Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه یزد:

حاج شیخ غلامرضا یزدی در هدایت و دست گیری مردم حریص بود


آیت الله ناصری گفت: حاج شیخ غلامرضا یزدی در هدایت و دست گیری مردم حریص بود و برای تبلیغ دین از هیچ فرصتی فروگذار نبود.

به گزارش خبرنگار یزدامروز، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بزرگداشت حاج شیخ غلامرضا فقیه یزدی « فقیه خراسانی» با بیان این مطلب که علت برگزای این مراسم در محل امامزاده جعفر(ع) تلاش برای مردمی برگزار شدن این کنگره است اظهار داشت: به دلیل برگزاری مردمی این مراسم تمام هزینه ها نیز از سوی خیرین و مردم تامین شده است.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که مجموعه کمالات حاج شیخ می تواند الگویی برای علما و همه اقشار مردم باشد ابراز کرد: بی توجهی به دنیا، نگاه الهی به تلاش و حرص امر به معروف ونهی از منکر،حضور در روستاها و در بین مردم تنها گوشه ای از فضائل حاج شیخ بود که می تواند برای همه ما درس باشد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: کار شیخ حریص در هدایت و دست گیری مردم بود و برای تبلیغ دین از هیچ فرصتی فروگذار نبود.وی همچنین در ارتباط با نماز حرص و ولع داشت و حتی در فرصت های کوتاه نیز نماز به جا می آورد و نمی گذاشت که فرصت ها تلف شود و این برای ما و به ویژه نسل جوان درس بزرگ است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: یکی دیگر از صفات بارز حاج شیخ صبر وی بود و حتی در زمان مرگ فرزندش نیز صبر پیشه می کند و آن را امانت الهی می داند و امروز این صبر برای همگان درس است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ارتباطات با مردم در عین عنایت و افتادگی به عنوان الگویی برای ما است که امیدواریم بزرگان ما نیز استفاده کنند و به مردم آن را منتقل کنند.

امام جمعه یزد در پایان تاکید کرد: باید در راه تبلیغ اسلام و هدایت مردم از وی درس بگیریم و از سختی ها نهراسیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار