ID : 28933539
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت:

لزوم غفلت زدایی از جامعه در آستانه انتخابات / اقتدار نظام که ثمره خون شهداست، «پنج به علاوه یک» را پای میز مذاکره کشاند.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم معرفی امام جمعه جدید مهریز گفت: در آستانه انتخابات با غفلت زدایی از جامعه، باید از کشورهای سلطه گر و فرهنگ غربی روی گردانی کرده و برای پاسداشت خون شهدا راه آنها را ادامه دهیم.

به گزارش صبح مهریز؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور شب گذشته در جمع مسئولین و مردم مهریز گفت: به مناسبت تکریم روحانی وارسته و خدوم «حاج شیخ علی برهان» که سال های طولانی در مسند امامت جمعه شهرستان مهریز برای هدایت و تربیت مردم این منطقه همت گماشت و دلسوزی کرد تا معنویت را در جامعه زنده نگه دارد گردهم آمده ایم.  یک اربعین از رحلت این مرد دلسوز و خدوم جامعه می گذرد، این ضایعه را به مردم مومن و بیت گرامی امام جمعه فقید مهریز تسلیت می گویم.

سید رضا  تقوی با بیان اینکه مجلس ما مجلس ذکر و تذکر است به ویژگی های رسول اکرم صلوات الله علیه و آله اشاره کرد و گفت: پیغمبر اسلام بسته به مکانی که در آن وارد می شدند گاهی مذکِّر و معلم بودند و گاه مبلغ وحی الهی، زمانی بر کرسی وعظ می نشستند و زمانی دیگر به هدایت می پرداختند.

وی با بیان اینکه بزرگترین بیماری بشریت، غفلت است عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند غفلت خسارتبارترین دشمن آدمی است. انسان غافل چشم و گوش دارد اما نه می بیند و نه می شنود. مغز دارد اما از درک مسائل عاجز است.

این مسئول ادامه داد: پیغمبران طبیبان روح هستند و تذکر آنان برای رفع غفلت ضرورت دارد و بزرگترین واعظ پیغمبر است. اگر زمین شوره زار باشد عیب از باران نیست چرا که زمین شوره زار گل نمی دهد. دلی که شوره زار باشد نیاز به درمان دارد و موعظه برای درمان دل از بیماری گناه و غفلت است.   

تقوی با اشاره به مجلس ترحیم امام جمعه مهریز گفت: اگر این مجلس ما را به یاد مرگ نیندازد نشان دهنده بیماری دل است و باید در پی درمان آن برویم و به این معنی است که به بیماری غفلت دچار شده ایم.

وی با تاکید بر غفلت زدایی از جامعه عنوان کرد: این نکته را نباید فراموش کرد که ما سر سفره کرامت مندانه شهدا نشسته ایم. اگر آنها نبودند و آن رشادت ها و از جان گذشتگی ها را نثار امنیت و عزت جامعه اسلامی نمی کردند، کشور به تاراج می رفت و این اقتدار و ابهتی که نظام جمهوری اسلامی در جهان دارد محقق نمی شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه آن چه که آمریکا را به وحشت انداخته است روحیه شهادت طلبی در کشور ماست گفت: روحیه شهادت طلبی به پیروی از سالار شهیدان باعث حفظ اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی شده و ما را در مقابل تهدیدات دشمنان به ویژه آمریکا و ایادی آن بیمه کرده است.

وی افزود: اگر اقتدار نداشتیم و کشوری ضعیف و وابسته بودیم هرگز آمریکای مستکبر حاضر به مذاکره با ما نمی شد. در این دنیای نامردی ها و نامردمی ها هیچ کس به ضعیف توجهی نمی کند و برای او حسابی قائل نیست. اقتدار نظام جمهوری اسلامی ما که ثمره خون شهداست، پنج به علاوه یک را پای میز مذاکره کشاند.

این مسئول یادآور شد: فرهنگ ما فرهنگ عاشورایی و شهادت طلبی است. این فرهنگ برخلاف فرهنگ غربی ها شرف و عزت دارد و مایه استقلال و آزادی ماست. اسلام دین صلح و آشتی است و ما با کسی جنگ نداریم، دنیاست که با ما جنگ دارد. ما با حقوق دیگران کاری نداریم، دنیا حق ما را دزدیده و به حق ما تجاوز کرده است.

تقوی با اشاره به ایام انتخابات و مسئله مهم انتخاب اصلح خاطرنشان کرد: در امر خطیر انتخابات باید با غفلت زدایی از کشورهای سلطه گر و  فرهنگ غربی روی گردانی کرده و برای پاسداشت خون شهدا راه آنها را ادامه دهیم. 

وی در ادامه درمورد اعتقادات و دغدغه های امام جمعه فقید مهریز اظهار داشت: وی روحانی باسواد و فاضلی بود و از محضر اساتید بزرگی در حوزه علمیه قم بهره برده بود؛ به طوری که در بعضی از علوم اسلامی صاحب نظر بود. حاج شیخ علی برهان به این منطقه و مردم آن علاقه مند بود و از مشکلات شهرستان مهریز و دغدغه وی برای رفع آنها باخبر هستیم. وی پیگیر تاسیس و راه اندازی دانشگاه امام صادق (ع) در این منطقه بود و معتقد بود باعث تعالی جوانان و رشد این منطقه می شود.

این مسئول ادامه داد: حاج شیخ علی برهان صراحت کلام داشت و اهل تعارف نبود. وی ولایتمدار بود و این خصیصه در کلام و رفتار او موج می زد. گاهی از اینکه بعضی از مردم و روحانیون به اباحه گری ها و ضدیت با ولایت فقیه حساسیت نشان نمی دهند گله مند بود و به شدت با فتنه و فتنه گران مخالفت می کرد و شخصیت آشتی ناپذیری با جریان فتنه داشت. آن مرحوم از خانواده شهدا بود و بطور جدی از رزمندگان و بسیجیان و ایثارگران حمایت می کرد.

تقوی با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه های شیخ علی برهان، بحث محله گرایی در مهریز بود متذکر شد: از مشکلات شهرستان مهریز به ویژه بحث محله گرایی اطلاع داریم. ضرورت دارد این محله گرایی و قبیله گرایی کنار گذاشته شود. پیغمبر با شعار «انما المؤمنون اخوة» این اختلاف ها را تمام کرد. قبیله اوس و خزرج 120 سال با هم اختلاف داشتند که با ورود پیغمبر اسلام به این موضوع، اختلافاتشان به برادری و دوستی مبدل شد.

وی تاکید کرد: این کسوت روحانیت که لباس مقدس پیغمبر است لباس کاسبی نیست و لباس سربازی و جانفشانی در راه امام زمان (عج) است. روحانی باید خادم مردم باشد. دارالمومنین و دارالعباده بودن این مرز و بوم به خاطر مشعل روحانیت و حضور اشخاص تاثیرگذاری مانند شهید محراب، آیت الله صدوقی است و حاج شیخ علی برهان نیز در نیت و عمل با شهید محراب همراه بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن معرفی امام جمعه جدید مهریز گفت: عبدالرضا محی الدینی که تاکنون در منطقه باغین کرمان سکونت داشته است سابقه درخشانی در محرومیت زدایی و خدمات خالصانه به مردم آن منطقه داشته و مردم آن دیار علاقه خاصی به وی داشته اند.

تقوی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور که به امر رهبری تشکیل شده است، محی الدینی به سمت امامت جمعه مهریز و برای خدمت به مردم این دیار منتصب شده است لذا از مردم و روحانیون معزز مهریز خواهشمندم وی را در این راه همراهی کنند.

انتهای پیام/ج
 





آخرین عناوین آخرین عناوین