Navigation Navigation

محتوا محتوا

نماینده مردم یزد در مجلس:

امام خمینی (ره) ادیان الهی را احیا کرد


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس، امام راحل را احیا کننده همه ادیان الهی به ویژه دین مبین اسلام دانست.

به گزارش یزد امــــروز، محمدصالح جوکار، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای فصل بهار ابرکوه در محل مسجد جامع این شهر اظهار داشت: فلسفه رسالت حضرت امام خمینی (ره)، پیروزی انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حجت حق بود و ایشان تمام سختی ها در این مسیر را تحمل کردند تا چنین انقلابی به ثمر برسد.

وی افزود: امام اندیشه الهی مبتنی بر قرآن را در پیش گرفت و با این تفکر تمام معادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیا را به هم ریخت.

جوکار ادامه داد: ایشان به حقیقت حق پیوسته بود و به همین دلیل هیچگاه خود را ندید و نگاهش برداشتی از اسلام بود.

وی افزود: وقتی می گوییم سیاست با دیانت باید توأم باشد، این پیوند را در اجتماع و سیاست و پایه گذاری ولایت فقیه مبتنی بر احکام دینی شاهد هستیم که دستاورد انقلاب حضرت امام است.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات اندیشه امام در جهان بیان کرد: امام راحل دین اسلام و همه ادیان را احیا کرد و به گفته یکی از میهمانان مسیحی برنامه های ۱۴ خرداد از کشور آمریکا، از بعد از انقلاب اسلامی ایران، کلیساها نیز رونق گرفته و شاهد حضور مردم هستیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امام طراح فکری و نظریه پرداز در حوزه علوم انسانی و انسان وارسته ای بود که آینده را با دید باز می دید.

وی در مورد ارزش کار شهدا بیان کرد: شهدا به راستی امام خود را شناختند و به فرمان ایشان لبیک گفتند تا اقتدار امروز ما شکل بگیرد.

امام جمعه ابرکوه نیز در این مراسم با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) همچنین جانفشانی های شهدا خاطرنشان کر: مردم ابرکوه همچنان که در تمامی مراحل انقلاب به ویژه فتنه ۸۸ پشتیبانی خود را از ولایت فقیه نشان داده اند در آینده نیز در این مسیر ثابت قدم خواهند ماند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: ۲۷۵ شهید این شهرستان و جانبازان و آزادگان این دیار سند افتخار مردم ولایتمدار ابرکوه هستند که در طول تاریخ از انفاس قدسی بزرگان دینی بهره مند بوده اند.

 

منبع:مهر






آخرین اخبار آخرین اخبار