ID : 39121947

جنگل باغ شادی بزرگترین جنگل طبیعی استان یزد


جنگل باغ شادی یکی از زیستگاه‌های منحصر به فرد و بزرگ ترین جنگل طبیعی استان یزد به شمار می‌رود.

به گزارش طنین خاتم، کارشناس حیات وحش محیط زیست استان با بیان اینکه در تقویم ۱۳ اسفند برابر با سوم مارس، روزی بنام روز جهانی حیات وحش ثبت شده است و شعار امسال (۲۰۲۱) در روز جهانی حیات وحش "جنگل‌ها، مخازن تنوع زیستی، افزود: جنگل ها برای حیات انسان و سیاره زمین بسیار اهمیت دارند از این رو با شدت یافتن تغییرات اقلیمی و نابودی تنوع زیستی، حصول اطمینان از سرزندگی جنگل‌ها مسئله اصلی و مهم است که به همه جوامع دنیا ارتباط دارد.

زارع گفت: جنگل‌ها متنوع ترین، غنی‌ترین و با ارزش‌ترین اکوسیستم‌های روی زمین هستند و بیش از ۸۰ در صد از گونه‌های جانوری را در خودش جای داده است.

علیان یکی دیگر از کارشناسان محیط زیست استان هم درباره اهمیت جنگل باغ شادی در شهرستان خاتم اشاره کرد و افزود: جنگل باغ شادی یکی از زیستگاه‌های منحصر بفرد و بزرگترین جنگل طبیعی استان یزد بشمار می‌رود و یکی از جنگل‌های زاگرسی بحساب می‌آید و باارزشترین منطقه تحت مدیریت سازمان محیط زیست قرار دارد.

وی گفت: این جنگل زیستگاه ۱۵۷ گونه گیاهی و زیستگاه گونه‌های جانوری ارزشمندی مانند قوچ و میش، کل و بز، خرس قهوه ای، رودک عسل خوار، کفتار، کاراکال و زیستگاه گوزن زرد خالدار ایرانی وده‌ها گونه از پرنده گان، خزندگان و جانوری است.

انتهای پیام/ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.