Navigation Navigation

محتوا محتوا

واکنش معاون صدای مرکز یزد به مصوبه روز گذشته شورای شهر؛

راه اندازی رادیو ملی گردشگری در یزد مشروط به حمایت دستگاه های استان است


داوود سیروس گفت: راه اندازی رادیو گردشگری در سطح ملی در یزد نیازمند حمایت همه جانبه‌ی دستگاههای استان است.

داوود سیروس در مصاحبه با خبرنگار یزدامروز؛ پیرامون راه اندازی رادیو ملی گردشگری در یزد گفت: گردشگری، به ویژه گردشگری فرهنگی و مذهبی به نوعی تکیه گاه و صنعتی پاک بوده  که استان یزد با قابلیت های غنی فرهنگی، وجایگاه ممتاز دربافت تاریخی و صنایع دستی در سطح ملی ، منطقه ای و جهانی به عنوان نامی آشنا در اذهان علاقه مندان نشسته است.

معاون صدای مرکز یزد افزود: ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد نیز بر این قابلیت ها مهر تاییدی دوباره زده و وجود بافت تاریخی بی نظیر، تنوع و کیفیت بالای جاذبه ها ، کم آب بر بودن و اشتغال بالا ، گستردگی و تنوع صنایع وابسته و مرتبط و پایین بودن سرانه سرمایه گذاری می تواند فرصتی برای جذب سرمایه گذاری و راه حلی آسان و سریع برای رسیدن به توسعه پایدار، همراه با درآمدهای پایدار باشد.

وی تصریح کرد: این ظرفیت ها نیازمند بسترسازی داشته  تا به شکلی مناسب وفراگیر در کنار ظرفیتهای گردشگری کشور، به درستی و کامل معرفی شوند که در این عرصه رادیوهای تخصصی مثل: رادیو گردشگری راهکاری موثر در معرفی و ارائه‌ی این قابلیت هاست.

سیروس با بیان این مطلب که  ایجاد رادیو زیارت که با حمایت کامل آستان قدس رضوی و با ظرفیت پخش ملی، سه سال پیش در مشهد راه اندازی شد مثال عینی چنین ظرفیت آفرینی هاست.

روند شکل گیری طرح راه اندازی رادیو گردشگری در یزد

وی در خصوص روند شکل گیری طرح راه اندازی رادیو گردشگری در یزد اظهار داشت: در سال 96 طرحی تحت عنوان رادیوگردشگری، تنظیم و توسط مدیرکل محترم مرکز یزد به مسوولان ارشد استان ارائه شد و بنا بود در صورت حمایت استان، در سال 97 اجرایی شود که به دلیل تغییر استاندار و پس از آن شهردار یزد مسکوت ماند هر چند در جلساتی که در شورای شهر، و جلسات تخصصی گردشگری بعضا بنده به عنوان نماینده مرکز شرکت کردم توضیحات کامل برای اجرای شدن آن ارائه دادم.

معاون صدای مرکز یزد در خصوص مجوزها وزیرساخت های لازم برای راه اندازی شبکه  رادیویی گفت:راه اندازی رادیویی در این سطح اولا نیاز به اخذ مجوزهای رسمی و موافقت سازمان صداوسیما دارد که درخواست مسوولان ارشد استان، در صورت تمایل، مجددا ارسال و پیگیری خواهد شد. ثانیا چنانچه قرار باشد رادیو گردشگری در سطح ملی فعالیت کند، نیاز به حمایت همه جانبه‌ی دستگاههای استان داشته و صدا وسیمای استانی وظیفه پیگیری و اجرای کامل طرح را دارد.

سیروس اضافه کرد: البته این اتفاقات درصورت تامین هزینه های اولیه و ثانویه برای ایجاد زیرساخت، راه اندازی، برنامه سازی و... رقم خواهد خورد که این موضوعات در آن زمان در تمامی جلساتی که بنده در آن شرکت داشتم، به وضوح اظهار و بر آن تصریح شده و حال نیز باید مد نظر گرفته شود.

انتهای پیام /ح

 






آخرین اخبار آخرین اخبار