Navigation Navigation

محتوا محتوا

دیدار رؤسای حوزه هنری و بنیاد نخبگان استان یزد؛

رئیس حوزه هنری یزد بر کشف و معرفی نخبگان هنری استان تأکید کرد.


روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: در دیدار رؤسای حوزه هنری و بنیاد نخبگان استان یزد راه های ارتقای همکاری و تعامل بیشتر بین دو نهاد بررسی شد.

به گزارش یزد امـــــروز،رئیس حوزه هنری یزد در این دیدار که در محل حوزه هنری انجام شد با اشاره به ظرفیت های بالای استان در عرصه های مختلف از جمله در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و معماری گفت: در استان نخبگان برجسته زیادی داریم که هنوز معرفی نشده اند.


محمد صادق کوچک زاده بر لزوم همکاری نخبه های رشته های مختلف در این زمینه تأکید کرد و افزود: برای تحقق این امر باید همه دستگاه ها به ویژه نهادهای فرهنگی و هنری با بنیاد نخبگان همکاری کنند.


وی با بیان این که نخبگان یزدی در بسیاری از رشته ها سرآمدند، به یکی از نمونه های بارز آن اشاره کرد و افزود: شهید سید رضا میرحسینی چاهوکی یکی از نخبگان موشکی ایران بود که از یک روستا در استان یزد فعالیت علمی و فرهنگی خویش را آغاز کرد و توانست در مدت کوتاهی پله های ترقی و پیشرفت را بپیماید.


کوچک زاده ادامه داد: حوزه هنری هم اکنون مستند زندگی این شهید والامقام که آبان ماه 1390 در ایام عید غدیر خم به همراه سردار حاج حسن تهرانی مقدم و چند تن از عناصر ممتاز جهاد خودکفایی سپاه به فیض شهادت نائل آمد را در دست تولید دارد.


وی اظهار داشت: امیدواریم با تولید این فیلم بتوانیم گوشه هایی از سخت کوشی، مقاومت، خوش فکری، شجاعت و همت مضاعف این شهید اقتدار را به جامعه، به ویژه نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی معرفی کنیم.


رئیس حوزه هنری یزد به کسب رتبه نخست رشته قرائت سی‌ و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم توسط حسن دانش؛ نخبه قرآنی استان یزد اشاره کرد و افزود: باید روحیه تبلیغ، ترویج و تفکر نخبه پروری را در جامعه ارتقا دهیم.


وی همچنین از آمادگی بیش از پیش این نهاد برای مشارکت در طرح ها و برنامه های بنیاد نخبگان خبر داد.


رئیس بنیاد نخبگان استان هم بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر بین این دو نهاد تأکید کرد و افزود: هر چند نخبگان یزدی به علت تواضع و فروتنی شاید کمتر مایلند که شناخته شوند ولی آنان باید از فرصت هایی که در زمینه های مختلف برای ظهور و بروز خلاقیت ها و استعداد های شان به وجود می آید استفاده کنند.


دکتر مصطفی شاه نظری، استان يزد را به لحاظ تعداد نخبگان در بین هفت استان برتر كشور ذکر کرد و گفت: معتقديم آمار نخبگان استان بيش از تعداد فعلی است و بسياری از آنها در ديگر استان‏‏های كشور تحت حمایت قرار دارند.


وی اضافه کرد: استان یزد همچنین از نظر تعداد نخبگان نسبت به جمعیت، پس از تهران در رتبه دوم کشور قرار دارد.


این مقام مسئول با اشاره به این که دانشجویان یزدی جزو بهترین دانشجویان کشور هستند، افزود: باید بانک اطلاعات نخبه های یزدی خارج از کشور نیز ایجاد شود.


رئیس بنیاد نخبگان استان به ظرفیت های حوزه هنری اشاره کرد و گفت: می توان با بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای شناسایی و معرفی نخبگان هنری استان اقدام کرد.


شاه نظری افزود: باید از توانایی هنرمندان حوزه هنری به منظور تولید اثر در زمینه الگو سازی مفاخر استان استفاده کرد.  


وی تدوین و انتشار دانشنامه فرهنگ و هنر استان یزد که توسط حوزه هنری در دست آماده سازی است را حرکتی خوب و مؤثر دانست و اظهار داشت: با همکاری و تعامل دو نهاد می توانیم در این راستا نیز اقدامات سازنده ای انجام دهیم.


وی در پایان با اهدای تندیس و لوح سپاس به رئیس حوزه هنری یزد از همکاری مؤثر این نهاد در برگزاری همایش ملی آذر یزدی در اردیبهشت ماه قدردانی کرد. 

 

منبع:حوزه هنری استان یزد






آخرین اخبار آخرین اخبار