Navigation Navigation

محتوا محتوا

گلایه ملی‌پوشان فوتسال از پاداش ۲۵۰ دلاری‌شان؛

خوشحالی مردم ایران در اولویت تیم ملی فوتسال بوده و هست


تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی کاری کرده است کارستان. تا اینجای کار، بچه‌های با انگیزه ما به جمع ۴ تیم نهایی رقابت‌ها راه یافته‌اند. یک نتیجه غیرقابل انتظار از آنهایی که واقعاً انتظاری ازشان نداشتیم.

به گزارش یزدامروز به نقل از روزنامه الکترونیکی امیدایرانیان، تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی کاری کرده است کارستان. تا اینجای کار، بچه‌های با انگیزه ما به جمع ۴ تیم نهایی رقابت‌ها راه یافته‌اند. یک نتیجه غیرقابل انتظار از آنهایی که واقعاً انتظاری ازشان نداشتیم. نتیجه گیری فوتسالیست‌ها باعث شده تا حالا بیشتر از گذشته نداشتن امکانات‌شان به چشم بیاید. اینکه هیچوقت بودجه‌ای برای آنها وجود ندارد و همیشه در ته صف امور مالی هستند.

موفقیتی که جدی گرفته نمی‌شود

اکثر روزنامه‌های ورزشی در شماره روز دوشنبه خود اعتقاد داشتند پاداش‌هایی که به بروبچه‌های فوتسال اختصاص داده شده درشان آنها نیست و بیشتر به پول توی جیبی می‌ماند. بر اساس آخرین اخبار پاداش برد برزیل تنها ۲۵۰ دلار بوده. پاداش رسیدن به جمع ۴ تیم نهایی هم تنها ۵۰۰ دلار. این‌ها باعث شده تا فوتسالیست‌های کشورمان حس کنند خیلی جدی گرفته نمی‌شوند. البته مردم در شبکه‌های اجتماعی حسابی موفقیت آنها را جشن گرفته‌اند و حالا هرکدام از آنها دعای میلیون‌ها ایرانی را پشت سرشان دارند.

گودرزی وارد می‌شود

روز دوشنبه اعلام شد که وزارت ورزش به ماجرای پاداش‌های کم فوتسالیست‌ها ورود کرده. آنطوری که خبرگزاری وزارت ورزش اعلام کرده، محمود گ.درزی درپی درخشش تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابتهای جام جهانی فوتسال که در کلمبیا برگزار می‌شود پاداش ویژه‌ای برای اعضای این تیم در نظر گرفته است. بر اساس تصمیم گودرزی، بازیکنان تیم ملی فوتسال در صورت قهرمانی مبلغ 350 میلیون ریال (معادل 10 هزار دلار) در صورت نایب قهرمانی مبلغ 260 میلیون ریال (معادل 7500 دلار) و در صورت کسب مقام سوم 170 میلیون ریال (معادل پنج هزار دلار) دریافت خواهند کرد.

گلایه اینستاگرامی فوتسالیست‌ها

جالب اینجاست که عصر دوشنبه، اکثر بازیکنان ملی پوش در اقدامی هماهنگ به این قول و قرارها واکنش نشان دادند. در این پست که تمام بازیکنان تیم ملی فوتسال آن را اشتراک گذاشته‌اند آمده است که بازیکنان تا این لحظه تنها 250 دلار پاداش برای صعود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی دریافت کرده‌اند. متن این پست چنین است:‌«سلام. دل نوشته‌ای به مردم عزیز ایران

ما قصد نداشتیم درباره مشکلات و پاداشهای تیم ملی صحبت کنیم ولی صحبتهای شنیدیم که مجبور شدیم با شما درد دل کنیم.

تیم ملی با کوهی از مشکلات پا به مسابقات جهانی گذاشت مشکلاتی که حتی بعضی از آنها را نمی‌توانیم بازگو کنیم و تا اینجای کار هم بچه‌ها عالی بودن و برای خوشحال کردن مردم از جان مایه گذاشتند.

از تمام مشکلات که فارغ شویم بحث پاداشها که در شبکه‌های اجتماعی و سایتها بهش پرداختند که مبالغی چون ١٠هزار دلار ٥ هزار دلار هزار دلار و…. مورد توجه بچه‌های تیم ملی قرار گرفته است.

مردم عزیز!

بچه‌های تیم ملی خوشحالی و لبخند شما را نه با چیزی مقایسه و نه با چیزی عوض می‌کنند. اما بچه‌های تیم ملی فوتسال تا اینجای کار و این افتخار آفرینی بزرگ و حضور در ٤ تیم برتر جهان فقط ٢٥٠ دلار، بله فقط ٢٥٠ دلار دریافت کرده‌اند.

فارغ از همه این مشکلات بچه‌های تیم ملی برای خوشحالی شما مردم خوب و دوست داشتنی از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کنند و خوشحالی شما در اولویت تیم ملی فوتسال بوده و هست.

بچه‌های تیم ملی را از دعا خود محروم نکنید.»

وضعیت اسفناک لباس‌ها!

همه این حاشیه‌ها در حالی رخ داده است که وضعیت لباس ملی پوشان ایران در نوع خودش بی‌نظیر است. طبق گفته مهدی جاوید، ستاره تیم فوتسال کشورمان که برابرپاراگوئه حسابی درخشید، تیم ملی ایران تنها ۲ دست لباس با خود به کلمبیا برده. او می‌گوید: «همه فقط ازفوتسال توقع موفقیت دارند و حتی برخی‌ها درداخل کشورازبازی های ضعیف ما درمرحله مقدماتی انتقاد می‌کنند درحالی که تیم ما ازکمترین امکانات هم برخوردارنیست. ما نه تنها اردوهای خوب و بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار نکردیم بلکه حتی لباس کافی هم نداریم. ما تنها تیمی درکلمبیا هستیم که فقط 2 دست لباس داریم که ازکیفیت خوبی هم برخوردارنیست و حتی تعداد کافی پیراهن نداریم تا به هواداران یا بازیکنان حریف بدهیم!»

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که عکس‌هایی از لباس ملی‌پوشان به دست خبرنگار «امیدایرانیان» رسیده که نشان دهنده عمق ماجراست. ظاهراً بیشتر لباس‌ بچه‌ها پاره شده و بروبچه‌ها تدارکات تیم ملی در حال وصله و پینه کردن لباس‌ها هستند. مساله‌ای که نشان می‌دهد امکانات فوتسالیست‌های کشورمان اصلاً در حد میزان موفقیت آنها نیست.






آخرین اخبار آخرین اخبار