Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ولنگاری های فرهنگی نگاه مردم کشور به یزد را تغییر می دهد/مسئولان نسبت به این گونه اقدامات حساسیت نشان دهند


آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی گفت: با توجه به نگاه سراسر کشور به یزد که آن را استانی دارالعباده می‌داننداین ولنگاری‌ها می‌تواند این نگاه را تغییر دهد فلذا باید این‌گونه اقدامات کنترل شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در مصاحبه با یزد امروز؛ با اشاره به ولنگاری‌های اخیر فرهنگی در استان گفت: از دیرباز یکی از ویژگی‌های یزد فرهنگ قوی دینی در بین مردم و به‌ویژه جوانانش بوده که متأسفانه در ماه‌های اخیر شاهد ولنگاری‌های فرهنگی از محیط‌های علمی و دانشگاهی که از آن انتظار نمی‌رود هستیم.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی افزود: با توجه به نگاه سراسر کشور به یزد که آن را استانی دارالعباده می‌دانند و با آسودگی خیال فرزندان خود را راهی دانشگاه‌های این استان می‌کنند این ولنگاری‌ها می‌تواند این نگاه را تغییر دهد فلذا باید این‌گونه اقدامات کنترل شود

مدرسی خاطرنشان کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر مواردی را مشاهده کردیم که غیرقابل‌تحمل بوده ودرحالی که تذکراتی هم داده‌شده اما انتظارات برآورده نشده ومتاسفانه به اشکال دیگر صورت گرفته است.

خطیب جمعه بخش مرکزی یزد جشن شب یلدا دریکی از دانشگاه‌های یزد و برگزاری اردوی مختلط دانشجویی را از مصادیق ولنگاری فرهنگی دانست و اظهار داشت: انجام این‌گونه اقدامات از یکسو و اعلام آن در سایت‌های رسمی به‌عنوان سند کاری از طرفی دیگر علاوه بر جریحه‌دار کردن متدینین نوعی تجری است و تحری در فرهنگ دینی گناه مضاعفی بر اصل گناه به‌حساب می‌آید.

مدرسی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی نادرست و غلط بودن برگزاری اردوهای مختلط اگر آقایان براین امر اصرار داشته باشند مشخص می‌شود به دنبال پیاده‌سازی ولنگاری فرهنگی در استان دارالعباده یزد هستند.

کارشناس مذهبی استان مقابله و ایستادگی در برابر ولنگاری‌های فرهنگی را وظیفه همگان دانست و اضافه کرد: کسانی که در دانشگاه‌ها مسئولیت دارند نظیر دانشجویان و اساتید، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند و عدم مسئولیت آنان مصیبت آفرین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه واکنش علما به این‌گونه ولنگاری‌ها مصداق امربه‌معروف و نهی از منکراست به مسئولان توصیه کرد: به‌جای توجیه و یا گذشت ساده از این امور حساسیت خود را نشان دهند و در این زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشند






آخرین اخبار آخرین اخبار