Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده مردم تهران در گفتگو با یزد رسا مطرح کرد

ایستادن در برابر ولایت فقیه هم، با حکم امام(ره) بود؟!/ خوشبختانه از سال گذشته، توهین به رئیس‌جمهور مجدداً قبیح شمرده می‌شود!/رسواشدگان فتنه در پی پوشاندن جنایت‌های خود


بزرگ‌ترین ویژگی حضرت امام(ره)، بریدن از نفس و پیوستن به حق و در همه چیز و همه کار خدا را مؤثر دیدن است. این ویژگی به همراه تسلط بر مبانی و احکام و علوم اسلامی باعث شده که هرچه از لبان مبارک ایشان صادر شده....

یزد رسا ؛

اشاره : دکتر مهدی کوچک زاده، از جانبازان دفاع مقدس است که از سال 83 تاکنون سه بار با آرای مستقیم مردم تهران، به نمایندگی مجلس شورای اسلامی برگزیده‌شده است.

 وی پیش از پیروزی انقلاب، به دلیل شرکت در تظاهرات و اعتصاب‌های دانشجویی از دانشگاه اخراج شد. بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سال 1364 با معدل عالی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.

در سال 1365 به دلیل اعلام نیاز پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد به مهندسین آب، باتجربه‌ای که در عملیات‌های رمضان، خیبر، بدر و والفجر هشت کسب کرده بود، از جهاد کردستان عازم جبهه‌های جنوب شد و در عملیات کربلای 5 به جانبازی مفتخر شد.

او در سال 1376 دوره دکترا را با کسب «رتبه اول» به پایان رساند و در حین تحصیل دوره دکترا در سال 1373 موفق به کسب عنوان «دانشجوی نمونه» کشوری گردید.

 

دکتر کوچک زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با «یزد رسا» درباره انگیزه عده‌ای خاص برای به فراموشی سپردن فتنه 88  گفت: بدیهی است کسانی که در فتنه 88 رسوا شدند، اصرار داشته باشند جنایتی را که تحت مدیریت و مباشرت آنان به‌قصد براندازی رخ‌داده، از ذهن مردم بزدایند و با تکیه دروغین به رأی 13 میلیون مردم که در انتخابات با تشخیصشان به یک نامزد در چارچوب قانون ونظام تعلق یافته، به‌منظور حفظ پرستیژ و قدرت و امکانات، خود را دارای پشتوانه مردمی قابل‌ملاحظه معرفی کنند؛ درحالی‌که بسیاری از آن 13 میلیون، هیچ سنخیتی با جنایت‌های خیابانی 8 ماهه نداشتند و این واقعیت در 9 دی 88 با حضور قشرهای گوناگون مردم با سلایق مختلف بیش‌تر آشکار شد.

 

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت تأکید بر فتنه و خط قرمز اعلام کردن آن، خاطرنشان کرد: واقعه‌ای که در اوج قدرت و نزدیکی فتوحات بزرگ نظام در عرصه ملی و بین‌المللی، هزینه بسیار سنگینی را بر مردم و نظام تحمیل کرد که هنوز و تا سال‌ها تبعات آن بر زندگی مردم ونظام از بین نخواهد رفت، باید همچنان به عنوان عبرت و تجربه‌ای بزرگ برجسته بماند، تا خدای‌نخواسته با به فراموشی سپردن آن، فرومایگان فتنه‌گر نتوانند دوباره از این طریق در حق ملت و انقلاب و نظام جنایت کنند.

 

این نماینده مجلس درباره ارزیابی‌ خود از عملکرد دولت یازدهم گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، بخش وسیعی از سیاه‌کاری‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای و جنگ روانی که به‌ظاهر، موافقان دولت یازدهم در آن زمینه دوره‌دیده و استاد هستند و به خاطر کینه و عداوت با گفتمان عدالت، در زمان دولت قبلی هرروز به جامعه پمپاژ می‌شد، فروکش کرده است.

 

وی افزود: علاوه بر این؛ خوشبختانه، فحاشی و تهمت به شخص رئیس‌جمهور و همکارانش مجدداً عملی زشت و قبیح شمرده می‌شود و سؤال و استیضاح و فشل‌کردن هرروزه دولت به بهانه‌های واهی توسط برخی نمایندگان مجلس، کارشکنی قلمداد می‌شود.

 

 از سوی دیگر بسیاری از وابستگان کانون‌های قدرت و ثروت، راه را برای فعالیت‌های غیرانسانی خود بازمی‌بینند و درنتیجه از فعالیت‌های مخرّب و خانمان‌سوز اقتصادی همچون دخالت ویرانگر در بازارهای ارز و سکه و مسکن دست برمی‌دارند؛ ازاین‌رو نوعی آرامش و ثبات در اقتصاد حاصل می‌شود. این را می‌توان یکی از دستاوردهای این دولت برشمرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین در بیان دیدگاه خود درباره سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: در عرصه سیاست خارجی در مورد این دولت نظری جز آنچه رهبر فرزانه انقلاب دارند، ندارم .هر انسان عبرت آموخته از گذشته، به مذاکره با جانیان عالم و نابود‌کنندگان حقوق بشر آن‌هم تحت لوای انسان‌دوستی بدبین است. آن سیاست خارجی که به‌صراحت اعلام کند «هر توافقی بهتر از عدم توافق است» و یا برای رای‌آوری در انتخابات، به بیگانه متوسل شود، نمی‌تواند نتیجه‌ای جز حراج عزت و استقلال ملت داشته باشد.

 

 کوچک زاده در پاسخ به سؤالی درباره انگیزه افرادی که تأکید ویژه‌ای بر سیاه نمایی علیه احمدی‌نژاد و دولت وی دارند و در این راه از تحقیر شخص رئیس‌جمهور سابق هم ابایی ندارند، خاطرنشان کرد: انگیزه این‌ها همان است که در پاسخ به سؤال‌های قبلی عرض کردم؛ این‌ها از حافظه مردم و قدرت مقایسه و تشخیص خادم و قدرت‌طلب واهمه دارند .

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بخش‌ پایانی این گفت‌وگو در پاسخ به انگیزه خود از ارجاعات فراوان به فرمایشات امام راحل(ره) در بسیاری از سخنان و نوشته‌های خویش تصریح کرد: من هم همچون همه انسان‌های شریف و علاقه‌مند به اسلام و انقلاب، باور قلبی دارم که بزرگ‌ترین ویژگی حضرت امام(ره)، بریدن از نفس و پیوستن به‌حق و در همه‌چیز و همه کار خدا را مؤثر دیدن بوده است.

وی ادامه داد : این ویژگی به همراه تسلط بر مبانی و احکام و علوم اسلامی باعث شده که هرچه از لبان مبارک ایشان صادر شد، تفسیر تطبیق یافته از دو میراث پیامبر اکرم(ص) یعنی «قرآن و عترت» باشد که با شرایط زمانی و مکانی ما انطباق یافته است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کسی بخواهد به سعادت دنیا و آخرت برسد، تنها راه و بهترین آن، تمسک به این دو میراث گران‌بهاست؛ همچنان که  پیامبر عظیم انشان(ص) خود فرمود: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب‌الله و عترتی و انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض». لذا هر کس به این دو ثقل بپیوندد، در آخرت با پیامبر(ص) محشور خواهد بود  و امام راحل(ره) بهترین عرضه‌کننده این دو ثقل در افعال و گفتار خود به جامعه و در زمان ما بود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توضیح بیش‌تر ضرورت و دستاورد استناد به سخنان امام(ره) گفت: من به تجربه خود دریافته‌ام که این سخنان به دلیل الهی بودن و نیز از دل برخاستن، بیش‌ترین تاثیر را بر دل‌های  غیرلجوج می‌گذارد.

 

وی افزودد: وجه دیگر مفید بودن تمسک به فرمایشات امام(ره) در سخنرانی‌ها برای مردم و جامعه این است که امروز همه جناح‌ها و جریانات سیاسی (اگر چه برخی به دروغ) برای جلب نظر مردم و جامعه خود را پیرو خط امام(ره) معرفی می‌کنند.

میرحسین برای کسب رأی مردم، خود را نخست‌وزیر امام(ره) معرفی می‌کند! گرچه این دروغی بیش نیست؛ چرا که امام(ره) تنها بازرگان را نخست‌وزیر کرد و بعد هم فرمود: «والله من از اول با نخست‌وزیری بازرگان مخالف بودم».

 

 کروبی هم مدعی است از امام(ره) احکامی دارد که هیچ کس نداشته! و معلوم نیست آیا حکم دریافت مفتضحانه پول از شهرام جزایری و ایستادن در برابر ولایت فقیه را هم امام(ره) به ایشان داده بود؟! وافراد دیگری نیز به همین ترتیب.

 

کوچک زاده ادامه داد : البته برخی هم مثل آقای هاشمی ابایی ندارند که بگویند با امام(ره) اختلاف‌هایی داشته و با ایشان به محاجه بر‌می‌خاسته‌اند و . . . ازاین‌رو وقتی به سیره و سخن امام(ره) استناد می‌شود، اگر نپذیرند رسوایند و اگر بپذیرند اختلافی باقی نخواهد ماند!

 

دکتر کوچک زاده ادامه داد:  به قول رهبری عزیز و فرزانه انقلاب «این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست».






آخرین اخبار آخرین اخبار