ID : 6011991
انتقاد امام جمعه ابرکوه از نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور؛

زارع زاده، یک یا دو شهرستان را حوزه انتخابی خود نداند


امام جمعه ابرکوه با انتقاد از عملکرد نماینده ابرکوه در مجلس، گفت: من متاسفم که عرض کنم طی گذشت 8 ماه از سال جاری، نماینده محترم فقط یکبار با ما دیدار داشته است، انتظار ما از نماینده این است که یک یا دو شهرستان را فقط حوزه انتخابی خود نداند.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا ، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های این هفته از نماز جمعه  ابرکوه ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) درسال ۹۴ ه- ق گفت: بزرگترین اثر ماندگار امام سجاد(ع) کتاب شریف صحیفه سجادیه است که اُخت القرآن نامیده می شود، این کتاب سراسر دعا ومعرفت  در بین ما متاسفانه موقعیتی ناشناخته دارد وجا دارد نسل جوان واهل تحقیق، این یادگار امام سجاد(ع) را از فضای غربت در زندگی خود خارج کنند.

امام جمعه ابرکوه به سالروز وفات حذیفه بن یمان از بزرگان اصحاب پیامبر(ص) در  ۲۸محرم اشاره کرد و اظهار داشت: حذیفه بن یمان از خواص امیرالمؤمنین علی(ع) می باشد و یکی از هفت نفری بود که بر جنازه مُطهرصدیقه طاهره نماز خواند وبهشتی شد.

 حجت الاسلام حسینی افزود: حذیفه صحابه منافق را می شناخت، منافقینی که پس از غدیر خم توطئه قتل پیامبر(ص) را چیدند و می خواستند در راه بازگشت ایشان از غدیر خم به مدینه، در راهی که از کوه می گذشت شتر حضرت را بترسانند و حضرت به دره سقوط کند و به قتل برسد، اما جبرئیل این نقشه را به سمع مبارک نبوی رسانید. حذیفه بر جنازه هر کس حاضر نمی شد دیگران می فهمیدند که میت از منافقین بوده است.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور یک یا دو شهرستان را حوزه انتخابی خود نداند

خطیب جمعه ابرکوه به روز مجلس و سالروز شهادت مرحوم ایت الله مدرس اشاره کرد و با انتقاد از عملکرد ۸ ماهه حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده ابرکوه در مجلس ، گفت: با اینکه حوزه انتخابیه شش شهرستان از استان یزد مشکل ترین حوزه انتخابیه کشور با یک نماینده است، من متاسفم که عرض کنم طی گذشت ۸ ماه از سال جاری، نماینده محترم فقط یکبار با ما دیدار داشته است.

حسینی خطاب به نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشوردر مجلس بیان داشت: انتظار ما از نماینده این است که یک یا دو شهرستان را فقط حوزه انتخابی خود نداند، به هر حال جایگاه مجلس جایگاه ارزشی وقانون گذاری است و نمایندگان باید وظایف خود را بهتر واقف باشند یعنی خادم نظام و اسلام وملت باشند.

وی به وظابف نمایندگان در مجلس اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس، به مسائل ضروری کشور واولویت دار بپردازند، رفع گرفتاری ها ومحرومیت های مردم وایجاد دگرگونی در نظام پر پیج وخم اداری کشور، طرح مسائل کشوری با محوریت اخلاق وتلاش برای ساختار اخلاقی جامعه، و… این ها از وظایف مهم نمایندگان در مجلس است.

موفقیت تیم مذاکره کننده ایرانی مرهون هدایت های رهبری است

نماینده ولی فقیه در ابرکوه گفت:  تلاش های تیم مذاکره کننده ایران با گروه۱+۵ را ارج می نهیم ومقاومت آنان را در دفاع منطق مدارانه در برابر خواسته های زور گویان غربی می ستائیم، گرچه امریکا وهمپالکی های متحدش برای ما اصلاً قابل اعتماد نیستند اما به همین میزان که حق غنی سازی هسته ای درفعالیت صلح آمیزرا بپذیرند،ارزش دارد.

حسینی دلایل بی اعتمادی ایران به آمریکا را اینچنین بیان داشت و گفت: یکی از دلایل این بی اعتمادی، همین موضع متناقض است که ساعتی پس از امضا وتوافق-از ترس اسرائیل، یک بام ودو هوا عمل کنند! چون حکّام کاخ سفید و فرانسه واروپا همواره با حمایت لابی صهیونیستی روی کار آمده و بقایش را نیز در پرتو حمایت لابی صهیونیستم بین الملل می داند، لذا منافع و مصالح اسرائیل برایش از منافع خود مهمتر است.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت تیم مذاکره کننده ایرانی رهین عنایت ها، هدایت ها وحمایت های رهبر معظم انقلاب وملت ایران است و بر معیارهای بین المللی که از ارشادات کلیدی ومهم رهبر معظم انقلاب است، تاکید می کنیم.

حسینی تاکید کرد: سیاست گذاران خارجی ما باید بر به عدالت بین المللی، گرایش به معنویت، کرامت دادن به انسان، گرایش به دین خدا ومعنویت ومقابله با ظلم وزورگوئی وزیاده خواهی دشمن را به عنوان پیام انقلاب ومعیارهای جهانی جمهوری اسلامی، اهتمام بورزند واز مواجهه به چالش های استکبار جهانی در این میدان مایوس نشوند ودر پی جلب رضایت نهائی از بدخواهان حتی با ظاهر خندانشان نباشند، چون آنان به غیر از بر اندازی نظام راضی نمی شوند.

برخی از توافق های ایران و گروه ۱ +۵

در این توافق چهار صفحه ای که نتیجه اش به امضا وزرای خارجه ایران و کشورهای۱ +۵ رسید موافقت شده است که غنى‏سازى در داخل خاک ایران اسلامى چه در بیان و چه درعمل ادامه یابد، تحریم دیگری اعمال نشود، تحریم های گذشته کاهش یابد وبخش هائی از دارائی های بلوکه شده ایران آزاد شود.






آخرین عناوین آخرین عناوین