ID : 38599563
آخرین وضعیت کرونا در استان یزد؛

دو شهر «ابرکوه و خاتم» همچنان در وضعیت قرمز کرونایی


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت:هم اکنون 206 بیمار مشکوک به کرونا روی تخت های بیمارستانی بستری هستند که از این تعداد 56 بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند.

ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم، در خصوص اخرین وضعیت مبتلایان به کرونا استان یزد گفت: طبق اخرین تقسیم بندی شهرهای استان یزد، شهرهای ابرکوه و خاتم در وضعیت قرمز، یزد، مهریز در وضعیت نارنجی، اردکان، بافق، بهاباد و میبد در وضعیت زرد و شهرهای تفت و مهریز در وضعیت سفید قرار دارند.

سلمانی افزود: هم اکنون 206 بیمار مشکوک به کرونا روی  تخت های بیمارستانی بستری هستند که از این تعداد 56 بیمار در وضعیت وخیم قرار دارند.

وی با اشاره به افزایش تقاضای واکسن آنفولانزا در یزد گفت: بهترین نوع واکسن تنها می توان 60 درصد ایمنی ایجاد کند در حالی که استفاده از ماسک و رعایت فاصله دومتری می تواند تا 95درصد فرد را نسبت به ابتلا ایمن نگهدارد و چز افراد حساس و بیماران زمینه، نیاز به واکسن انفولانزا نیست.

سلمانی تاکید کرد: استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دست ها نسبت به خطرات و هزینه هایی که ین بیماری برای فرد مبتلا به همراه دارد بسیار ساده تر، راحت تر و کم هزینه است پس توصیه می کنیم مردم همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی مصمم باشند.

انتهای پیام/




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.