Navigation Navigation

محتوا محتوا


شناورسازی و آزادسازی قیمت‌ها؛ دلیل گرانی بلیط هواپیما در یزد


مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد گفت: قانون کلی در حال حاضر شناورسازی و آزادسازی قیمت است، یعنی خود ایرلاین است که قیمت را تعیین می‌کند و مرجعی هم که بخواهد آن را کاهش دهد، وجود ندارد.

به گزارش یزدرسا، عباس محمدی درباره چرایی قیمت بالای بلیط هواپیما در یزد با بیان اینکه قیمت بلیط هواپیما اساسا به فرودگاه هیچ ارتباطی ندارد، گفت: اما بر اساس اطلاعات عمومی عرض می‌کنم که این‌ها تصمیمی است که قبلا شورای اقتصاد این تصمیمات را اخذ می‌کرد اما الان چند سالی است که آزادسازی قیمت‌ها سرلوحه کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قیمت‌ها آزادسازی شده و به صورت شناور در خیلی از مسیرهای پروازی دارد اعمال می‌شود؛ شناور بودن یعنی اینکه در ایامی که تقاضا کم است قیمت را کاهش می‌دهند و در عوض مواقع خاص مانند اعیاد و مناسبت‌ها قیمت را افزایش می‌دهند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد افزود: البته این افزایش هم دارای یک‌سری ضوابط است که تمام در حیطه کار سازمان هواپیمایی کشوری است و ما به عنوان فرودگاه نقشی نداریم ،البته نقطه نظرات را به آن‌ها منعکس می‌کنیم.

محمدی یادآور شد: با توجه با تورمی که در کشور است و مشکلات ارزی که ایرلاین‌ها دارند، این شرایط قابل پیش‌بینی است؛ یعنی با توجه به افزایش قیمتی که در همه اقلام داریم این موضوع هم چیز مستثنا و تافته جدا بافته‌ای از شرایط دیگر کشور نیست.

وی تأکید کرد: قانون کلی در حال حاضر شناورسازی و آزادسازی قیمت است، یعنی خود ایرلاین است که قیمت را تعیین می‌کند و مرجعی هم که بخواهد آن را کاهش دهد، وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان یزد اضافه کرد: آن‌ها هم البته مشکلات خاص خودشان را دارند و آنطور که از مصاحبه‌هایشان برمی‌آید حتی دلار نیمایی را هم در اختیار ندارند و باید از بازار آزاد پول را تهیه کنند که آن هم مشکلات خاص خودش را دارد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار