جایگاه روابط عمومی/ روابط عمومي سخنگوی سازمان
برقراری ارتباط ورابطه با خلقت انسان ، همزمان است . هنگامی که انسان بر روی زمین پدید آمد موضوع ارتباط نیزهمراه آن زاده شد انسان ذاتا موجودی مدنی الطبع است ولی با گستردگی جوامع وبوجود آمدن دولتها ، رفته رفته این ارتباط ها دارای پیچیدگیهای بیشتری شدند ولیکن امروزه یکی از ابزار کار مدیران ارشد ومدیر روابط عمومی دارای نقش تاثیر گذار برای رشد وتوجیه وجود سازمان مربوطه می باشد . روابط عمومی دراعتلای سازمانی و تحقق اهداف مدیریت عالی سازمان نقش تاثیر گذاری را بر عهده دارد به رغم اینکه روابط عمومی یکی از بازوهای فعال مدیریت سازمان است ولی متاسفانه بعضی از مدیران دید چندان مطلوبی نداشته وگاه در مسیر تضعیف گام برمی دارند شاید علت آن است که این دسته ، به درستی به نقش وکارکرد روابط عمومی واقف نیستند ونمی دانند که روابط عمومی می تواند آنان رادر پیشبرد اهداف حقیقی دستگاه همراهی کند براین اساس بیشتر آن را به صورت یک رقیب می شناسند .بنابراین روابط عمومی یک عامل رشد وترقی سازمانی است البته مشروط براینکه درست شناخته وبطور صحیح از آن استفاده شود در موارد نادر مشاهده می شود که بعضی از مدیران قصد دارند از روابط عمومی بصورت ابزار برای ایستادگی در مقابل جریان طبیعی چرخه اطلاع رسانی استفاده نمایند لذا افراد با توان پایین رابرای تامین خواسته های خود مسئول روابط عمومی قرار می دهند تا بله قربان گوی خاص مدیران باشند در صورتیکه روابط عمومی باید محل اتکاء کارمندان ومراجعین باشد. روابط عمومی باید نسبت به چالشهای موجود ویا حوادث آتی شناخت و برای پیشگیری ویا مدیریت بحران راهکارهایی صحیح وکار آمد در ذهن داشته باشد بنابراین یکی از نقشهای روابط عمومی ، "سخگویی سازمان بودن " است که با اهداف وراهکارها ونقش وجودی سازمان مربوطه را برای مردم تبیین ومشخص کند . در همین راستا روابط عمومی باید نظر مثبت مردم را به سازمان متبوع خود جلب کند واز نقش حمایتی مردم برای پیشبرد اهداف سازمان بهره ببرد لذا باید فردی در راس روابط عمومی قرار گیرد که دارای ویژگیهای خاصی باشد که برخی از آنها عبارتند از : - آشنایی کامل با وظایف روابط عمومی - صداقت وصراحت در کار - وقت شناسی برای انجام امور - برقراری ارتباط وتامل سازنده با مدیران وکارمندان بخشهای مختلف سازمان همراه با صمیمیت منطقی - منظم بودن همراه با رعایت نظافت وپوشش مناسب - تحلیل صحیح وقایع وکمک در ارتقاء سازمان وجلوگیری یا کنترل چالشها - مستقل بودن - راز دار بودن - یکی از موارد تاثیر گذار در روابط عمومی تعریف صحیح وتعیین شرح وظایف روابط عمومی است . - روابط عمومی باید امکان تماس با تمام رسانه ها را داشته باشد. - روابط عمومی باید بتواند منعکس کننده خدمات دستگاه متبوع خود به جامعه باشد. - روابط عمومی باید جوابگوی مراجعین باشد وتوان راهنمایی های لازم را داشته باشد . - هیچ دربی نباید به روی روابط عمومی بسته باشد روابط عمومی باید از تمام مسائل دستگاه متبوع خود آگاهی داشته وبه هنگام ، توصیه ها وپیشنهادات ارزشمند خود را ارائه دهد . خلاصه کلام : روابط عمومی علاوه براینکه یک جایگاه مدیریتی است می تواند آئینه تمام نمای یک دستگاه باشد. ارتقاء جایگاه روابط عمومی در یک دستگاه به شرایط ذیل بستگی دارد : - ارائه تعریف صحیح از روابط عمومی وتعیین شرح وظایف بر مبنایی منطقی - شناخت مسئولین ارشد ومیانی دستگاه از نقش روابط عمومی - حضور مدیر روابط عمومی با شرایط یاد شده ، جهت تصدی این مسئولیت - وسایل وابزار کار لازم برای انجام امور از دیگر عوامل موثر درارتقاء روابط عمومی وجود امکانات وبودجه مناسب است روابط عمومی که نتواند بموقع خبر رسانی داشته باشد کارآیی لازم را نخواهد داشت ودر نهایت مدیر دستگاهی موفق است که دارای یک روابط عمومی سالم ، پویا وهدف گرا باشد لذا مدیران باید به شناخت کاملی از روابط عمومی برسند که مدیر روابط عمومی بازوی قوی وتوانمندآنان در پیشرفت درست کارها می باشد وتوانمند ترین نیروی انسانی دستگاه با شرایط خاص خود باید بعنوان مدیر روابط عمومی مشغول به کار باشد. رضيه زارع زاده- مسئول روابط عمومي مركز بهداشت شهرستان يزد
برقراری ارتباط ورابطه با خلقت انسان ، همزمان است . هنگامی که انسان بر روی زمین پدید آمد موضوع ارتباط نیزهمراه آن زاده شد انسان ذاتا موجودی مدنی الطبع است ولی با گستردگی جوامع وبوجود آمدن دولتها ، رفته رفته این ارتباط ها دارای پیچیدگیهای بیشتری شدند ولیکن امروزه یکی از ابزار کار مدیران ارشد ومدیر روابط عمومی دارای نقش تاثیر گذار برای رشد وتوجیه وجود سازمان مربوطه می باشد . روابط عمومی دراعتلای سازمانی و تحقق اهداف مدیریت عالی سازمان نقش تاثیر گذاری را بر عهده دارد به رغم اینکه روابط عمومی یکی از بازوهای فعال مدیریت سازمان است ولی متاسفانه بعضی از مدیران دید چندان مطلوبی نداشته وگاه در مسیر تضعیف گام برمی دارند شاید علت آن است که این دسته ، به درستی به نقش وکارکرد روابط عمومی واقف نیستند ونمی دانند که روابط عمومی می تواند آنان رادر پیشبرد اهداف حقیقی دستگاه همراهی کند براین اساس بیشتر آن را به صورت یک رقیب می شناسند .بنابراین روابط عمومی یک عامل رشد وترقی سازمانی است البته مشروط براینکه درست شناخته وبطور صحیح از آن استفاده شود در موارد نادر مشاهده می شود که بعضی از مدیران قصد دارند از روابط عمومی بصورت ابزار برای ایستادگی در مقابل جریان طبیعی چرخه اطلاع رسانی استفاده نمایند لذا افراد با توان پایین رابرای تامین خواسته های خود مسئول روابط عمومی قرار می دهند تا بله قربان گوی خاص مدیران باشند در صورتیکه روابط عمومی باید محل اتکاء کارمندان ومراجعین باشد. روابط عمومی باید نسبت به چالشهای موجود ویا حوادث آتی شناخت و برای پیشگیری ویا مدیریت بحران راهکارهایی صحیح وکار آمد در ذهن داشته باشد بنابراین یکی از نقشهای روابط عمومی ، "سخگویی سازمان بودن " است که با اهداف وراهکارها ونقش وجودی سازمان مربوطه را برای مردم تبیین ومشخص کند . در همین راستا روابط عمومی باید نظر مثبت مردم را به سازمان متبوع خود جلب کند واز نقش حمایتی مردم برای پیشبرد اهداف سازمان بهره ببرد لذا باید فردی در راس روابط عمومی قرار گیرد که دارای ویژگیهای خاصی باشد که برخی از آنها عبارتند از : - آشنایی کامل با وظایف روابط عمومی - صداقت وصراحت در کار - وقت شناسی برای انجام امور - برقراری ارتباط وتامل سازنده با مدیران وکارمندان بخشهای مختلف سازمان همراه با صمیمیت منطقی - منظم بودن همراه با رعایت نظافت وپوشش مناسب - تحلیل صحیح وقایع وکمک در ارتقاء سازمان وجلوگیری یا کنترل چالشها - مستقل بودن - راز دار بودن - یکی از موارد تاثیر گذار در روابط عمومی تعریف صحیح وتعیین شرح وظایف روابط عمومی است . - روابط عمومی باید امکان تماس با تمام رسانه ها را داشته باشد. - روابط عمومی باید بتواند منعکس کننده خدمات دستگاه متبوع خود به جامعه باشد. - روابط عمومی باید جوابگوی مراجعین باشد وتوان راهنمایی های لازم را داشته باشد . - هیچ دربی نباید به روی روابط عمومی بسته باشد روابط عمومی باید از تمام مسائل دستگاه متبوع خود آگاهی داشته وبه هنگام ، توصیه ها وپیشنهادات ارزشمند خود را ارائه دهد . خلاصه کلام : روابط عمومی علاوه براینکه یک جایگاه مدیریتی است می تواند آئینه تمام نمای یک دستگاه باشد. ارتقاء جایگاه روابط عمومی در یک دستگاه به شرایط ذیل بستگی دارد : - ارائه تعریف صحیح از روابط عمومی وتعیین شرح وظایف بر مبنایی منطقی - شناخت مسئولین ارشد ومیانی دستگاه از نقش روابط عمومی - حضور مدیر روابط عمومی با شرایط یاد شده ، جهت تصدی این مسئولیت - وسایل وابزار کار لازم برای انجام امور از دیگر عوامل موثر درارتقاء روابط عمومی وجود امکانات وبودجه مناسب است روابط عمومی که نتواند بموقع خبر رسانی داشته باشد کارآیی لازم را نخواهد داشت ودر نهایت مدیر دستگاهی موفق است که دارای یک روابط عمومی سالم ، پویا وهدف گرا باشد لذا مدیران باید به شناخت کاملی از روابط عمومی برسند که مدیر روابط عمومی بازوی قوی وتوانمندآنان در پیشرفت درست کارها می باشد وتوانمند ترین نیروی انسانی دستگاه با شرایط خاص خود باید بعنوان مدیر روابط عمومی مشغول به کار باشد. رضيه زارع زاده- مسئول روابط عمومي مركز بهداشت شهرستان يزد
مطالب مرتبط:
ویژه زنان
- بیشاز ۵۰۰ زوج یزدی در انتظار وام ازدواج (باز کردن در صفحه جدید)
- «زن دلخواه خدا» یا «زن مدنظر غرب» (باز کردن در صفحه جدید)
- مطب پزشک متخلف زنان و زایمان در یزد پلمب شد (باز کردن در صفحه جدید)
- قیمت پوشاک در یزد تغییری نداشته است (باز کردن در صفحه جدید)
- حضور استاندار در منزل مدیرمسئول یزدبانو (باز کردن در صفحه جدید)
- بهرهبرداری از ۲۹ واحد بهداشتی در یزد (باز کردن در صفحه جدید)
- چرا بیمارستان ولیعصر بافق تکمیل نشده است؟ (باز کردن در صفحه جدید)
- آزادی ۳ مادر زندانی یزدی با کمک جاماندگان اربعین حسینی (باز کردن در صفحه جدید)
- لزوم یکسانسازی سرفصلهای طرح نماد با محوریت مجموعه بهزیستی (باز کردن در صفحه جدید)
- تاثیر آب چغندر بر سلامت قلب زنان (باز کردن در صفحه جدید)
- درمان فیبروم رحم به کمک طب سنتی (باز کردن در صفحه جدید)
- رعایت حجاب در المپیک کار سختی نبود (باز کردن در صفحه جدید)
- نقش زنان در کربلا کمتر از مردان نبود (باز کردن در صفحه جدید)
- نخستین پیروزی تیم ملی زنان در لیگ ملتهای آسیای مرکزی (باز کردن در صفحه جدید)
- نقش پدر در تغذیه کودک با شیر مادر (باز کردن در صفحه جدید)
- قهرمانی دانشجویان دختر بینالملل دانشگاه یزد در المپیاد ورزشی (باز کردن در صفحه جدید)
- تیم زنان استقلال تشکیل میشود (باز کردن در صفحه جدید)
- پیشتازی یزد در زمینه کیفیت و سلامت خون (باز کردن در صفحه جدید)
- فقط ۳ درصد پسماندهای خانگی یزد تفکیک میشوند (باز کردن در صفحه جدید)
- برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد بهزودی رونمایی میشود (باز کردن در صفحه جدید)
نکات خانه داری
- درمان فیبروم رحم به کمک طب سنتی (باز کردن در صفحه جدید)
- افراد غیرمتخصص باعث تخریب طب سنتی هستند (باز کردن در صفحه جدید)
- ۲۰ نکته خانهداری مدرن برای همه خانمها (باز کردن در صفحه جدید)
- طرز تهیه مقلوبه پلو عربی مرغ و بادمجان خوشمزه و مجلسی (باز کردن در صفحه جدید)
- آشپزی مدرن و سنتی روی یک سفره (باز کردن در صفحه جدید)
- ترفندهای ساده ولی کاربردی در خانه داری (باز کردن در صفحه جدید)
- طرز تهیه پلوی نخود فرنگی با مرغ ریش ریش شده (باز کردن در صفحه جدید)
- ترفندهای جالب خانهداری که نمیدانستید!/ تصاویر (باز کردن در صفحه جدید)
- جشنوارههای بومی نشاط اجتماعی جامعه را میافزاید (باز کردن در صفحه جدید)
- نکات خانهداری مدرن برای همه خانمها (باز کردن در صفحه جدید)
- طرز تهیه لقمههای گوشتی (باز کردن در صفحه جدید)
- طرز تهیه کوکو پیازچه با سس مخصوص (باز کردن در صفحه جدید)
- شولی؛ پیش غذای محبوب یزدی ها + تصاویر (باز کردن در صفحه جدید)
- شستن ظرف ها بدون پیش بند این عوارض را به دنبال دارد (باز کردن در صفحه جدید)
- مرغ همچنان در اوج (باز کردن در صفحه جدید)
- دستور رئیس جمهور به دو وزارتخانه برای کنترل قیمت مرغ (باز کردن در صفحه جدید)
- یارانه ۲.۵ میلیارد دلاری برای تولید گوشت مرغ کجا رفت؟ (باز کردن در صفحه جدید)
- راهکارهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران کرونا (باز کردن در صفحه جدید)
- فعالیت زیرزمینی آرایشگاه های زنانه یزد در اوج کرونا!/آرایشگاههای زنانه متخلف لغو مجوز دائم میشوند (باز کردن در صفحه جدید)
- راههای محافطت از کودکان در برابر کووید۱۹ (باز کردن در صفحه جدید)