ID : 26535934
در خاطرات مادر فرح آمده است:

من «سگ آمریکایی» را بر «مرد ایرانی» ترجیح میدهم!!


نشست اقشار مختلف بسیج مهریز با حضور رییس بسیج رسانه کشور در محل سالن اجتماعات ناحیه سپاه قدیم برگزار شد.

به گزارش صبح مهریز، رییس بسیج رسانه کشور در جمع بسیجیان مهریز ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر گفت:

با توجه و تدبر به معنای نامگذاری این دهه، در دهه فجر فرصتی دست داده تا به انقلاب و دستاوردهای آن و خسارت های حکومت ستم شاهی رژیم پهلوی برای مردم مسلمان و کشور ایران، تعمق و تدبر کنیم.

بصیری گفت: ما در طول تاریخ، بعد از حکومت حضرت امیر المومنین علیه السلام، حکومتی شیعی نداشتیم  تا اینکه مردم شیعه ایران  انقلاب کردند و حکومت اسلامی تشکیل دادند.

وی به لزوم قدردانی از این جانفشانی ها و ثمره خون پاک شهیدان که همان انقلاب اسلامی است تاکید کرد و افزود: با مشقت و فدا شدن جان ها و خون های بسیاری این انقلاب اسلامی حاصل شد.

بصیری خطاب به مسئولان گفت: ما باید حضرت امام حسین علیه السلام این الگوی شجاعت و دیانت و استکبارستیزی را در همه مراحل زندگی و کشور داری سرلوحه خود قرار دهیم. امام حسین فرمود: «مِثلی لایُباع مِثلُه» امثال من با امثال یزید بیعت نمی کنند. و می بایست حسین زمان و یزید زمان را بشناسیم و پیرامون جبهه حق و باطل تدبر نماییم.  

این مسئول خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می فرماید که پیامبر با نرم خویی و گفتگو و روشنگری توانست قلب ها را مسخر خود کند و دین اسلام را گسترش دهد. امروز استکبار و جبهه باطل با پوشاندن لباس حق به تن باطل و از راه گفتگو در صدد تسخیر قلب های ماست. دشمن می داند که گفتگو راهگشاست بنابراین از این راه در صدد پیش بردن اهداف خود است. تا دندان مسلحند تا تشیع را نابود کنند. پس چرا به رسانه های آنها اعتماد می کنیم؟

وی ادامه داد: در واقعه کربلا، هنگامی که امام حسین علیه السلام برای لشکر یزید سخنرانی می کرد از ترسِ متحول  و منقلب شدن و آگاه شدن لشکریان خود ، هلهله می کردند و بر طبل می کوبیدند تا روشنگری های امام حسین اثر نکند.  امروز چه کسانی بلندگوی هلهله کننده دشمن هستند؟ چه کسانی لباس حق را بر تن باطل پوشانده و مردم را گمراه می کنند؟

رئیس بسیج رسانه کشور خاطرنشان کرد: آمریکا غیرقابل اعتماد و بدعهد است. تاریخ این را ثابت نموده است. وقتی شاه از ایران می رفت نه آمریکا او را پذیرفت و نه انگلیس. او به مراکش پناه آورد. دو دولتی که شاه ایران، تمام وقت، در خدمت آنها بود و30  سال از عمر خود را در خدمت این دو دولت بود او را پناه ندادند.

وی تصریح کرد: چرا بعضی از مسئولین برای القای مذاکره به مردم از واقعه کربلا و امام حسین وام می گیرند، چرا به بدعهدی و خباثت یزید اشاره ای نمی کنند؟ بعد از انقلاب، به ویژه بعد از جنگ تحمیلی و پذیرفتن قطعنامه قرار بود به ما غرامت پرداخته شود، در ماجرای الجزایر می بایست  آمریکا به ما غرامت بپردازد اما بدعهدی کردو نداد. این تجربه ها نشان می دهد که آمریکا بدعهد است و این جزو سیاست های اوست.

وی ادامه داد: در خاطرات مادر فرح آمده است که:« شاه می گفت من سگ آمریکایی را بر مرد ایرانی ترجیح میدهم»، یا حسین فردوست در خاطراتش می گوید:«شاه می گفت: هر کاری بکنیم مردم ایران نمی فهمند. یک مشت گوسفندند »؛ شاه تا خرخره در استکبار فرو رفته بود و خواسته های آمریکا را بی چون و چرا انجام می داد  اما آمریکا بعد از خروج شاه از ایران هرگز او را نپذیرفت. نگاه به تاریخ، از تکرار اشتباه جلوگیری می کند. و لازم است مردم مسلمان و شهیدپرور به تاریخ رجوع کنند و از وقایع آن درس بگیرند.

بصیری ضمن یادآوری خسارات زیانبار و خفت بار انقلاب سفید محمدرضا پهلوی گفت:  انقلاب موسوم به« انقلاب سفید شاه و مردم» از نقشه های آمریکایی ها بود. اصلاحات ارضی و تقسیم اراضی و از بین بردن منابع آبی کشور، برای این بود که مردم از روستا به شهر مهاجرت کنند و به مصرف بی رویه کالاها که عمدتاً غربی بود روی بیاورند. «انقلاب سفید شاه و مردم» برای از بین بردن استقلال و وابستگی هر چه بیشتر به غرب بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز، ما که در تولید گندم خودکفا و صادر کننده بزرگ آن بودیم، به بزرگترین وارد کننده گندم تبدیل شدیم.

این مسئول گفت: یارانه هم اثرات مخربی روی اقتصاد و آینده کشور می گذارد. یارانه همان پول نفت است که به جای استفاده در مسائل عمرانی و آبادانی کشور، در این راه صرف می شود.  31 هزار میلیارد تومان ماهانه به حساب خانوارها یارانه واریز می شود. که از این مقدار 11 هزار میلیارد تومان آن از بودجه عمرانی کشور برداشت می شود. به بیان ساده تر، هزینه آبادانی کشور در حوزه آب و برق و راه ها و مسکن  و امثال آن، صرف پرداخت یارانه می شود.

وی خاطر نشان کرد: یارانه ای که عمدتا صرف ریخت و پاش می شود. درواقع یارانه باعث مصرف گرایی مفرط مردم شده است و این بر سبک زندگی مردم تاثیر بسیاری گذاشته است.  توقعات ما در زندگی بالا رفته است و مردم دنبال خرج کردن پول بیشتری هستند. بنابراین بیشتر خرید می کنند. تعداد رستوران ها بیشتر شده و مردم در طول سال  به بهانه های مختلف خرید می کنند. این چنین روز به روز به یارانه وابسته تر می شوند.افرادی هستند که واقعا به این یارانه نیازمندند. ولی  افرادی که به این مقدار پول اندک نیازی ندارند اگر  از یارانه انصراف دهند در واقع به عمران و آبادانی هر چه بیشتر کشور کمک می کنند.

بصیری بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی مردم تاکید کرد و  ادامه داد: فضای مجازی و برنامه های بی محتوای تلویزیون، حتی  تماشای فوتبال و پرداختن به حواشی آن  باعث تخدیر اذهان مردم شده و از توجه مردم به مسائل مهم زندگی و جامعه خود، می کاهد. مردم باید در صحنه باشند و آگاهانه، اخبار را دنبال کنند. به خاطر  عدم کیفیت فضای آموزشی، 90 درصد نخبه های ما که ژن هوشمند ایرانی هستند، از کشور خارج می شوند و این باعث خسارت است.

این مسئول از بی توجهی مسئولان امر به بحران کم آبی در یزد ابراز ناراحتی کرد و گفت: بحران  کم آبی به ویژه در استان یزد یک مسئله مهم است که نیازمند توجه جدی مسئولان امر به این مقوله است.  آیا بهتر نبود به جای خرید هواپیمای لوکس گران قیمت که مورد استفاده اقلیتی خاص است، به فضای آموزشی سر وسامان داده می شد تا از خروج نخبه های ما جلوگیری شود؟ با هزینه کردن یک دهم  بودجه ای که صرف خرید هواپیمای لوکس شد، سیستم آبیاری قطره ای ایجاد می شد  باغ ها و مزارع نجات می یافتند و مشکل بی آبی مهار می شد. و این ها مثال هایی از بی تدبیری است که نباید از نظر دور داشت. 

وی با اشاره به آیه شریفه « لا یکلف الله الا وسعها » خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در حد و توان خود مشکلات را رصد کرده و در رفع آن کوشا باشید و در حد توان برای رفع آن تلاش کنید.

رئیس بسیج رسانه کشور به تاثیر سوء ماهواره و اینترنت بر روان مردم خصوصاً  نوجوانان اشاره نمود و گفت: از همان راهی که ما بر غرب چیره شدیم آنها دارند بر ما چیره می شوند. از تسخیر قلب ها و اندیشه ها شروع کرده اند. ما شبانه روز در معرض بمباران روانی رسانه های غرب هستیم و خانواده ها می بایست از تاثیرات مخرب فضای مجازی اطلاع یابند و کنترل بیشتری روی کودکان خود داشته باشند.

وی ادامه داد : درآمریکا فقط 8 کانال رایگان در اختیار مردم قرار دارد و کودکان زیر 13 سال موبایل وتبلت نداشته و اینترنت در دسترس آنها نیست. اما بیش از 3000 کانال رایگان ماهواره ای در اختیار مردم ما قرار گرفته است و کودکان ما نیز با داشتن تلفن همراه و اینترنت آزاد به همه فضا و مسائلی دسترسی دارند و این معضلات مورد بررسی جدی قرار نمی گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعضی ها می گویند آمریکا می خواست به ما حمله کند. این تصور غلطی است؛ زیرا علی رغم  مسئولان آمریکا: مجلس نمایندگان، سنا و شورای امنیت ملی، آمریکا به بهانه صدام، به عراق حمله کرد و در حال حاضر نیز به فرموده امام خامنه ای مدظله العالی، آمریکا اگر بتواند، بی بهانه هم حمله می کند و به دنبال نفوذ و منتظر موقعیت مناسب است.

انتهای پیام/ج
 






آخرین عناوین آخرین عناوین