Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام‌جمعه موقت یزد:

مشکلات اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های شیطانی است


امام‌جمعه موقت شهر یزد با بیان اینکه سیاست بر دو قسم الهی و شیطانی است، گفت: مشکلات اقتصادی امروز نتیجه سیاست‌های شیطانی است.

به گزارش یزدرسا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد ضمن تبریک تولد کریمه اهل‌بیت (س) و با اشاره به قرار گرفتن در هفته حج، اظهار کرد: حج یکی از ضروریات و فروع دین است؛ در این رابطه خداوند در آیه ۹۷ سوره آل‌عمران می‌فرماید: برای خدا است بر گردن مردم حج خانه خدا.

وی با اشاره به اینکه حج بر همگان واجب نیست، تصریح کرد: حج بر کسانی که به استطاعت برسند واجب است؛ حال اگر بر کسی واجب شد و نرفت به خود ظلم کرده است؛ بر اساس آخر آیه ۹۷ سوره آل‌عمران در مورد اهمیت حج هر فرد مستطیع که حج را به‌جا نیاورد کافر است؛ البته این کفر اعتقادی نبوده و کفر عملی است.

امام‌جمعه موقت شهر یزد ادامه داد: در روایت داریم اگر کسی مستطیع باشد یعنی می‌تواند به حج برود و عمداً به حج نمی‌رود وقتی می‌خواهد بمیرد به او خطاب می‌شود که فلانی بمیر به دین یهودیت یا نصرانیت یعنی کسی که عمداً تارک حج باشد مسلمان نمی‌میرد.

ابعاد سیاسی حج برخاسته از دستورات اسلام است

وی با اشاره به اینکه حجاج بیت‌الله‌الحرام آماده یک سفره بزرگ عبادی_سیاسی هستند، گفت: مقام معظم اخیراً فرمایشات مهمی در دیدار با کارگزاران حج داشتند؛ ازجمله فرمایشات ایشان این بود که «اینکه بعضی می‌گویند حج را سیاسی نکنید، این سخن نادرستی است؛ زیرا ابعاد سیاسی حج برخاسته از دستورات اسلام است».

آیت‌اللهی با اشاره به اصرار امام راحل و مقام معظم رهبری بر این‌که «حج یک برنامه عبادی سیاسی است»، افزود: بر اساس گفته علامه جوادی آملی سیاست بر دو قسم است: یک سیاست الهی داریم و یک سیاست شیطانی؛ آنچه متدینین از آن نفرت داشته و از آن گریزان‌اند سیاست شیطانی است.

وی تصریح کرد: سیاست شیطانی یعنی حیله‌گری، دغل‌بازی و دروغ گفتن به مردم؛ رانت‌خواری، مفاسد اقتصادی، حقوق نجومی، ثروت‌اندوزی بعضی از آقازادگان، فقر و مشکلات زیاد اقتصادی اکثر جامعه؛ این‌ها نتیجه سیاست شیطانی است؛ با تمام وجود با این‌گونه سیاست‌ها مخالفیم.

امام‌جمعه موقت شهر یزد ادامه داد: یک قسم سیاست هم داریم و آن سیاست الهی است؛ سیاستی که مقام معظم رهبری و امام راحل قائل به آن هستند؛ این همان سیاستی است که مرحوم امام درباره آن می‌فرمودند: «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست».

وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با حج اذعان کرد: یکی از اهداف برپایی حج وحدت مسلمانان است که مصداقی از حج سیاسی است؛ برپایی مناسک حج و نمایش وحدت مسلمانان مصداق آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا» است.

کسانی که امیدشان به دشمن است چوب غفلت خود را می‌خورند

آیت‌اللهی با بیان اینکه یکی دیگر از چیزهایی که خیلی در مسئله حج مهم بوده، «برائت از مشرکین» است، گفت: برائت از مشرکین و بیزاری جستن از دشمنان دین یک سیاست الهی و بوده و جزو فروع دین اسلام است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی است و دستورالعملی برای زندگی تا روز قیامت به‌حساب می‌آید، تصریح کرد: برائت از مشرکین مضمون آیات ابتدایی سوره برائت در قرآن کریم است و بر اساس آن خداوند از مشرکان عهدشکن برائت جسته است؛ امروز نیز باید از مشرکان بیزاری بجوییم؛ در زمان کنونی چه کسی عهدشکن تر و ناقض قول‌تر از آمریکای جنایتکار است؟ سیاست الهی یعنی اینکه بر اساس دستور قرآن و دین عمل کنیم.

امام‌جمعه موقت شهر یزد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر پایبندی به حدود و مبانی اسلامی، اظهار کرد: دراین‌باره مقام معظم رهبری فرمودند «در داخل کشور نیز هر جا و در هر مسئله‌ای به مبانی و حدود اسلامی بیشتر پای بند بودیم، یاری خدا بیشتر شامل حال ما شد و در هر جا از این مفاهیم غفلت کردیم، چوب غفلت خود را خوردیم»؛ ما در این مدت دیدیم کسانی که به اصل «توکل بر خدا» توجه نکردند و امید و اعتمادشان به دشمن بود، چوب غفلت خود را خوردند؛ در قضیه برجام هم چوب غفلت خود را خوردیم.

وی افزود: در مقابل آن کسانی مانند سپاه پاسداران، امید و توکلشان به خدا بود و به «إن تنصروا الله ينصركم ويثبت أقدامكم» ایمان داشتند، در قضیه نابود کردن پهپاد آمریکایی دست یاری خدا را دیدند و افتخار دیگری برای نظام اسلامی آفریدند.

انتهای پیام/3857

 






آخرین اخبار آخرین اخبار