Navigation Navigation

محتوا محتوا

یادگار هشت سال دفاع مقدس :

حیات ایران اسلامی با «ولایت فقیه» گره خورده است/ حمایت قمربنی هاشم (ع) از «ولایت»،علت نپذیرفتن امان نامه


سردار کاظم میرحسینی، فرمانده پرآوازه دفاع مقدس با اشاره به سخنان موهن یکی ازعناصر اصلاح طلب در یزد پیرامون موضوع ولایت فقیه اظهار داشت : افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه قصد کتمان «ولایت فقیه» را دارند ، از این نکته غافلند که حیات ایران اسلامی با ولایت گره خورده است واین ولایت بود که مارا زنده کرد و اینک نیز سرپا نگه داشته است.

به گزارش یزد امروز به نقل از یزدرسا؛ سردارمیرحسینی از یادگاران دفاع مقدس در جمع هیئت عزادارن باغ گندم یزد با تشکر وقدردانی از این هیئت گفت: ارزش های اسلامی و انگیزه راه امام حسین(ع) درنوحه شما بارز بود و مصداق این فرمایش رهبر معظم  انقلاب  شد که فرمودند گاهی یک  بیت از یک شعر می تواند محبت اهل بیت(ع) را دردل ها به گونه ای زیاد کند که یک سخرانی دو ساعته نمی تواندچنین کاری کند.

 

میرحسینی افزود: اگر راه امام حسین(ع) نبود قیام ملت ایران به ثمر نمی نشست و شهدای ما نیز از شهدای کربلا درس گرفتند.

 

وی با بیان خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت : شهیدی  گلویش تیر خورده بود وخون از گلویش فواره میزد بچه ها دویدند که کاری برایش انجام دهند؛ اما با کمال تعجب یک جمله فرمود و به شهادت رسید و آن جمله این بود: « امام(ره) را تنها نگذارید و دشمن را تعقیب کنید»

وی در ادامه با اشا ره به رشادت های نوجوان کربلا حضرت قاسم (ع)  و شباهت های آن با نوجوانان دوران دفاع مقدس گفت: در زمان جنگ، نوجوانانی بودند که برای حضور در جبهه  التماس می کردند و گاهی در اتوبوس ها خود را پنهان می کردند و به جبهه می رساندند.

 


سردار سرافراز جنگ تحمیلی در ادامه یاد آور شد : ایران امروز با ایران 100سال گذشته متفاوت است چرا که بر چهره ایران اسلامی مارک شهادت حک شده است و شهادت امروز یک ارزش به حساب می آید.


وی با تاکید براین که اگر غبار دنیا طلبی بر انسان بنشیند وزرو برق دنیا  چشم  انسان راکورکند نسبت به مسائل اساسی کشور بی تفاوت می شود ادامه داد:  اگر امروز آمریکا از ترس در دنیا هیاهو به راه انداخته وعزت ایران، دشمنان را به هراس واداشته ومشاهد ه می شود  که 5 کشور به اصطلاح قدرتمند یک طرف  مذاکرات و ایران اسلامی در سمت دیگر مذاکرات قرار دارد از برکت نهضت عاشورا و شعائر سیدالشهداست.


میرحسنی اذعان داشت: زمانی امام(ره) در پایان جنگ و پذیرش قطعنامه فرمود : «جنگ ما پیروزی های لبنان وغزه وفلسیطین را در پی خواهد داشت» ،  آن روز کسی سخنان امام(ره) را موجه نمی شد؛ اما امروز شاهدیم که رژیم صهونیستی با این همه امکانات و حمایت های کشورهای غربی در حالی که جوانان و کودکان وزن ومرد فلسطینی و لبنانی را به خاک وخون می کشد، در مقابله با حزب الله عاجز می ماند و این ها از برکت وجود شهداست.

 


سردار مبرحسینی افزدر: امروز برخی یاوه گویان می گویند جنگ ما کار درستی نبوده ! اما گویا فراموش کرده اند که  صدام قصد داشت دوهفته ای ایران را فتح کند واین خون  شهدا بود که این جنایت کار تاریخ را ناکام گذاشت.

 


یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به سخنان موهن یکی ازعناصر اصلاح طلب در یزد پیرامون موضوع ولایت فقیه اظهار داشت : کسانی که قصد کتمان ولایت فقیه را دارند  از این نکته غافلند که حیات ایران اسلامی با ولایت گره خورده است واین ولایت بود که مارا زنده کرد و اینک سرپا نگه داشته است.


وی ادامه داد: مگر ولایت فقیه را امام حسین(ع) وحضرت عباس(ع) در شب عاشورا برای ما تفسیر نکردند؟ مگر زمانی که برای قمر بنی هاشم امان نامه آورند ایشان نفرمود من امام زمان و ولیم را رها نمی کنم و امان نامه را قبول نکرد؟ پس برخی امروز چه می گویند؟ امروز عده ای می گویند بگذارید دست در دست آمریکا بگذاریم تا مشکلات به اتمام برسد مگر مشکلات ما به دست آمریکا ئیها حل می شود؟  آن موقع تازه اول بدبختی ماست وباید زیر بار ظلم کمر خم کنیم ! چون هرچه آن ها بخواهند ما باید بپذیریم.


میرحسینی تاکید کرد: قمربنی هاشم به ما آموخت که  دست از ولایت  نکشیم وزیر بار ذلت نرویم  یادمان نرود این ولایت بود که جهان را متحول کرد مگر امام نفرمود : ولایت فقیه استمرار راه  انبیا و ائمه اطهارست .


این فرمانده  دفاع مقدس و جانباز جنگ تحمیلی ، ولایت را خورشید عالم تاب تعبیر کرد و گفت: امروز به برکت ولایت و چشمان تیزبین اوست که  توطئه های دشمنان  شناسایی و خنثی می شود والا سرنوشت کشور ما هم بهتر از کشورهای منطقه نبود.


وی خطاب به دشمنان کشورمان گفت: حادثه کربلا ونهضت عاشورا برای استمرار اسلام  و جنگ تحمیلی 8ساله  برای استمرار نظام اسلامی ایران بود و این جنگ نظام ما را برای همیشه  بیمه کرد و دشمنان قسم خورده ما بدانند به فضل الهی و همت  بلند ملت بزرگ ایران که صاحبان اصلی نظام هستند و به حرمت خون شهدای عزیز، ایران اسلامی روز به روزعزتمند تر وقدرتمندتر در جهان خواهد شد.






آخرین اخبار آخرین اخبار