ID : 28450958
امام جمعه موقت مهریز تاکید کرد

بی تقوایی بعضی سران کشور علت وقوع فتنه 88 / پخش زنده مناظرات سبب شناخت و بصیرت مردم می شود


امام جمعه موقت مهریز گفت: بعضی از کاندیداها در مورد پخش زنده مناظره ها مخالفت خود را اعلام کرده اند؛ در حالی که این گونه مردم نمی توانند از روی بصیرت و شناخت به فرد اصلح رای بدهند.

به گزارش صبح مهریز؛ امام جمعه موقت مهریز در خطبه  اول نماز جمعه این هفته در مورد آثار و برکات تقوا گفت: خداوند می فرماید به کسانی که تقوا پیشه می کنند از راهی که نمی دانند به آنها روزی می رسانیم و راه روشن را در برابر آنها قرار می دهیم.

حجت الاسلام رضا شریفی علت وقوع حوادث و نا آرامی های سال 88 را بی تقوایی بعضی سران کشور و عناصر داخلی که با دشمن همنوایی می کردند دانست و خاطرنشان کرد: اگر مردم به ویژه مسئولین و سران کشور، نفس خود را به تقوا آراسته کنند در اداره امور مملکت و برگزاری امر خطیر و سرنوشت ساز انتخابات از بسیاری از مشکلات کاسته می شود.

وی با گرامی داشت دوم اردیبهشت ماه، روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  اتفاقات مهمی رخ داد و اوضاع کشور نابسامان شد و با فرمان امام خمینی رحمت الله علیه، سپاه پاسداران، این نهاد مقدس و انقلابی و ولایی تاسیس شد تا این نیروهای مخلص و مومن و از جان گذشته کشور را محافظت کنند.

امام جمعه موقت مهریز با بیان اینکه سپاه مایه استقامت و پایداری کشور است و چون مایه اقتدار نظام است خار چشم دشمنان و غربی هاست گفت: اگر سپاه پاسداران نبود کشور دچار بحران می شد و در طول این 38 سال و در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن، حضور پررنگ و تاثیرگذار سپاه پاسداران در پیشرفت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

شریفی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت جانگداز هفتمین اختر امامت و ولایت حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام  و ذکر روایتی از بزرگواری ایشان گفت: امام موسی بن جعفر به دلیل فرو بردن خشم در بین مردم ملقب به کاظم بودند و به سبب اخلاق بزرگوارانه شان، محبت ایشان در دل همه رسوخ می کرد و تحمل سختی ها در دوران طولانی مدت زندان هارون الرشید نشان دهنده صبر بسیار این امام بزرگوار است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد ضمن تاکید بر هوشیاری مردم در این دوران حساس انتخابات گفت: در موقعیتی که دشمنان اسلام و نظام در صدد فرصتی برای ضربه زدن به نظام هستند، مردم باید هوشیارانه عمل کنند و با بصیرت و تقوا در صحنه حضور داشته باشند؛ چرا که غفلت ممکن است باعث بروز فتنه ای دیگر شود. 

وی عنوان کرد: کسانی که در مرحله نهایی انتخاب نامزدها قرار ندارند به این معنا نیست که آنها رد صلاحیت شده اند بلکه می بایست تعداد کمتری برای حضور در عرصه انتخابات برگزیده می شدند تا مردم راحت تر بتوانند به اتفاق نظر برسند.

امام جمعه موقت مهریز با بیان اینکه افرادی که توسط شورای نگهبان صلاحیت شان محرز شده است باید تسلیم قانون و امر شورای نگهبان باشند افزود: از مدت ها قبل هیمنه ای بر علیه شورای نگهبان ایجاد شده است و متاسفانه کسانی نیز از داخل با دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی همراهی می کنند و باید همگی در مقابل تصمیمات شورای نگهبان تسلیم باشند تا جلوی هر گونه هرج و مرج گرفته شود.

وی با تاکید بر حضور مردم در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح به عنوان دو اصل مهم در برگزاری انتخابات گفت: باید مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از صدا و سیما به صورت زنده پخش شود تا مردم با برنامه ریزی ها و طرح های نامزدهای انتخاباتی آشنا شوند  و مشکلات و راه حل رفع آنها نیز مطرح شود.

شریفی اظهار داشت: بعضی از کاندیداها در مورد پخش زنده مناظره ها مخالفت خود را اعلام کرده اند؛ در حالی که  این گونه مردم نمی توانند از روی بصیرت و شناخت به فرد اصلح رای بدهند.

انتهای پیام/ج






آخرین عناوین آخرین عناوین