Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل دادگستري يزد:

با برهم زنندگان نظم و امنیت در چهارشنبه آخر سال برخورد خواهد شد


مدیر کل دادگستری استان یزد گفت: کسانی که به بهانه جشن چهارشنبه پایان سال آرامش مردم را برهم زنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش یزدامــــــروز؛  «محمدرضا حبیبی» در حاشیه جلسه ستاد مقابله با جرائم خاص استان یزد، افزود: کسی با شادی و تفریح مردم مخالف نیست، اما نباید شادی عده‏‏ای مزاحم آرامش دیگران شود.

 

وی به اتفاقات ناگوار و حوادث غیرمترقبه سال‏‎‎های قبل در شب چهارشنبه آخر سال اشاره و بیان كرد: باید نسبت به عواقب بعضی از اقدامات و حرکات که برای خود افراد و بعضاً رهگذاران و افراد عادی خطر ایجاد می‏‏کند، هشدار داد و با استفاده از آرشیو تصاویر سال‎‎های قبل مستندی را با کمک صدا و سیما ساخت و پخش کرد.

 

حبیبی خاطرنشان کرد: در سال‏‏های گذشته همواره شاهد حوادث تلخ و ناگوار از جمله نقص عضو و همچنین دیات سنگین برای مصدومین بوده‎‎ایم و انتظار است امسال با رعایت حدود و قوانین شاهد هیچ گونه حادثه ناگواری نباشیم.

 

این مقام قضایی تصریح کرد: البته دستگاه‏‏ های امنیتی و انتظامی نیز در صحنه حضور خواهد داشت و با هرگونه اقدامی که باعث سلب آسایش مردم شود و یا در نظم عمومی خلل ایجاد کند برخورد خواهند کرد.

با اقدامات ضد فرهنگی در چهارشنبه سوری برخورد می‎‎شود.

 

«جمال قضاوتی» دادستان عمومی و انقلاب یزد نيز در حاشيه اين مراسم گفت: با هرگونه اقدامات هنجار شکنانه و ضد فرهنگی در شب چهارشنبه پایان سال موسوم به چهارشنبه سوری برخورد خواهد شد.

 

وي افزود: بافت فرهنگی و مذهبی جامعه یزد به علت نزدیکی شب چهارشنبه پایان سال با ایام فاطمیه، بدون شک از هر اقدام ضد فرهنگی خودداری می‎‎کنند .

 

وی ادامه داد: در سنوات گذشته مردم در بعضی از محله‏‏ های قدیمی آتش‏‏های کوچکی را فراهم می‏‏کردند و بدون مزاحمت برای سایر اهالی یکی از رسوم اقلیت‏‏های مذهبی در یزد انجام می‏‏گرفت .

 

این مقام قضایی با اشاره به بعضی از اقدامات ضد فرهنگی و مخل در نظم در سنوات اخیر، اظهار كرد: عده‎‎ای با عنوان جشن چهارشنبه سوری اقداماتی را انجام می‏‏دهند که نه تنها ریشه در فرهنگ و سنت‎‎های این مرز و بوم ندارد، بلکه مورد اعتراض و انزجار بسیاری از مردم متین و متدین یزد نیز است.

 

قضاوتی تصریح کرد: عده‏‏ای با پرتاب مواد محترقه و نارنجک‎‎های دست‎‎ساز، مایه سلب آرامش و آسایش مردم می‏‏شوند که این کار صحیحی نیست و با آن برخورد خواهد شد.

منبع: یزدرسا






آخرین اخبار آخرین اخبار