Navigation Navigation

محتوا محتوا

تابش:

توافق هسته ای، تهدیدات خارجی را به فرصت تبدیل کرد


نماینده اردکان در پیامی با تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: راه سخت و فشرده مذاکرات دو سال اخیر در سایه حمایت‌های مقام معظم رهبری، تدبیر، دانش و مهارت مسئولان دیپلماسی کشور و همراهی و پایمردی اقشار مختلف مردم پیموده شد و خواست و اراده قاطع ملت ایران برای تعامل و حل این بحران غیرضروری را به جهانیان نمایاند.

به گزارش یزدامــــروز، محمدرضا تابش در پیام خود آورده است:

به نام خداوند دانا و توانا

دیپلماسی بین المللی دولت تدبیر و امید طی دو سال گذشته، حاکی از تحول در اندیشه تصمیم سازان سیاست خارجی نظام است و این تغییر رویکرد مدبرانه که منبعث از شناخت و درک صحیح از تحولات منطقه و جهان بود، موجب شد تهدیدها در عرصه سیاست خارجی به فرصتی برای نظام بدل گردد و پیامد داخلی آن نیز با ایجاد آرامش نسبی و برانگیختن حس امید به آینده در مردم بخصوص جوانان نمایان شد و بدین سبب جامعه ایرانی از گزند تهدیدی که ملت را نشانه رفته بود در امان نگه دارد.

به یقین توفیق بزرگی که امروز در پرتو استفاده از تمامی ظرفیت‌ های نظام، در عرصه دیپلماسی حاصل شد، موجب گردید ایران را به قدرتی تاثیرگذار در عرصه منطقه ای و بین المللی تبدیل کند که همراه با تعامل و انعطاف برای مشارکت در حل مشکلات منطقه ای، از هوشمندی و پایداری و قاطعیت مثال زدنی نیز برخوردار است.

راه سخت و فشرده مذاکرات دو سال اخیر، در سایه حمایت های مقام معظم رهبری، تدبیر، دانش و مهارت مسئولان دیپلماسی کشور و همراهی و پایمردی اقشار مختلف مردم پیموده شد و خواست و اراده قاطع ملت ایران را برای تعامل و حل این بحران غیرضروری به جهانیان نمایاند.

آغاز مسیر دستیابی به یک توافق هسته ای که تحقق وعده ریاست محترم جمهور نیز می باشد، هم می تواند انتظارات مردم و مسئولان را جهت باز کردن برخی از گره های کور اقتصادی- در کنار کاهش ناکارآمدی و ضعف های مدیریتی- برآورده سازد و هم مسیر نقش آفرینی موثر ایران در منطقه و دنیا را هموارتر نماید که البته باید برای این مقطع و دوران پساتحریم نیز با برنامه ریزی و هوشیاری عمل کرد و از مجموع ظرفیت ها و توان داخلی، به خوبی بهره جست.

اينک که حق فعاليت‌ صلح‌آميز هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران به رسمیت شناخته شد و روند لغو تحريم‌ها و برگشت پرونده ایران از شوراي امنيت سازمان ملل به آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و عادي شدن اين پرونده شروع شده است، مراتب تشکر و قدردانی خود را از تلاش بی وقفه انجام شده توسط دستگاه ديپلماسي کشور و تيم مذاکره کننده هسته‌اي ابراز، و اعلام می دارم مجلس محترم نیز در جهت تامین منافع ملی و توسعه و پیشرفت کشور و رفاه حال مردم از هیچ گونه همکاری و کوششی فروگذار نخواهد کرد.

امیدواریم در پناه این موفقیت و تداوم آن و استمرار خردگرایی و منطق در سیاست خارجی، شاهد بازتر شدن فضا در عرصه سیاست داخلی نیز باشیم و همدلی و همزبانی را بیش از پیش احساس کنیم.

 

منبع:خبر آنلاین






آخرین اخبار آخرین اخبار