Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل استاندارد استان یزد:

صنعت آسانسور؛غیراستانداردترین صنعت استان یزد/2500واحد صنعتی استان یزد فاقد استاندارد هستند


مشکل دارترین صنعت استان درزمینه استاندارد صنعت آسانسورو تجهیزات آن بوده که متاسفانه تعداد شرکت هایی آسانسوری استانداردکمترازانگشتان دست است.

به گزارش خبرنگار یزدامروز؛مدیرکل استاندارد استان یزد پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته استاندارد درجمع خبرنگاران،استاندارد را لازمه توسعه  استان دانست و گفت: مشکل دارترین صنعت استان درزمینه استاندارد صنعت آسانسورو تجهیزات آن بوده که متاسفانه تعداد شرکت هایی آسانسوری استانداردکمترازانگشتان دست است.

محمد حسین ماجدی اردکانی افزود:البته مقرر شده با توافقی که با ادره ثبت اسناد صورت خواهد گرفت از این پس کار انتقال سند ساختمان های دارای آسانسورپس از اخذ پروانه استاندارد انجام شود که این اقدام می تواند روش موثری برای استانداردسازی آسانسورهای موجود باشد.

وی با اشاره به فعالیت 3500واحد تولیدی در استان یزد ابرازداشت: ازاین تعداد  تنها 1045واحد دارای پروانه استاندارد می باشد و با توجه به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر استانداردسازی تمامی صنایع،درحدود2500واحد صنعتی استان باید تحت پوشش استاندارد قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد استان درادامه با بیان این مطلب که در سال گذشته در 11هزار بازرسی در سطح استان مجموعا  373مورد کالا از سطح بازار جمع آوری و مورد  آزمایش قرار گرفته  که البته با توجه به کمبود اعتبار نمونه برداری های جمع آوری شده در سطح بازارناکافی بوده و تلاش می کنیم در 6 ماهه دوم این تعداد افزایش یابد.

وی به افزایش چشمگیر تخلفات در حوزه کاریش در استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری 11 پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی و5 پرونده به مراجع قضایی ارسال شده و این در حالی است که در سال جاری  40مورد تخلف به تعزیرات ارجاع داده شده است.

ماجدی در بخش دیگری از سخنانش  به بالا بودن مصرف انرژی در صنایع استان اشاره کرد و گفت: برخی صنایع استان از جمله تولید آجر به دلیل قدمت تجهیزات و امکانات سهم زیادی در مصرف انرژی استان دارند

وی با اشاره به قطع سهمیه نفت شرکت های تولید آجر به صورت دستی گفت: در حدود 140واحد تولید آجر دستی دراستان وجود داشته که ظوابط و مقررات استاندارد را رعایت نمی کردند بنابراین سهمیه نفت دولتی 100واحد را قطع و بقیه نیز تعطیل شدند.

ماجدی در بخش دیگری از سخنانش اداره کل استاندارد را یکی از 5 دستگاه کوچک استان از نظر ساختار و نیروی انسانی دانست وگفت: این در حالی است که وسعت و گستردگی کار در این اداره با کوچک بودنش منافات دارد.

وی ادامه داد: این اداره کل توانسته برای اولین بار در کشور 5 استاندارد در زمینه تجهیزات ایمنی تدوین کند که یکشنبه هفته آینده درهمایش استاندارد درقشم رونمایی خواهد شد.

ماجدی  با اشاره به کاهش تمدید پروانه های استاندارد درسال جاری اظهار داشت: البته این کاهش بدلیل وضعیت نامطلوب صنعت استان در تامین اعتبار استاندارد سازی از سوی صنعتگران و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی بوده است.

وی درپایان با اشاره به فعالیت 593واحد طلاسازی در استان وضعبت استاندارد طلای یزد را مطلوب عنوان کرد و گفت : متاسفانه در سال گذشته 97 واحد طلاسازی به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شدند که با توجه به قدمت 400ساله این صنعت در استان و کم آبخواه بودن آن مسئولین باید نسبت به رفع مشکلات توجه ویژه داشته باشند.
 






آخرین اخبار آخرین اخبار