Navigation Navigation

محتوا محتوا

آیت‌الله ناصری:

تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه در حوزه اقتصاد سودی ندارد


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به ضرورت به بروز برخی مشکلات در حوزه اقتصادی، گفت: باید عاقلانه و با تدبیر تصمیم‌گیری کرد؛ چرا که تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه سودی ندارد.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در یزد، با تبریک این عید و سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، گفت داستان حضرت ابراهیم و اسماعیل نماد فداکاری تسلیم محض خدا بودن و عظمت جایگاه بشر است.

 وی افزود: حضرت ابراهیم با موفقیت بزرگی که در آزمون سخت و دشوار خداوند به دست آورد از مقام خلیل‌اللهی به امامت رسید. ابراهیم جز به خداوند به کسی امید نداشت و همین موضوع عظمت او را بالا برد؛ چراکه او نماد اعتماد کامل به خداوند رحمان بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد: انسان باید در زندگی از همه مسائل زندگی عبرت بگیرد باید حواسمان جمع باشد تا بتوانیم از حوادث و رویدادهایی که در تاریخ اتفاق افتاده درس بگیریم. بدون شک حرکت در مسیر حق و رسیدن به جایگاه رفیع از سنت‌های مهم الهی است.

ناصری تصریح کرد: اکنون ملت ایران به‌واسطه اطاعت از خداوند و چنگ زدن به راه ائمه اطهار گوی سبقت را از دیگر مسلمانان ربوده و موفق شده حکومتی بر مبنای احکام اسلامی شکل دهد. اکنون با صبر و تقوا می‌توان مکر دشمنان را به خود آن‌ها بازگرداند و با مقاومت عزت ملی را بالا برد.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: همه باید برای عبور از شرایط دشوار با یکدیگر همراه شویم در این مسیر کسی نباید منافع شخصی را بر منافع ملی و اسلامی ترجیح دهد. درزمینهٔ مسائل اقتصادی نظیر گران‌فروشی و احتکار باید باتدبیر با این‌گونه مسائل برخورد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌های خلق‌الساعه در خصوص برخی از مسائل نظیر ارز و سکه سودی ندارد و مسئولین باید تصمیم‌های عاقلانه بگیرند. همه باید تلاش کنیم تا در کار مردم گشایش به وجود آید.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد اضافه کرد: دولت در مسئله واردات و صادرات باید هوشیارانه و عاقلانه عمل کنند تا در این خصوص برای مردم مشکلی پیش نیاید. بدون شک با وحدت و تصمیمات عاقلانه می‌توان شرایط را مدیریت و رضایت مردم را جلب کرد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه مهم و رفیع خبرنگاران در جامعه، گفت: خبرنگاران باید امانت‌دار سخنان و مطالبات مردم باشند. خبرنگاران وظیفه خطیر و اساسی را بر عهده‌دارند به همین دلیل باید با بصیرت و هوشیاری وظیفه خود را انجام دهند.

امام‌جمعه یزد در پایان با اشاره به‌ضرورت نظارت جدی بر برگزاری مراسمات مختلف در سطح استان اظهار داشت: مسئولین و متولیان فرهنگی باید توجه داشته باشند که اگر مجوزی را برای برگزاری مراسمی صادر می‌کنند نظارت را نیز فراموش نکنند؛ چراکه در برخی موارد شاهد تبدیل این‌گونه مراسمات به مراسم لهو و لعب هستیم.

انتهای پیام/11172

 






آخرین اخبار آخرین اخبار