Asset Publisher Asset Publisher

Return to Full Page

پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی آغاز بکار کرد

پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی آغاز بکار کرد



به گزارش سرو ابرکوه به نقل از خبرنگار سیاسی ایرنا، در این جشنواره که به همت بنیاد نخبگان برگزار می شود، ˈ نسرین سلطانخواه ˈ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و جمعی از مخترعان داخلی و خارجی نیز حضور دارند.

در این جشنواره 730 اختراع به نمایش گذاشته شده که 330 اختراع در بخش مسابقه ، 60 اختراع در بخش بین المللی، 260 اختراع در مرحله تجاری سازی و 80 اختراع تجاری سازی شده ارایه شده است.

در این جشنواره که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، 12 صندوق و نهاد مالی برای حمایت از فناوران و مخترعان و 25 شرکت دانش بنیان مورد تایید پارک های علم و فناوری حضور دارند.

معاون پژوهشی بنیاد ملی نخبگان و دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی در این زمینه گفت: در جشنواره امسال 60 مخترع از 30 کشور جهان از جمله بوسنی، لبنان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان، تایلند، لهستان، آلمان، روسیه، استرالیا، کویت، رومانی، قطر، قبرس، ترکیه و دیگر کشورها شرکت دارند.

ˈآریا الستیˈ افزود: پنجمین جشنواره نوآوری و شکوفایی از سوی نهادهای بین المللی نظیر فدراسیون بین المللی اتحادیه مخترعان جهان، مرکز بین المللی مالکیت فکری و مرکز انتقال فناوری آسیا و اقیانوسیه حمایت می شود و این مراکز در مراسم پایانی جشنواره 17 مدال به مخترعان برتر اهدا می کنند.

به گفته الستی برای شرکت در این جشنواره از 6 هزار نفر از صاحبان صنایع و سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت شده است و مشاوران مختلف در زمینه مالی و حقوقی و کسب و کار نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

برپایی پنج کارگاه آموزشی در حوزه های مالکیت صنعتی و اختراعات و 6 کارگاه به زبان انگلیسی برای شرکت کنندگان خارجی از برنامه های جنبی پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی اعلام شده است.

پنجمین جشنواره بین المللی نوآوری و شکوفایی که از امروز دوشنبه آغاز بکار کرده است تا 19 بهمن ماه ادامه دارد.