Navigation Navigation

محتوا محتوا


محصولات فرهنگی بهترین نمود کالای داخلی است/یزد امروز آغازگر اولین‌ها در کشور شده است


شهردار یزد گفت: گذر فرهنگ و هنر یزد، استشمام رایحه دل‌نشین فرهنگ و هنر کهن این مرزوبوم است.

به گزارش یزدامروز به نقل از فارس، مهدی جمالی نژاد شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد، گفت: یزد شهری تاریخی و با فرهنگ و تمدنی غنی است و امروز باهمت مردم، هنرمندان و دلسوزان این دیار شاهد افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد هستیم.

وی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در این مراسم، این حضور را آغازی پربرکت دانست و بیان کرد: گذر فرهنگ و هنر درواقع سفری به دوران تاریخی و استشمام رایحه دل‌نشین فرهنگ و هنر کهن این مرزوبوم است.

شهردار یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی تصریح کرد: محصولات فرهنگی بهترین نمود کالای داخلی است و این گذر رسالتی ماندگار در تولید و ارائه محصولی برآمده از تمدن و فرهنگ کشور دارد، بدون شک اقداماتی ازاین‌دست الگویی مناسب برای سایر شهرها و استان‌های سراسر کشور خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: بحمدالله یزد امروز آغازگر اولین‌ها در کشور شده است، چندی پیش بود که نخستین سمپوزیوم خشت خام در یزد برگزار شد و امروز این رویداد برجسته در این دیار رخ نشان داده است، بدون شک این گفتمان سازنده که از سوی مردم، هنرمندان و مسئولان دلسوز یزد آغازشده است در آینده چهره‌ای پویا به شهر داده و روح شهروندی را تعالی خواهد بخشید.

جمالی نژاد در پایان اذعان کرد: به یاری خداوند این رویداد نخستین و آخرین رویداد فرهنگی در یزد نخواهد بود و این رویه سازنده باقدرت به کار خود ادامه خواهد داد تا شاهد شهری درخور شأن مردم و شهر جهانی یزد باشیم.






آخرین اخبار آخرین اخبار