Asset Publisher Asset Publisher

Return to Full Page

اقتصادی مقاومتی، از جامع ترین راهکارهای برون رفت از بحران اقتصادی است

اقتصادی مقاومتی، از جامع ترین راهکارهای برون رفت از بحران اقتصادی است



به گزارش سرو ابرکوه، امام جمعه شهرستان در این همایش گفت: ارزش این همایش ملی که با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه برپا شده، به این است که دارای دستاوردهای ماندگار است و آن جلب توجه عموم به اهمیت مبانی اقتصادی و اهتمام مقام معظم رهبری(مدظله) به عنوان بخشی طی پنج سال گذشته به محورهای اقتصادی کشور است. پیام همایش یعنی برون رفت از حیطه شعار و ارائه راهکار عملی در سامان بخشیدن به نظم اقتصادی کشور.

حسینی اظهار داشت: مردم ایران، به لطف خدا و به یمن تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله)، مردمی بصیر و فهیم و صبورند و در همراهی با دولتمردان خود در جهت اعتلا بخشیدن به نظم و انقلاب سنگ تمام گذاشته اند؛ اما آیا دولتمردان طی دهه های پس از جنگ تحمیلی حق مردم را در ثبات بخشیدن به نظام ارزی و اقتصادی کشور و اجرائی کردن دستورات مقام معظم رهبری(مدظله) در ایجاد عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض برای مردم اقدام رضایت بخش داشته اند؟

وی گفت: نه! زیرا اگر عملا اقداماتی کارشناسانه در ساختار زیربنایی اقتصادی کشور داشته ایم، چرا اولا رضایت مقام معظم رهبری(مدظله) تحصیل نشده و ثانیا نرخ تورم پی در پی رشد صعودی و بدون وقفه داشته است به گونه ای که در نیمه دوم سال آخر عمر این دولت رشد حبابی و بی مبنا به خود گرفت؟

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: عرض بنده در عدم کفایت اقتصادی مدیران و تیم اقتصادی دولت ها در دو دهه به ویژه در ده سال گذشته که درس دشمن را در فشارها و تحریم های بدخواهان آمریکایی و غربی نخواندند، لذا برای مقابله با  این شیطنت ها و فشارهای اقتصادی برنامه ریزی درستی نکردند. نه ما بلکه هر فرد منصف دیگر هم نمی تواند منکر خدمات زیربنایی در عمران و آبادانی کشور رو به پیشرفت باشد.

امام جمعه با اشاره به وجود برنامه های اقتصادی در زندگی فردی گفت: اگرزندگی نظام اقتصادی نداشته باشد بنیان زندگی خانواده منهدم می شود. احکامی که شرع مقدس در مورد نهاد خانواده قرار داده، بیانگر اهمیت این موضوع است. پس لحظات زندگی متاثر از مسائل اقتصادی است.

وی در خصوص اینکه علم اقتصاد یکی از سرفصل های آموزه های دینی ماست گفت: علم اقتصاد برای فراگیری مبانی اقتصاد و شناخت اقتصاد اسلامی و وجه تمایز آن با اقتصادهای سوسیالیستی و لیبرالیستی یکی از سرفصل های علوم و آموزه های دینی ماست که به سهم خود نوع رفتار و خصایل ما با جامعه و دیگران و حتی ساخت فرهنگ و تمدن را سازگاری و نظام می بخشد.

در خصوص رشد اقتصادی قطعا این عوامل اقتصادی هستند که حرف اول را می زنند، زیرا عواملی مانند تولید کنندگان، مصرف کنندگان، سرمایه گزاران و واسطه کاران در گردش چرخ اقتصادی کشور را موجب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در پایان سخنان خود بیان کرد: اما نکته ای که از ابداعات مقام معظم رهبری(مدظله) در این بخش است اعمال اقتصادی مقاومتی است که از جامع ترین راهکارهای برون رفت از بحران اقتصادی است. مردم ما باید با پرهیز از اسراف و تبذیز و خرج های غیر ضروری و کمک به جریان های اقتصادی مصرف کمتر و تولید بیشتر و تقویت صندوق پس انداز ارزی کشور نظام اسلامی را در این جنگ تمام عیار و رویا رویی با دشمن یاری دهند و به لطف خدا در این خصوص برگ برنده در دست ملت ایران خواهد بود.