Asset Publisher Asset Publisher

Return to Full Page

با ملتی که درخشان ترین نمره را در 22 بهمن بنام خود ثبت کرده نمی توان فریب کاری کرد

با ملتی که درخشان ترین نمره را در 22 بهمن بنام خود ثبت کرده نمی توان فریب کاری کرد



به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی در نماز جمعه 27 بهمن ماه گفت: تقوای زبان یعنی اینکه این زبان را انسان از گفتار زشت و ناروا باز دارد، از بدگوئی و زخم زبان و حرف رکیک و دشنام و ناسزا و دروغ و غیبت و تهمت و سخن چینی، زبان را نگه دارد. رسول خدا (ص) وقتی چهره یک مسلمان را ترسیم و تابلو می کند، میفرماید اَلمُسلِمُ مَن سَلُمَ المُسلِمُون مِن یَدهِ وَ لِسانِه، یعنی مسلمان کسی است که دیگر مسلمانان، از دست و زبانش در امان باشد. در موضوع جلوه های ایمانی و نقش ایمان در مواضع سیاسی یک مسلمان باید بیان کرد که از منظر اسلام، نظام سیاسی بخشی از شئونات اجتماعی است و استقرار بخشیدن به حکومت اسلامی از ضرورت های تمسک به شئونات دینی جامعه است . اسلام و به ویژه مذهب تشیع اجرای احکام اسلامی را ملازم با ساختار حکومت اسلامی می دانند و تجربه تاریخ زندگی اولیاء خدا، این حقیقت را به وضوح ثابت می کند. در عیون اخبار الرضا(ع) جلد 2 صفحه 101 از امام رضا (ع) نقل کرده که فرمود: اِنّا لا نَجِدُ فِر قَهً مِنَ الفِرَق وَ لا مِلَّهً مِن المِلَل،  بَقَوا وَ عاشُوا اِلا بِقَیّمٍ وَ رَئیس، ما تاکنون ملتی را نیافتیم که زندگی سالم و پایداری داشته باشند، مگر با داشتن رئیس و فرمانروائی که قوام بخش جامعه آنان است. همچنین امام رضا(ع) در حدیث بعد در همین صفحه 101 می فرماید: اگر جامعه ، رهبری توانا، امین و نگهبان مصالح دین و دنیا و آخرت مردم نمی داشت، آئین الهی نابود می شد، سنت های الهی تغییر می یافت و بدعت گذاران بدعت در دین میگذاشتند و مُلحدانِ بدخواه،  دین را ناقص و ناکارآمد جلوه می دادند و مسلمانان را به شبهه می افکندند.

امام جمعه خاطر نشان کرد: اما چگونگی اثر بخشی ایمان در شئونات سیاسی جامعه چندین بخش دارد . نخست اینکه : اسلام آحاد مسلمانان را در قبال مصالح عمومی کشور و مردم ، مسئولیت پذیر می کند. رسول خدا (ص) می فرماید : کُلُّکُم راعٍ وَکُلُّکُم مَسئولٌ عَن رَعّیَتِه. همه ی شما همچون چوپانی که در قبال گوسفندان وظیفه هوشیاری، نگهبانی و سیر کردن انان را دارد، شما هم باید مسئولیت پذیر باشید. بخش دوم اثرات ایمان این است که در شئونات سیاسی جامعه مسئولین را موظف به خیر خواهی و دفاع از حقوق و منافع آنان و مردم دوستی و مهربانی با انان می کند و متولیان امور باید ضمن مبارزه با جهل و بی سوادی و ناآگاهی عمومی، دانش افزائی عمومی کنند و زمینه ارتقاء درک سیاسی و فرهنگ دینی و معلومات عمومی ، به ویژه بصیرت بخشی در شئونات مختلف زندگی، خاصه شئونات سیاسی جهت دشمن شناسی و کیاست و سیاست مداری را فراهم سازد. امیرالمومنان علی (ع) در نهج البلاغه خطبه 108 با تعبیری زیبا پیامبر(ص) را پزشک دَوّار معرفی می کند. طَبیبٌ دَوّار بِطِبِّه – قَد اَحکَمَ مَرا هِمَهُ وَ اَحمُی مَواسِمَهُ. طبیبی بود که در میان مردم برای درمان دردهای معنوی به دنبال بیمار می گشت تا او را معالجه کند، مرهم هایش توانمند و ابزار پزشکیش همیشه آماده بود. این خصلت مردم دوستی و خیر خواهی از آثار ایمان در شئونات سیاسی و حکومتی پیشوایان دینی است.

حسینی اظهار داشت: در یکشنبه گذشته 22 بهمن، ملت بزرگ ایران اسلامی همگام با سراسر کشور حضور تحسین برانگیز و پیامدار شما مردم خوب شهرستان در راهپیمائی ابرکوه، بخش بهمن و بخش مرکزی قابل تقدیر است که از این حضور پرشور و آگاهانه شما مردم عزیز تشکر و قدردانی می کنم. حضور گسترده و حماسی شما بیانگر عزم و اراده تان در دفاع از نظام اسلامی و انقلاب و ولایت بود. شما در اوج تهدید و تحریم، فشار و جنگ اقتصادی دشمن ، با حماسه ای انقلابی و باشکوه، قدرتمندانه به دشمنان و بدخواهان خود تو دهنی زدید و به آنان پیام دادید که به لطف خدا، هرگز نمی توانند شما را از میثاق جاویدتان با امام(ره) و شهدا و مقام معظم رهبری(مدظله) در دفاع از نظام و اسلام و انقلاب جدا کنند. پیام حضور یکپارچه ملت در مراسم عظیم 22 بهمن این بود که سیاست حربه زنگار گرفته دشمن در فشار به مردم برای عقب نشینی از آرمان بلند خود و اعتلای کشور، کارآئی ندارد و باید آنها سر عقل بیایندو سرانجام آنان بار دیگر احساس کردند که در برابر ملت ایران خلع سلاحند ولی روزنه امید را به روی خود نمی بندند،  بلکه ترفند و توطئه شان را به اشکال و انحاء مختلف برای گل آلود کردن آب در انتخابات خرداد 92 بکار می گیرند، گرچه خوب فهمیده اند که با ملتی که درخشان ترین نمره را در 22 بهمن بنام خود ثبت کرده نمی توان فریب کاری کرد، با این حال باید ملت همچنان هوشیار باشد. ما باید از موقعیت شناسی این مردم تشکر کنیم و امیدوارم مسئولین کشوری نیز با خدمت رسانی بهتر، قدردان این مردم نجیب باشند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز سه شنبه اول اسفند، همزمان با میلاد امام عسگری (ع) گفت: در این روز جنگنده های رژیم صدام به هواپیمای مسافربری حمله کرده و چهل مسافر بی گناه که از جمله انان حجه الاسلام محلاتی بود به شهادت رساندند و به همین مناسبت روز روحانیت و دفاع مقدس نام گرفته است. در طی قرون متمادی، علماء اسلام همواره از مردم،  با مردم و برای مردم بودند و نقش و رسالت انبیاء را ایفا می کردند. لکن طی یک قرن گذشته، روحانیت شیعه پیشاپیش و جلو دار حرکتهای اصلاحی و پیشوای مبارزات اجتماعی علیه تحولات بزرگ اجتماعی بوده است. تحولات بزرگ و اساسی مانند تحریم تنباکو برای مقابله با استعمار انگلیس، مانند جریان مشروطیت و جریان ملی شدن صنعت نفت نمونه بارز این ادعاست. در مبارزات پانزده ساله از خرداد 42 تا 22 بهمن 57 هم عنصر اصلی در مبارزات ، روحانیت بود. امروز بیش از همیشه قلم های مزدور فعالند تا این پشتوانه پویای انقلاب را تضعیف کنند. امام راحل(ره) فرمود : اسلام منهای روحانیت مثل کشور بدون طبیب است، لذا چون دشمن نقش بارز روحانیت و تاثیر شگرف او در جامعه را می داند، سعی می کند این طیف هدایت گر را از صحنه خارج کند تا بتواند بار دیگر به این کشور وارد شود، اما هیهات.

جامعه روحانیت متعهد و انقلابی که در دوران دفاع مقدس فقط از استان یزد 146 شهید تقدیم انقلاب کرده است و در تهاجم و ترورهای منافقین سیبلِ دشمن بوده است، برای همیشه وظیفه سنگین دینی، ملی و انقلابی خود را فراموش نمی کند و از تَحَجُّر مَسلکان و واپس گرایانی که به خاطر حفظ قداست ظاهری بی تفاوت هستند زاویه آشکار دارد و با بینشی نو و ذخیره پایان ناپذیر معارف دینی و اسلوب فقه پویای جواهری و اجتهاد پویا و زنده، راه پیشبرد اسلام را همگام با مقتضیات زمان، در پیش گرفته است. و به لطف خدا می رود تا زمینه ساز حکومت واحد و جهانی اسلام، به دست توانای حضرت مهدی آل محمد (عج) باشد