Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس اتحادیه میوه وتره بار یزد عنوان کرد

صادرات،علت گرانی خرما/ قیمت 23 تا 28 هزارتومانی رطب مضافتی در آستانه ماه رمضان


رئیس اتحادیه میوه وتره بار استان یزد گفت: خرما در دو ماه گذشته قیمت مناسبی داشت و اگر برنامه صادرات آن اجرا نمی شد قیمت آن رشد جهشی نداشت.

به گزارش یزدامروز؛ رئیس اتحادیه میوه وتره بار استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با قیمت میوه در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت: عرضه میوه در میادین میوه و تره بار سراسر کشور کم شده است و به همین علت قیمت میوه روند رو به شد به خود گرفت.

میوه یزد از سایر استان ها تامین می شود

حسین مشرف، اذعان داشت: اکثر میوه یزد به جز محصولات گلخانه ای از سایر استان ها وارد می شود به همین علت قیمت میوه باید هماهنگ با سایر نقاط کشور در یزد نیز تنظیم شود یعنی اگر میوه در میادین دیگر شهرها گران می شود؛ ما مجبور هستیم میوه را در یزد هم بالا ببریم چون اگر قیمت ارزان تر از سایر شهرها باشد اصلا میوه به میدان یزد وارد نمی شود.

صادرات، قیمت میوه را ملتهب کرده است

وی با اشاره به صادرات اکثر میوه ها در کشور، تصریح کرد: یکی از اصلی ترین علل التهاب قیمت میوه صادرات بدون برنامه آن است؛ متاسفانه صادرات بی رویه باعث کمبود عرضه در بازار داخلی و به دنبال آن افزایش قیمت می شود.

مشرف اظهار داشت: باید با برنامه ریزی صادرات کاهش یابد تا نرخ ثابتی برای میوه تعیین شود که نه کشاورز ضرر کند و نه فشار آن به مصرف کننده وارد شود.

وی افزود: به عنوان مثال هندوانه نسبت به هفته گذشته افزایش 500 تومانی قیمت را داشته که همچنان نیز ادامه دارد و علت آن صادرات ناگهانی و عدم برداشت محصول در مناطقی است که هوا سرده بوده است.

صادرات، خرما را گران کرد

رئیس اتحادیه میوه و تره بار یزد در رابطه با قیمت خرما نیز اذعان داشت: خرما در دو ماه گذشته قیمت مناسبی داشت و اگر برنامه صادرات آن اجرا نمی شد قیمت آن رشد جهشی نداشت.

وی  ادامه داد: قیمت خرما زاهدی بین 10 تا 14 هزار تومان، رطب مضافتی بین 28 تا 34 هزار تومان، رطب کبکاب 20 تا 24 هزار تومان و خرما پیارم 40 هزار تا 50 هزار تومان قیمت دارد که امیدواریم در آستانه ماه رمضان افزایش قیمت نداشته باشد.

انتهای پیام/م*






آخرین اخبار آخرین اخبار