ID : 32722756
در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا؛

همه چیز تمامی دارد به جز تحریم‌های آمریکا و برکات برجام


دولت آمریکا در حالی این تحریم‌ها را به بهانه ناآرامی‌ها اخیر در ایران تصویب کرده که دونالد ترامپ در چند نوبت از اغتشاشات اخیر در ایران دفاع کرده بود.

به گزارش صبح مهریز به نقل از یزدرسا، سه روز قبل واشنگتن پنج شرکت صنعتی ایران را تحریم کرد. دولت آمریکا روز پنجشنبه تصمیم گرفت تحریم‌های جدیدی ضد ایران وضع کند. این تحریم‌ها همزمان با پایان اغتشاش‌های اخیر و دومین سال اجرای برجام صورت می‌گیرد.

در این راستا پنج شرکت صنعتی ایران به‌اتهام واهی مشارکت در برنامه موشکی این کشور هدف تحریم آمریکا قرار گرفته است.

پیش از این، این پنج شرکت صنعتی در فهرست سیاه آمریکا وارد شده بودند. طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، با تحریم‌های جدید، دارایی‌های این شرکت‌ها در آمریکا توقیف و هرگونه روابط تجاری با آنها منع و دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا قطع خواهد شد.

تحریم‌های جدید آمریکا در بحبوحه اخبار مربوط به حوادث اخیر کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، اما به نظر می‌رسد همه چیز از جمله آشوب و اغتشاش پایانی دارد به جز تحریم‌های آمریکا علیه ایران و برکات برجام که هر روز چشمه‌ای جدید از خود را به مردم کشورمان نشان می‌دهد!

دولت آمریکا در حالی این تحریم‌ها را به بهانه ناآرامی‌ها اخیر در ایران تصویب کرده که دونالد ترامپ در چند نوبت از اغتشاشات اخیر در ایران دفاع کرده بود. وی ابتدا بیانیه کاخ سفید را توییت کرد: «بیانیه کاخ سفید را منتشر کرد و نوشت: «گزارشات زیادی از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز شهروندان ایران که از فساد رژیم و هدر دادن ثروت این کشور برای تأمین منابع مالی تروریسم در خارج این کشور خسته شده‌اند، وجود دارد. دولت ایران باید به حقوق مردم خود از جمله حق ابراز عقایدشان احترام بگذارد. جهان نظاره‌گر است».

وی چند روز بعد از آن نیز در توئیتر مدعی شد: «تظاهرات بزرگی در ایران(وجود دارد). مردم سرانجام دارند می‌فهمند که چطور پول و ثروتشان سرقت و صرف تروریسم می‌شود. به نظر می‌رسد که آنها دیگر این موضوع را تحمل نخواهند کرد. آمریکا به دقت در حال نظاره کردن نقض‌‌های حقوق بشر(در ایران) است».

طبق آماری که توئیتر در اختیار همه کاربران قرار داده است، نشان می‌دهد که از مجموع توئیت‌ها با هشتگ تظاهرات سراسری، "فقط 26 درصد" از داخل ایران توئیت منتشر شده و "74 درصد" توئیت‌ها با این هشتگ، از خارج از ایران توئیت شده است.

حال جالب است به یاد بیاوریم که همان‌هایی که در روزهای اخیر در خارج از مرزها از اغتشاشات داخل ایران حمایت می‌کردند و در حمایت از آشوب‌ها توئیت می‌زدند، چندی قبل در نامه‌ای به دونالد ترامپ از او خواسته بودند که ایران را تحریم کند. 

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین