Navigation Navigation

محتوا محتوا

شایق در مصاحبه بایزدامروز؛

در حکومت فعلی آقایان بر شورا همه‌چیز امکان‌پذیر است/سفر به اوکراین وجاهت قانونی ندارد


عضو شورای شهر یزد پیرامون سفر شهردار و رئیس شورای شهر یزد به اوکراین گفت: گویا در شرایط فعلی حکومت آقایان بر شورا همه‌چیز امکان‌پذیر است.

مرتضی شایق در مصاحبه با یزدامروز؛ پیرامون سفر شهردار و رئیس شورای شهر یزد به اوکراین گفت: با توجه به اینکه این سفر مصوبه شورا نبوده این سفر غیرقانونی است.

عضو شورای شهر یزد افزود: متأسفانه در شورای پنجم به‌جای نظام شورایی نظام فردی حکم‌فرماست و آنچه یک یا چند فرد برای شهر و شورا تصمیم بگیرند اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه اگر هدف از سفر به اوکراین؛ موضوع خواهرخواندگی دو شهر یزد و شهر لِویو و همچنین توسعه روابط فرامرزی این دو شهر باشد، وجاهت قانونی ندارد اظهار داشت: متأسفانه زمانی نامه سفر شهردار و رئیس شورای شهر یزد به اوکراین به صحن علنی آورده می‌شود که تنها یک روزبه سفر مانده و از قبل بلیت پرواز و روادید هم تهیه‌شده نکته جالب اینکه علی‌رغم خارج شدن بررسی این نامه از دستور کار شورا، این سفر انجام می‌شود.

شایق خاطرنشان کرد: معمولاً مسافرت‌های خارجی تابع شرایط خاصی است به‌نحوی‌که باید این موضوع از قبل به استانداری اطلاع داده‌شده و از طریق استانداری به وزارت کشور اعلام شود سپس موافقت مسئولان اخذ و درنهایت بحث روادید و تهیه بلیت صورت گیرد اما گویا در شرایط فعلی حکومت آقایان بر شورا طی کردن این روال مفهوم و معنایی نداشته و همه‌چیز امکان‌پذیر است.

نائب رئیس سابق شورای پنجم در خصوص هزینه‌های سفر هم اظهار داشت: طبیعتاً اگر سفر با مصوبه شورای شهر و در جهت پیشرفت شهر باشد تمام هزینه‌بر عهده شورا بوده و برای افراد حکم مأموریت درج می‌شود اما درباره این سفر نمی‌دانم چه باید بگویم آنچه در شورا بحث شد قرار بود افراد از مرخصی استفاده کنند و تنها هزینه بلیت توسط شورا پرداخت شود که همان‌گونه که همه دیدند بررسی از دستور کار خارج شد و حال نمی‌دانم دلیل حضور آقایان در اوکراین چیست چراکه آن‌ها به‌عنوان نماینده شورا به این کشور مسافرت نکردند.

وی با ابراز گلایه از برخی اعضای شورا گفت: متأسفانه برخی اعضا این رفتارها را می‌بینند اما دم برنمی‌آورند و همین سکوت آنان است که سبب بروز این وضعیت شده است.

شایق از نامه‌نگاری به فرمانداری یزد خبر داد و گفت: با توجه به اقدام غیرقانونی صورت گرفته نامه‌ای را برای فرماندار ارسال خواهیم کرد و به جد خواستار بررسی موضوع توسط جناب فرماندار خواهیم بود

انتهای پیام/ح






آخرین اخبار آخرین اخبار