Skip to Content

کارشناس مسائل زنان مطرح کرد؛

مدیریت تنها مختص مردان نیست


کارشناس مسائل زنان مطرح کرد: ارتقاء پست افراد باید صرفا بر اساس توانمندی های فردی آنان صورت گیرد نه مناسبات جنسیتی و نباید مدیریت را مردانه ببینیم هر چند اجرایی شدن این امر در سازمان ها مستلزم انجام فرهنگ سازی است و تغییر نگرش عموما کار راحتی نیست اما به هر حال باید برای گذار از آن فکری کرد.

به گزارش یزدبانو، به نقل اززنان خبر، زینب صالحی کارشناس مسائل زنان،  با اشاره به اهمیت جنسیت در اشتغال بیان کرد:  تغییر نقش زنان از سطوح عادی به سطوح مدیریت، در عرصه اقتصاد جهانی، با رشد فزایندهای روبروست. تغییرات به نحوی آشکار است که امروزه حضور زنان در عرصه های مدیریتی به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها تلقی می‌شود.

وی افزود: در کشور ما نیز، آمارها رشد جمعیت زنان تحصیل کرده را نســبت به مردان ۷ به ۳ نشان می‌دهد یعنی از هر ۱۰ نفر ۷ زن به مدارج بالای تحصیلی دست پیدا کرده است اما در مورد رسیدن به مدارج بالای مدیریتی زنان، گویی هنوز با موانعی روبرو هستیم و راهی دراز در پیش رویمان است.

صالحی ادامه داد: ارتقاء پست افراد باید صرفا بر اساس توانمندی های فردی آنان صورت گیرد نه مناسبات جنسیتی و نباید مدیریت را مردانه ببینیم هر چند اجرایی شدن این امر در سازمان ها مستلزم انجام فرهنگ سازی است و تغییر نگرش عموما کار راحتی نیست اما به هر حال باید برای گذار از آن فکری کرد.

کارشناس مسائل زنان مطرح کرد: رسیدن به سطوح مدیریتی مستلزم این است که با آموزشهای دورهای خاص توام باشد و شرایطی فراهم شود که زنان با طی کردن رده های شغلی مختلف و ارتقای گام به گام پست سازمانی، برای حضور در بخش هایبالاتر آماده شوند و همگام با ارتقای رده شغلی، آموزش های الزم را نیز ببینند.

وی گفت: باید زنانی که به سطوح مدیریتی نزدیکترند، شناسایی شوند و طی یک بازه زمانی، برای احراز پستهای بالاتر تربیت شوند و اهداف سازمان برای آنها تشریح شود و در نهایت، امیدواریم بتوانیم با توجه به مسیر شغلی افراد، مدیران مختلفی از جمله زنان را برای جایگزینی افراد در رده های بالاتر سازماندهی کنیم.

انتهای پیام/ش




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری