Skip to Content

پروژه هایی که دولت توجهی به آن ها ندارد/ (2)

مسکن مهر اشکذر= ساختمان های سست، کوچه های خاکی، سیستم فاضلاب معیوب و امکانات ضعیف!


مسکن مهر قصه پر غصه مردمی است که سهم مهمی از زندگی شان در لابه لای سیاست بازی های دولتی ها لگد مال شده است. طرحی که روزی موجب رونق اقتصادی در کشور شده بود، امروزه بازی دست سیاست پیشگان برای گرم کردن تریبون هایشان شده است.

به گزارش خبرنگار نسیم صادق، مسکن مهر قصه پر غصه مردمی است که سهم مهمی از زندگی شان در لابه لای سیاست بازی های دولتی ها لگد مال شده است. طرحی که روزی موجب رونق اقتصادی در کشور شده بود، امروزه بازی دست سیاست پیشگان برای گرم کردن تریبون هایشان شده است.

عدم کار کارشناسی دقیق و علمی، عجله در ساخت و انجام کار به دست پیمانکاران غیر متعهد کار مسکن مهر اشکذر را به جایی رسانید که امروز از این شهرک ۱۳۰ واحدی صدایی از زندگی و پویایی به گوش نمی رسد.

کوچه های خاکی، امکانات ضعیف، سیستم فاضلاب معیوب و ساختمان های سست، از جمله عواملی هستند که مسکن مهر اشکذر را به محلی غیرقابل تحمل برای ساکنان آن تبدیل کرده است.

«فرخ توکلی» یکی از اهالی مسکن مهر اشکذر در خصوص مشکلات این خانه ها در گفت و گو با مسکن نیوز، گفت: مدت زیادی بود که به دنبال خرید خانه بودیم تا اینکه با خبر شدیم دولت به مردم خانه می دهد، خبر، خبر خوشحال کننده ای بود چرا که با شرایطی که فراهم آمده بود می توانستیم به راحتی خانه دار شویم.

وی افزود: آرزوی خانه دار شدن آرزوی شیرینی بود تا اینکه با واقعیت های این خانه ها مواجه شدیم و اگر از ابتدا می دانستیم که زندگی مان به این حال و روز می افتد، فکر خانه دار شدن با مسکن مهر را از سر بیرون می کردیم.

این شهروند اشکذری ادامه داد: مسئولین ما فقط شعار می دهند و ای کاش چند روزی خانه های خود را رها کرده و به جای ما در این شهرک زندگی می کردند و می فهمیدند که مشکل اصلی این خانه ها چیست.

وی با بیان اینکه پیگیر اخبار مسکن مهر از طریق رسانه ها می باشد، خاطرنشان کرد: مسئولین، به خصوص مسئولین استان  در این قضیه به ما ظلم کردند و فقط با راه اندازی شو رسانه ای فضا را به نفع منافع حزبی و سیاسی خود تغییر می دهند.

 


هشت ماه از آن یک هفته گذشته!

معاون استاندار یزد نیز دو سال قبل قول برخورد با متخلفین و مسببین این طرح را داده بود و اخیرا هم گفته بود: "وضعیت فاضلاب این واحدها اصلا قابل قبول نبوده و ادارات نام برده موظف هستند در مهلت یک هفته ای داده شده تکلیف این پروژه را روشن کنند و فرماندار اشکذر موظف به ارائه گزارش های لازم در خصوص کارهای انجام شده است تا در صورت انجام نشدن اقدامات لازم شخصا وارد عمل شوم."

اکنون «هشت ماه» از آن یک هفته گذشته و سید حسینی شخصا وارد عمل نشده است.! مردمی که از اینگونه وعده ها خسته شده اند به فکر جمع کردن اسباب و اساس خود افتاده ولی گرانی موجود پولی برایشان باقی نگذاشته که بخواهند مسکن دیگری تهیه کنند.

«حسن طالبیان» عضو شورای شهر اشکذر در گفت وو با خبرنگار نسیم صادق، با اشاره به پیگیری های شورا در ماجرای مسکن مهر اشکذر اظهارداشت: مشکل اصلی واحد های مسکن مهر اشکذر سیستم فاضلاب آن ها است که باعث شده چند وقت یکبار شاهد ریزش زمین بعضی از قسمت های ان باشیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل مسکن مهر اشکذر مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان در نظر رفته شده است، گفت: 200 میلیون تومان از این مبلغ را شهرداری اشکذر عهده دار شده تا با رفع سیستم فاضلاب آن و اجرای طرح سپتیک، مشکل ریزش زمین ها برطرف شود.

عضو شورای شهر اشکذر افزود: پس از اجرای طرح سپتیک، عملیات آسفالت معابر و خیابان های مسکن مهر اشکذر نیز اجرایی می شود که در حال حاضر منتظر اتمام طرح سپتیک ان هستیم.

وی تامین باقی بودجه عنوان شده را از محل بودجه متمرکز استان یزد نام برد و گفت: امیدواریم با یاری خداوند مشکلات مسکن مهر تا پایان سال جاری مرتفع گردد.






Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.