Navigation Navigation

محتوا محتوا

سرپرست فرمانداري يزد مطرح كرد

رشد بيش از 500 درصدي بیمه‌شدگان يزدي بعد از انقلاب


سرپرست فرمانداري يزد با بيان اينكه حدود 65 درصد جمعيت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعي استان در شهرستان يزد ساكن هستند، گفت: رشد بيش از 500 درصدي بیمه‌شدگان تأمین اجتماعي يزدي را بعد از انقلاب شاهد هستيم.

به گزارش یزدرسا، سرپرست فرمانداري يزد پيش از ظهر امروز در نشستي با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهار كرد: فرمانداری‌ها به‌عنوان نماینده عالی و مجری سیاست‌های دولت در استان هستند.

احمد ترحمي با بيان اينكه شهرستان یزد علی‌رغم اینکه یک شهرستان هست، در ردیف ۱۰ شهرستان استان آورده شده است، اذعان كرد: شهرستان يزد به‌عنوان شهرستان مرکز استان جمعیتی بیش از ۶۵ درصد جمعیت استان در خودش جای‌داده است و اين بدين معني است كه شهر يزد نگاه بهتر و بیشتری را می‌طلبد.

وي خاطرنشان كرد: جمعیت شهرستان در سال ۱۳۵۷ حدود ۲۲۰ هزار نفر بوده است و الآن طبق آخرین آمار جمعیتی افزون بر ۶۵۶ هزار نفر جمعیت شهرستان یزد است؛ ازلحاظ جمعيتي رشد بیش از ۲۰۰ درصدی را در شهر يزد داشته‌ايم.

اين مقام مسئول در رابطه با جمعیت ساکن روستا در شهرستان يزد گفت: بر اساس آمارهای موجود جمعیت روستایی قبل از انقلاب حدود ۵5 هزار نفر بوده که الآن به ۴۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

وي با بيان اينكه برخي از آماري كه در رابطه با شهرستان اعلام می‌شود، با آمار استان همپوشاني دارد، تصريح كرد: آمار دقیقی در رابطه با بیمه‌شدگان قبل از انقلاب در شهرستان يزد وجود ندارد اما امروز افزون بر ۱۴۳ هزار بیمه‌شده در شهرستان یزد داريم.

 ترحمي در رابطه با پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی گفت: قبل از انقلاب تعداد 51 پروانه بهره‌برداری صنعتي در شهر يزد صادر شده بود و در حال حاضر اين رقم به 3 هزار و 291 رسیده است.

وي ميزان اشتغال بخش صنعت در سال ۵۷ را حدود 6 هزار و 300 نفر عنوان كرد و افزود: ميزان اشتغال در اين بخش در سال 97 به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

سرپرست فرمانداري يزد ادامه داد: تعداد 25 فقره پروانه‌های بهره‌برداری معدنی قبل از انقلاب در حوزه شهرستان یزد صادر شده بوده است؛ درحالی‌که بعد از انقلاب تاكنون تعداد ۵۶۷ پروانه بهره‌برداری در بخش معدن صادر شده است؛ ميزان اشتغال‌زایی در اين بخش حدود ۱۲ هزار نفر است.

وي با بيان اينكه حدود 65 درصد جمعيت بیمه‌شدگان تأمین اجتماعي استان در شهرستان يزد ساكن هستند، تصريح كرد: تا قبل از انقلاب تعداد 139 هزار نفر بیمه‌شده تأمین اجتماعي با خانواده‌هاي تحت پوشش بودند؛ آمار دقیق بیمه‌شدگان در سال ۹۷ تعداد 874 هزار و 366 نفر است؛ در اين زمينه رشد بيش از 500 درصدي را شاهد هستيم.

ترحمي خاطرنشان كرد: در بخش مخابرات، قبل از انقلاب داشتیم تعداد 5 هزار و 700 خط تلفن ثابت داشتيم اما در سال جاري 333 هزار خط تلفن ثابت و 499 هزار، 821 مشترك تلفن همراه و بيش از 183 هزار خانوار برخوردار از اينترنت در شهرستان يزد وجود دارد.

وي تعداد مشتركين كنوني آب در شهرستان يزد را 342 هزار اشتراك عنوان كرد و افزود: 37 هزار و 381 انشعاب برق قبل از انقلاب در يزد داشته‌ایم و امروز اين رقم به 348 هزار و 642 فقره رسيده است؛ همچنين در حال حاضر تعداد 130 هزار مشترك گاز در استان يزد داريم.

اين مقام مسئول با بيان اينكه تعداد 31 حزب، گروه و جمعيت با مجوز رسمي در شهر يزد فعاليت مي‌كنند، اذعان كرد: 48 تشكل و نهاد مردمي و گروه فعال در حوزه‌های مختلف سیاسی، زیست‌محیطی، صنعتی، اجتماعی و اقتصادی در سطح شهرستان يزد فعال هستند.

وي با اشاره به ثبت بافت تاریخی یزد به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو تصريح كرد: درزمینهٔ جذب توریست، توجه به اکو توریسم و سایر قطب‎‌هاي توریستی در بخش‌هاي مختلف مذهبی، پزشکی، طبیعت و كوير نوردی می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشيم و استان یزد را به یکی از محل‌های پرتردد گردشگران تبدیل كنيم.

انتهاي پيام/






آخرین اخبار آخرین اخبار