Navigation Navigation

محتوا محتوا

به بهانه پایان دوران مسئولیت سردار نقدی در سازمان بسیج؛

برای سردار نقدی!


وی در موضع‌گیری‌هایش صراحت و صداقت داشت و بیش از آنکه «زنده باد» «مرده باد» دیگران برای او اهمیت داشته باشد، اعتقاداتش معیار موضع‌گیری‌هایش بود.

یزدامروز؛ چندروز قبل سردارغلامحسین غیب‌پرور به عنوان رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین، جایگزین سردار محمدرضا نقدی شد. نقدی از مهرماه سال 1388 تا آذرماه 1395 رئیس سازمان بسیج مستضعفین بود. فهرست کردن فعالیت‌ها و اقدامات فراوان سازمان بسیج در این چند سال، مدنظر این مرقومه‌ی کوتاه نیست و آن را فرصتی دیگر لازم است. لکن آنچه مدنظر است، مرقوم سطوری کوتاه در تقدیر از سردار نقدی که حالا دیگر در راس سازمان بسیج مستضعفین قرار ندارد.

شاید بتوان گفت بهترین تمجید از افرادی چون نقدی، همان هجمه‌ها و تخریب‌های گسترده‌ای باشد که به ویژه در این هفت سال اخیر حضور وی در مسئولیت سازمان بسیج مستضعفین، از سوی شبکه رسانه‌ای ضدانقلاب و معاند متوجه او بوده است. هجمه‌هایی که البته شاید در مواردی حتی موجب قضاوت نادرست بخشی از افراد در رابطه با او نیز شده باشد.

راقم این سطور از نزدیک آشنایی زیادی با سردار نقدی ندارد، لکن آنچه در رابطه با وی مبرهن است اینکه، وی فردی سخت‌کوش و پرانرژی بود که کمتر روزی بود که شاهد اخباری از اقدامات و فعالیت‌های او نباشیم. این در حالی است که برخی از آنان که از نزدیک با وی ارتباط داشته‌اند بر حجم گسترده فعالیت‌هایش تاکید کرده‌اند.

افزون بر این، در بین مردم بودن و دوری از اشراف و تجمل‌گرایی، هرچند انتظاری طبیعی است از فردی که در راس سازمان بسیج مستضعفین قرار دارد؛ اما با توجه به رویکرد خاص بخشی از مسولین در این عرصه، اتخاذ چنین رویه‌ای توسط سردار نقدی قابل ستایش و ارزشمند است و نمی‌توان اهمیت و ارزش آن را نادیده گرفت.

نکته‌ی جالب توجه دیگر در رابطه با سردار نقدی که در مواضع و سخنان او می‌توان به صراحت آن را مشاهده کرد این که، وی در موضع‌گیری‌هایش صراحت و صداقت داشت و بیش از آنکه «زنده باد» «مرده باد» دیگران برای او اهمیت داشته باشد، اعتقاداتش معیار موضع‌گیری‌ها بود.

اینکه انسان فارغ از اینکه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی چه می‌پسندند و چه می‌خواهند، صرفا برای اعتقادات خود گام بردارد، هم بسیار ارزشمند است و البته هم بسیار سخت. اگر حرفی می‌زند برای اعتقاداتش باشد و اگر نمی‌زند هم برای همان باشد. اگر کاری می‌کند با همین هدف باشد و اگر از کاری سر باز می‌زند نیز با همین هدف باشد؛ هرچند ساده نیست اما در عین حال بسیار ارزشمند و گرانبها است.

سردار نقدی هم می‌توانست آنگونه سخن بگوید که به هیچ‌جا و هیچ‌کس برنخورد و رسانه‌ای او را ننوازد، لکن اعتقادات و موضع‌گیری و پایبندی بر سر آن، اجازه اتخاذ چنین رویکردی را نمی‌دهد. لذا آنچه در رابطه با رئیس سابق سازمان بسیج مستضعفین محل اهمیت است، همین پایداری بر سر اعتقادات و موضع‌گیری بر اساس همین اعتقادات است.






آخرین اخبار آخرین اخبار