ID : 33261857
امام جمعه موقت هرات:

ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه/22 بهمن روز احیای مجدد اسلام و تغییر بزرگ در نظام بین الملل


حجت الاسلام غلامرضا محمودی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر از 22 بهمن به عنوان روز پیغمبر اکرم(ص) یاد کرد و افزود: 22 بهمن روز احیای مجدد اسلام و تغییر بزرگ در نظام بین الملل بود.

به گزارش طنین خاتم؛ خطیب نماز جمعه هرات در خطبه های این هفته خود در جمع نمازگزاران هراتی ضمن تسلیت شهادت فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) به فضائل و کمالات  بانوی جهان اسلام پرداخت.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی یکی از راهکارهای دستیابی به تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی حکومت جهانی را پیروی از سبک زندگی فاطمی عنون کرد.

امام جمعه موقت هرات گفت: اگر در جامعه ای سبک زندگی فاطمی احیا شود زمینه برای ظهور امام زمان (عج) فراهم می شود.

محمودی گفت : باید در جامعه اسلامی معارف فاطمی در زندگی ما بروز و ظهور داشته باشد.

وی به حجاب و عفاف فاطمی اشاره و اظهار داشت: امروز جهان معاصر از فرهنگ متعالی انبیا فاصله گرفته است و علت تمامی بحران و چالش ها جامعه کنونی ناشی از عدم توجه به این مقوله است.

محمودی به حقوق زنان در جهان غرب اشاره و افزود: در زمینه رعایت حقوق زنان، جمهوری اسلامی طلبکار غرب است زیرا غرب در زمینه دفاع از حقوق زنان فقط  ادعا دارد و در عمل به هیچکدام از وعده ها عمل نمیکند.

خطیب نماز جمعه هرات گفت: جهان غرب به زن به عنوان یک ابزار نگاه میکند و در عمل بزرگترین جنایات را در حق این قشر انجام میدهد.

وی در خطبه دوم با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید نسبت به ترویج فرهنگ فاطمی اهتمام ورزد اظهار داشت: حکومت اسلامی وظیفه دارد دهه فاطمیه را به عاشورای دوم تبدیل کند.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی در ادامه ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر از 22 بهمن به عنوان روز پیغمبر اکرم(ص) یاد کرد و افزود:  22 بهمن روز احیای مجدد اسلام و تغییر بزرگ در نظام بین الملل بود.

امام جمعه موقت هرات به  خدمات نظام جمهوری اسلامی  به جامعه اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اسرائیل که ابرقدرت منطقه بود رو به زوال رفت و کشوری که ادعا داشت مرزهایش از نیل تا فرات است در تمامی جنگ های منطقه شکست خورد.

وی گفت: اسرائیل اکنون در حال دیوار کشیدن به دو خود است و دیگر حرفی از توسعه طلبی نمیزد.

محمودی افزود: انقلاب اسلامی ایران برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب در جهان عرب صهیونیست ها را از تمامی مناطق خاورمیانه عقب راند.

خطیب نماز جمعه هرات به دستاوردهای جغرافیایی ، نظامی و سیاسی انقلاب اشاره و اظهار داشت: در زمینه جغرافیایی بعد از پیروزی انقلاب یک وجب از خاک ایران به تصرف کشورهای بیگانه در نیامد و تمامیت ارضی ایران و حتی کشورهای عربی نطیر سوریه و عراق نیز حفظ شد.

وی افزود: ایران اکنون در زمینه فناوری هسته ای و نظامی جز ابرقدرت های جهانی محسوب می شود و اکنون در زمینه موشک با کمبود جا برای سیلوهای زیر زمینی موشکی مواجه است.

امام جمعه موقت هرات در ادامه به مسائل و چالش های شهرستان خاتم پرداخت.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی از مسئولین و اعضای شورای اسلامی شهرستان خاتم خواست در زمینه کمربندی هرات،خط ریلی، دو بانده شدن جاده ها و صنعتی شدن شهرستان شدن  اقدامات جدی را انجام دهند.

خطیب نماز جمعه هرات در پایان از حضور پرشور مردم در دعای ندبه تقدیر و تشکر کرد.

 

 

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.