Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد:

برگزاری جشن‌ مرتضی علی(ع) در50 امامزاده یزد/تفت بالاترین تعداد وقفیات غدیری را دارد


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برپایی جشن‌های ویژه عید غدیرخم در 50 بقعه امامزادگان استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برپایی جشن‌های ویژه عید غدیرخم در 50 بقعه امامزادگان استان یزد خبر داد و گفت: جشن غدیر بزرگترین جشن شیعی بوده و فرمایش حضرت رسول اکرم(ص) که فرمودند «این مسئله را حاضرین به غایبین برسانند» نشان دهنده ضرورت رسانه ای کردن این واقعه عظیم است.

حجت الاسلام حسین زارع زاده افزود: برنامه های متعددی در این ایام در سطح بقاع متبرکه 10 شهرستان استان برگزار می شود که شاخص ترین آن «جشن مرتضی علی(ع)» در امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد با مشارکت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری است که فرداشب با حضور خادمان حرم امیرالمومنین(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی از جمله سخنرانی،مداحی،نمایش و مسابقه در این جشن خاطر نشان کرد: نظیر این جشن جمعه شب نیز در بقعه امامزاده سید فتح الدین رضا(ع) واقع در خیابان مهدی(عج) برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان؛راه اندازی کاروان های شادی ،حضور 10 مبلغ از استان قم جهت ترویج و تبلیغ فرهنگ علوی ،اجتماع بانوان ولایی در امامزادگان  شهرستان ها،برگزاری مسابقه کتابخوانی در امتداد غدیر همراه با اهدای جوایز نفیس، اجتماع کودکان حیدری در شهرستان یزد و اهدای 2500بسته لوازم تحصیلی به دانش آموزان نیازمند را از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام  عیدغدیر دانست.

زارع‌زاده تصریح کرد: در کنار این ویژه برنامه، از خادمان «سید» که در بقاع متبرکه و امامزادگان خدمت می‌کنند، نیز تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه حداقل یک نیت واقفین درمجموع 169 موقوفه استان وقف غدیری است و یکی از نیات وقفنامه های غدیری در یزد اطعام می باشد اظهار داشت: طبخ و توزیع نان ،آش،پلو و خورشت و نقل و شیرینی از مواردی است که در وقف های غدیری برآن تاکید شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیشترین تعداد وقفیات غدیری را مربوط به شهرستان تفت دانست و ابراز داشت: تفت با 49 ،مهریز با 41 و میبد با 39 موقوفه رتبه های اول تا سوم موقوفات غدیری را دارا هستند.

زارع زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مطالبات اوقاف از ادارات استان اظهار داشت: اوقاف امین موقوفات است نه صاحب آن، بنابراین اینکه اوقاف بخواهد مطالبات خود را ببخشد و یا نیات واقفین را اجرایی نکند امکان پذیر نیست و متاسفانه مطالبات اوقاف به اندازه ای است که اجرای برخی از نیات واقفین متوقف شده است.

زارع زاده؛ترویج فرهنگ مطالعه در خصوص واقعه غدیر و برگزاری جلسات تبیین حقانیت امیرالمومنین(ع) را نمونه ای از ترویج فرهنگ علوی و غدیر دانست و ابراز امیدواری کرد : به گونه ای فرهنگ سازی شود که موقوفات جدید در زمینه ترویج فرهنگ علوی و غدیر باشد.
 

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار