ID : 30272372
عضو شورای فرهنگی استان یزد:

«صراحت در بزرگداشت مبانی انقلاب» نه به هجمه عده ای به ارزش‌ها با پرچم دولت است


امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در سال های اخیر توجه به ارزش های انقلاب از سوری برخی جریانات کم رنگ شد که می توان از آن ها به عنوان تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی یاد کرد.

به گزارش صبح مهریز؛ آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا با اشا ره به توصیه هایی که رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ رئیس جمهور دولت دوازدهم ایراد کردند اظهار کرد: یکی از موارد توصیه شده ای که شاید این حکم را از حکم های گذشته رهبر انقلاب به رؤسای جمهور سابق متفاوت می کند موضوع «صراحت در بزرگداشت ارزشها و مبانی انقلاب» است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: انقلاب اسلامی بر اساس محکماتی که امام راحل ان ها را تببین کرده اند استوار شده است که از جمله این محکمات توجه به اسلام ناب محمدی، استکبار ستیزی، توجه به محرومان و تلاش در مسیر حل مشکلات، اقتصادی و معیشتی مردم است.

*ارزش ها و مبانی انقلاب از نظر رهبری همان محکمات وصیت نامه امام(ره) است

آیت الله مدرسی با بیان اینکه نظام اسلامی باید هم دین مردم و هم دنیای مردم را تضمین و آباد کند تصریح کرد:  ارزش ها در نظر رهبر معظم انقلاب همان اصول و محکماتی است که بخشی از ان در وصیت نامه امام راحل تببین شده است و نیاز است رسانه های جمعی و گروهی ما در راستای این ارزش ها و مبانی انقلاب با استفاده از محکمات انقلاب روشنگری کنند.

وی ادامه داد: البته این محکات از جانب خود مقام معظم رهبری هم مورد توجه واقع شده است که ده مورد آن ها را رهبر انقلاب در روز تنفیذ در قالب حکم و بیان، تصریح کردند.

*کم رنگ شدن ارزش های انقلاب از سوی برخی جریانات در سال های اخیر

عضو شورای فرهنگی استان یزد افزود: در سال های اخیر توجه به ارزش های انقلاب از سوری برخی جریانات کم رنگ شد و در مقابل توجه به مادیات و مظاهر دنیا بیشتر شد که این ها معلول برخی از عواملی است که می توان از آن ها به عنوان تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی یادکرد.

آیت الله مدرسی ابراز کرد: وقتی ارزش های انقلاب تحت الشعاع قرار گیرد گویا خود انقلاب تحت الشعاع قرار گرفته است و لذا رهبر معظم انقلاب در این زمینه تاکید ویژه ای بر حفظ ارزش ها و مبانی انقلابی و استفاده و قدردانی از نیروهای انقلابی داشته اند.

*«صراحت در بزرگداشت مبانی انقلاب» نه به هجمه برخی به ارزشها با پرچم دولت است

وی با بیان اینکه گاهی جریان هجمه به ارزش های انقلاب را تحت لوای دولت می بینیم تصریح کرد: در دولت قبل دیده شد که گاهی با سوء استفاده ار پرچم دولت جمهوری اسلامی برخی افراد و جریان ها به این سمت و سو گرایش پیدا کرده اند و با توجه به اینکه جناب روحانی عالی ترین مقام اجرایی کشور است و همه این امور باید زیر نظر وی انجام گیرد رهبری به صورت ویژه صراحت در بزرگداشت ارزش ها و مبانی انقلاب را برای وی بیان داشته اند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به نقض برجام و اعمال تحریم های جدید علیه ایران عنوان کرد: همیشه دشمن، دشمن است و دشمنی که از لحاظ ایدئولوزِیک با کشور و مردم ما در جنگ باشد هرگز رویکرد دوستی پیش نخواهد گرفت و بر همین اساس همیشه باید در راستای تقویت بنیه ها و ظرفیت های عظیم داخلی قدم برداشت.

وی با عنوان اینکه در قران کریم در دو جا تاکید شده است که قوه و استطاعت خود را به کار بگیرد افزود: مسئولان باید یکی در رابطه با تقوا و پرهیزکاری و یکی هم در رابطه با دشمن ستیزی و مراقبت در برابر تهاجم های  دشمن داخلی و خارجی تمام قوه و توان خود  را بکار بگیرند.

*مسئولان مراقب «جداسازی مردم از مسئولان» باشند

آیت الله مدرسی با بیان اینکه دشمن خارجی از بُعدهای فرهنگی،  اقتصادی و نظامی بر علیه کشور هجمه وارد می کند خاطرنشان کرد: امروز که دشمن از هجمه در بعد نظامی عاجز است، از راه اقتصادی و فرهنگی بر علیه کشور ایران هجمه هایی را وارد می کند که هدفی جز متلاشی کردن نظام اسلامی از درون و جدا سازی ارزش ها از جامعه اسلامی و در نهایت جداسازی مردم از مسئولان ندارد و بر همین دلیل رهبر انقلاب به رییس جمهور منتخب توصیه کرده اند که دولت متوجه این جداسازی ها باشد.

عضو شورای فرهنگی استان یزد گفت: اعتماد مردم و رهبر انقلاب به رییس جمهور پشتوانه قوی برای کار کردن در داخل و مقاوم سازی کشور و انقلاب در بیرون است و جناب روحانی باید ضمن توجه به آرای مردم و اعتماد به ظرفیت های داخل کشور، حفظ عزت ملی را در عرصه های بین المللی را بیشت از گذشته مد نظر داشته باشد.

آیت الله مدرسی در پایان تاکید کرد: جامعه روحانیت آماده است که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به همکاری با دولت تمام توان خود را به کار بگیرد.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین