Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد

توسعه 15 درصدی تشکل های کارگری استان یزد


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اعلام کرد: توسعه تشکل های کارگری استان یزد نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است

به گزارش یزدامروز، محمد حسین ریاحی پیش از ظهر امروز در مراسم سالروز تصویب قانون کار کشور در جمع کارگران استان یزد گفت: در آستانه  چهلسالگی انقلاب قرار داریم و در حالی که با انواع ناملایمات بین المللی که اقتصاد و مسائل داخلی را تحت تاثیر قرار داده است می‌توان با همتی که کارگران دارند و تعامل خوبی که  با کارفرمایان دارد از عهده این مهم برآییم.

وی اظهار داشت: کارگران گرداننده چرخ اقتصاد هستند و  اقدامات خوبی توسط مجموعه دستگاه های اجرائی خدمات رسان در حوزه کار و کارگری انجام شده است و خوشبختانه توجه و اهتمام لازم برای توسعه تشکل های کارگری وجود داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان این که توسعه تشکل های کارگری نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است ادامه داد: هر چند شیوه توسعه تشکل های کارگری تا به اکنون متفاوت بوده اما الزام داریم تا این رویکرد را تغییر دهیم و در این راستا کارفرمایانی که مقاومت‌هایی داشتند را توانستیم قانع کرده و از جامعه کارگری حمایت کنیم.

ریاحی در خصوص حقوق و مزایای کارگران گفت: حقوق، مزای و دستمزد کارگران متناسب با تورم نیست و در این رابطه قرار بود در هفته جاری این موضوع در وزارت خانه مطرح و تصمیم گیری شود که متاسفانه با اتفاقی که برای رئیس سازمان تامین اجتماعی افتاد این موضوع عقب افتاد.

وی اذعان داشت: امیدواریم با توجه به مقتضیات زمان و شرایط موجود حقوق و دستمزدها اصلاح شود و پیگیر این موضوع مهم خواهیم بود. همچنین توزیع سبد کالا و کمک هایی از این دست نیز باید به نحو مطلوب و متناسب با شرایط تورم اقتصاد کشور برای جامعه کارگری وجود داشته باشد.

ریاحی با اشاره به قراردادهای کارگری سفید امضاء گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شده موضوع قراردادهای سفید امضاء منتفی شده و از ماه جاری همه قراردادهایی که بین کارگر و کارفرما منعقد می شود باید در سامانه جامع کار بارگزاری و ثبت شود و با این کار کارگران می توانند در مورد مسائل مختلف چون دریافت حقوق و مزایا، سختی کار  و سایر مطالبات خود پیگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار