Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل اوقاف استان یزد خبر داد

ثبت وقف جدید هر 12 روز یکبار در یزد /دو پروژه بزرگ موقوفه در یزد تا اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد


حجت الاسلام زارع از ثبت 31 وقف جدید از ابتدای سال تاکنون خبر داد و ابراز داشت: به طور میانگین هر 12 روز یک وقف در استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام حسین زارع زاده  پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به وجود سنت  حسنه وقف  در ادیان دیگر اشاره کرد و گفت: وقف حسنه ای است که تنها به دین مبین اسلام اختصاص نداشته و حتی در ادیان مسیحیت و زرتشتیان نیز دیده می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: اسلام این سنت حسنه را گسترش داده و در زمان حضرات معصومین وقف سبب حل بسیاری از مشکلات شده است.

وی با بیان اینکه استان یزد از نظر تعداد موقوفات رتبه پنجم و تعداد رقبات رتبه دهم کشور را داراست گفت: متاسفانه مدیریت موقوفات در گذشته به گونه ای بوده که موقوفات استان درآمد شایسته ای نداشته و علی رغم اقدامات خوبی که در این زمینه صورت گرفته عقب ماندگی زیادی داریم.

زارع زاده افزود:در حال حاضر سیاست گذاری به سمتی است که در آینده شاهد افزایش درآمد موقوفات باشیم و امیدواریم با این افزایش درآمد بتوانیم مشکلات جامعه را حل و فصل کنیم .

مدیرکل اوقاف استان با بیان این مطلب که سرمایه گذاری در حوزه وقف به توسعه استان کمک کرده و منفعت آن به مردم بازمی گردد در خصوص  سرمایه گذاری جدید در حوزه وقف  اظهار داشت: تا اردیبشهت ماه سال آینده دو پروژه بزرگ ومهم یعنی مجتمع تجاری ابریشم در بلوار شهید عابدی و پمپ بنزین مجموعه شیخ محمد سلطان شاهدیه در زمینه وقف به بهره برداری می رسد

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح فعالیت های مراکز افق پرداخت و گفت: این مراکز که در امامزادگان استقرار دارند همان مراکز فرهنگی،قرآنی در گذشته هستند که  دو رویکرد جدید اقتصادی و حل آسیب های اجتماعی  به فعالیت های آنان اضافه شده است .

زارع زاده همچنین از ثبت 31 وقف جدید از ابتدای سال تاکنون خبر داد و ابراز داشت: به طور میانگین هر 12 روز یک وقف در استان به ثبت رسیده که بیشترین تعداد موقوفات مربوط به شهرستان تفت است.

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار