Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام‌جمعه یزد:

جدیت مسئولین در کارها، موجب عدم دلزدگی مردم نسبت به انقلاب


امام‌جمعه یزد با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: اگر هر مسؤولی در راستای وظیفه خود احساس مسؤولیت داشته باشد و با جدیت کار خود را انجام دهد، مردم نسبت به انقلاب دل‌زده نمی‌شوند و انقلاب همیشگی می‌ماند و جهانی می‌شود.

به گزارش یزدامروز، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد، ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت حضرت امام باقر (ع)، گفت: خدای متعال در همه زمینه‌ها دستور به تقوا می‌دهد؛ چنانچه اگر همه حرکات و عملکردها با تقوا صورت گیرد، پیشرفت و نتیجه آن قطعی است و سعادتمند شدن انسان امری قطعی محسوب می‌شود؛ اما اگر کاری بدون تقوا صورت گیرد، ابتر و بیهوده است و انسان را دچار مشکل می‌سازد؛ چراکه تقوا، اطاعت از خداوند و دوری کردن از معصیت خداوند متعال است.

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه دارای موضوعات بسیار خوبی است و هر یک از این موضوعات، درسی برای مسؤولین به شمار می‌رود؛ همچنین مسأله معنویت و اخلاق در این بیانیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام‌جمعه یزد، اندیشه برخی‌ها مبنی بر اینکه تاریخ انقلاب از بین رفته است را امری بیهوده برشمرد و اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است که انقلاب ما اولاً جهانی و دوما همیشگی است؛ چراکه پایداری همه حرکت‌ها بستگی به شعارها و محتوای آن دارد و پایه‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی، شعارهای فنا ناپذیر  و بر اساس فطرت‌های انسانی است.

ناصری‌یزدی، انقلاب اسلامی را بر پایه ایمان، آزادگی، اخلاق، معنویت، استقلال، عزت و برادری عنوان کرد و بیان داشت: این شعارها زیربنای حرکت انقلاب به شمار می‌روند و تمام‌نشدنی هستند، چراکه این شعارها فطری است و همه نسل‌ها را در برمی‌گیرد و فرد را دل‌زده نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد: هرگاه در بین مردم دل‌زدگی از انقلاب پیش‌آمده است، در سایه رویگردانی مسؤولان از ارزش‌ها و مبانی انقلاب میسر شده است؛ چنانچه اصلاً انقلاب اصلی اساسی است؛ اما کارکرد مسؤولان است که باعث شده تا مردم نسبت به انقلاب دل‌زده و ناامید شوند؛ لذا بایستی توجه داشت که اگر هر مسؤولی در راستای وظیفه خود احساس مسؤولیت داشته باشد و با جدیت کار خود را انجام دهد، مردم نسبت به انقلاب دل‌زده نمی‌شوند و انقلاب همیشگی می‌ماند و جهانی می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه جذب جوانان به مساجد، خاطرنشان کرد: کانون‌هایی که در مساجد به وجود آمده‌اند، در راستای ارتقای فرهنگ کودکان و نوجوانان بایستی اقدام کنند؛ چنانچه ضرورت دارد دست‌اندرکاران این مهم نسبت به این موضوع جدیت داشته باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند؛ چراکه مساجد به‌عنوان پایگاهی برای خنثی کردن تبلیغات دشمنان است و باید از آن‌ها نهایت استفاده صورت گیرد.

ناصری‌یزدی ادامه داد: درواقع بایستی راهکارها را در کانون‌های مساجد تدوین کرده و روی آن‌ها کار کنیم و مسؤولان فرهنگی مساجد را نیز نسبت به آن‌ها آگاه کنیم تا بتوانیم جذب و تبلیغات مناسب داشته باشیم.

امام‌جمعه یزد، رجب را ماهی مبارک برشمرد و اذعان کرد: رجب ماه استغفار و خودسازی است و اولین ماهی به شمار می‌رود که انسان سیر تکاملی را به دست می‌آورد و مقدمات را آغاز می‌کند تا به ماه رمضان دست یابد و نهایت استفاده را از این ماه بندگی خداوند ببرد؛ چنانچه توجه و سفارش به موضوع استغفار در ماه رجب و شعبان بسیار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ضمن سفارش مردم به توجه بیشتر به جشن نیکوکاری، عنوان کرد: کمک به همنوعان ازجمله سفارش‌های خداوند است و بهترین راه برای جذب برکت الله، کمک به یکدیگر است؛ لذا جشن نیکوکاری فرصت مغتنمی برای خیران است تا در جنگ اقتصادی که نیازمندان و مستضعفان جامعه را در بردارد، بیش‌ازپیش به یاری اقشار آسیب‌پذیر بشتابند.

وی در پایان با تأکید بر لزوم افزایش بصیرت، اتحاد و قرار گرفتن همه زیرچتر ولایت و رهبری، به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: مسؤولین باید با برنامه‌ریزی دقیق و خالصانه برای برون‌رفت از مسائل موجود، تلاش کنند؛ چراکه دشمن برای ناامید کردن مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیست؛ کمااینکه ملت ایران قطعاً با ایستادگی بر تمام مشکلات روانی و اقتصادی غلبه کرده و بدون شک وحدت کلمه و اتحاد مردم ایران هر توطئه‌ای را در نطفه خفه خواهد کرد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار