ID : 31090326
کارگردان یزدی:

مستند «هفت سین مقدس»؛ ادای دینم به خانواده شهدا است


کارگردان یزدی، در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه این اثر را ادای دین خود به پدر و مادران شهدا دانست و ابراز امیدواری کرد که در این مسیر باز هم آثاری در خور توجه تولید نماید.

به گزارش صبح مهریز؛ آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های کشور روز دوشنبه سوم مهر ماه سال جاری در سالن همایش های مرکز فناوران اطلاعات شهرداری تهران برگزار شد.
 
در این مراسم دکتر محمد حسین امید معاون وزیر علوم و رییس دانشگاه جامع کشور ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، به اهمیت پرداختن به فرهنگ قرآن پرداخت و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند موجب گسترش فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها شود و باید این فعالیت ها را تقویت کرد.
 
در این مراسم، تندیس مقام برتر به همراه لوح تقدیر به اصغر عباسی کارگردان یزدی فیلم مستند هفت سین مقدس از سوی دانشگاه جامع اهدا شد. اصغر عباسی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه این اثر را ادای دین خود به پدر و مادران شهدا دانست و ابراز امیدواری کرد که در این مسیر باز هم آثاری در خور توجه تولید نماید.
 
به گزارش  یزدهنر، فیلم مستند هفت سین مقدس روایت زندگی هفت خانواده شهید (پدر و مادر) است که در روزهای پایانی سال مهیای آماده سازی سفره هفت سین می شوند و در این مسیر با خاطراتی از فرزندان شهیدشان خط سیر داستان را پیش می برند.
 
این فیلم محصول حوزه هنری استان یزد در سال 1393 است که برنده برخی از جوایز کشوری دیگر نیز شده است.
 
گفتنى است اصغر عباسی فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته کارگردانی سینما در دانشگاه فرهنگ و هنر واحد 11 تهران می باشد و هم‌ اکنون مشغول فراهم ساختن مقدمات تولید اولین فیلم سینمایی خود با نام «نائله» است. نائله داستانی عاشقانه در بستر کاروان کربلا و قیام یاران اباعبدالله (ع) است که به‌منظور حضور در سی و ششمین جشنواره بین الملی فیلم فجر آماده خواهد شد.
 
انتهای پیام / ج
 





آخرین عناوین آخرین عناوین