Navigation Navigation

محتوا محتوا

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد

عباسی: شهرسازی در یزد در قبضه عده ای دلال است/رئیس اتحادیه املاک: بنگاه ها درتفکیک های غیر مجاز نقش اجرایی دارند


در جلسه امروز شورای شهر یزد پس از انتخاب هیئت رئیسه با حضور رئیس کل دادگستری استان،معاون سیاسی فرمانداری یزد و رئیس اتحادیه املاک استان در خصوص تصمیم گیری در مورد برخورد با تفکیک کنندگان غیر مجاز زمین های شهری بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش یزدامروز؛در جلسه امروز شورای شهر یزد پس از انتخاب هیئت رئیسه با حضور رئیس کل دادگستری استان،معاون سیاسی فرمانداری یزد و رئیس اتحادیه املاک استان در خصوص تصمیم گیری در مورد برخورد با تفکیک کنندگان غیر مجاز زمین های شهری بحث و تبادل نظر شد.

محسن عباسی دراین زمینه گفت: متاسفانه در شرایط فعلی نه تنها با تفکیک غیر مجاززمین های شهری برخوردی صورت نمی گیرد بلکه قبح این کار نیزریخته شده و شهرسازی ما عملا به دست عده ای پول دار و دلال افتاده  که بدون اینکه به شهرسازی آگاهی داشته باشند به تقکیک زمین ها پرداخته و برای مردم  و شهرمشکلاتی را به وجود آوردند البته برخی بنگاه ها نیز در این زمینه مجری شده اند.

سخنگوی شورای شهر افزود: شهرداری نیز متاسفانه عده ای از مردم فرودست جامعه را که این زمین ها را بدون اطلاع خریداری کرده اند جریمه می کند در حالی که باید به دنبال متهمان اصلی بود که البته مشخص هستند و شناسایی شده اند و باید با کمک مسئولان قضائی هرچه سریع تر به این ماجرا رسیدگی شده و حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه بنگاه داران و واسطه گران در برنامه ریزی شهر جلو افتاده و برنامه ریزی شهری را به دست گرفتند حتی در برخی جاها نیز برخی دستگاه های دولتی در این زمینه ورود کرده و اقدام به تفکیک های غیر مجازمی زنند.

محسن ابوترابی نیز با اشاره به رواج پدیده زمین خواری در یزد گفت: متاسفانه عده ای با دیوارکشی زمین هایی که صاحبان آن ها خارج از کشور هستند به دنبال تصاحب این زمین ها بوده که اگر مدعی و صاحبی پیدا نکند با خیال راحت ان را تصاحب کرده و می فروشند و در نهایت مردم را گرفتار می کنند.

عضو شورای شهر افزود: بنابراین باید بنگاه های املاک در این زمینه توجیه شوند و در صورت بروز تخلف برخورد جدی با آن ها صورت گیرد و نباید اجازه دهیم چوب سود جویی عده ای را مردم بخورند.

مجتبی فرهمند هم با بیان اینکه حریم ها محدودهای چسبیده به شهر ها هستند که تعریف مشخص خود را دارد اظهار داشت: بالای 30 هزار هکتار حریم در شهر یزد وجود دارد که باید توسط شهرداری محافظت شود و برای این کار طرح جامع حریم را شروع کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد افزود: ریشه حاشینه نشینی و ساخت و ساز در حریم شهرها مهاجرت پذیری است که باید در این زمینه راهکاری اندیشیده شود البته حاشینه نشینی در مناطقی صفائیه و بلوار حمهوری ناشی از سودجویی برخی افراد است.

محمد رضا دشتی نژاد نائب رئیس  اول اتحادیه املاک استان یزد با دفاع از قاطبه همکارانش گفت: متاسفانه همه تقصیرها در اینجا متوجه بنگاه داران شده که البته شاید عده ای تخلف مرتکب شوند  اما اکثر بنگاه ها در این ماجرا مقصر نیستند و ممکن است در اثر جهل در فروش اینگونه زمین ها اقدام کنند.

وی افزود: بنگاه ها در زمینه تفکیک های غیر مجاز نقش اجرایی داشته و قطعا پشت پرده ماجرا افراد دیگری وجود دارند.

دشتی نژاد گفت: بارها بنگاه های فاقد پروانه وغیر مجاز را به اصناف و اماکن معرفی کردیم اما این اداره کمبود نیرو برای پلمپ واحدهای غیر مجاز را مطرح می کند و خود ما نیز اجازه ورود به این مسئله را نداریم .

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار