ID : 27144260
خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز؛

استکبارستیزی یک وظیفه قرآنی و اسلامی است


حجت الاسلام و المسلمین علی برهان گفت: ظلم و استکبار با عدل و عدالت خواهی متناقض است و این دو مانند نور و ظلمت با یکدیگر تضاد دارند.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه مهریز، در خطبه های نماز جمعه این هفته، به استکبارستیزی که از تاکیدات قرآن و جبهه مخالف حق و عدالت است اشاره کرد و گفت: ظلم و استکبار با عدل و عدالت خواهی متناقض است و این دو مانند نور و ظلمت با یکدیگر تضاد دارند.

حجت الاسلام و المسلمین علی برهان، عدالت، حق و صداقت را از قله های رفیع دین مبین اسلام برشمرد و افزود: مدعیان عدالت ورزی بسیارند اما با بررسی عملکرد آنها، شاهد حشر و نشر آنان با ظالمان هستیم و کسی که به عدالت در جامعه اسلامی معتقد است، باید دست از دوستی و حمایت از ظالم  و مستکبر بکشد.

خطیب نماز جمعه به تفسیر آیه «و قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» اشاره نمود و تصریح کرد: یکی از نمودهای حق، ابراز آن است. خداوند به پیامبر گرامی اسلام می فرماید: نه تنها به مسلمانان مکه و مدینه بلکه به تمام بشریت در تمام ازمنه تاریخ، مستدام و جاوید بودن حق و سستی  و ناپایدار بودن باطل را بازگو کن؛ باطل ذاتاً پایدار نخواهد بود؛ همانطوری که تره بار دوامی ندارد و به زودی پلاسیده و از بین می رود.

برهان افزود: بنابراین آیه شریفه، خداوند و کلام مقدس او و نیز پیامبر صلوات الله علیه و ائمه اطهار علیهم السلام و تورات و انجیل زمان حضرت موسی (ع) و حضرت عیسی (ع)، آن زمانی که تحریف نشده بودند، همگی حق و ماندنی هستند و حکومت های فاسد و باطلی که بر علیه سنت های الهی ایجاد شده بودند مانند بنی امیه در 1400 سال پیش و پهلوی، در عصر حاضر، دچار اضمحلال شدند.

نماینده ولی فقیه در مهریز، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی خاطرنشان کرد: کسی که اساس زندگی اش بر تقوای الهی و دینمداری  باشد، خشنودی خداوند را بر خشنودی شیطان و نفس اماره ترجیح می دهد.

وی ادامه داد: خانه ای که شناژ بندی نشده باشد با زلزله  خفیفی فرو می ریزد. تقوا و ترس از خدا،  چهارچوب زندگی مومن را مستحکم می کند و به گفته پیامبر گرامی اسلام (ص) نجات من و نجات همه مسلمانان تا ابد، در عبودیت و بندگی خداوند لایتناهی و ترک معصیت است.

امام جمعه مهریز،  بر لزوم حضور پر شور مردم دینمدار و همیشه در صحنه در نماز جمعه تاکید نمود و گفت: برپایی نماز جمعه، این نماز عبادی و سیاسی که در  قرآن هم به آن تاکید شده است، از  برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید این موهبت بزرگ را با شرکت در صفوف به هم پیوسته آن، پاس بداریم.

برهان در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز با تاکید بر عیب پوشی اظهار داشت: اگر کسی در شهر و دیارتان بر اثر غفلت خطایی از او سر زد و این درحالی بود که قبلاً چنین سابقه ای نداشته و از کرده خود پشیمان است، مانند خداوند که ستارالعیوب است عیب پوش باشید و بر ریختن آبروی او اصرار نورزید.

انتهای پیام/ج

 






آخرین عناوین آخرین عناوین