Navigation Navigation

محتوا محتوا

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد مطرح کرد

مدیریت خوب بحران کرونا در کشور ناشی از وجود ولایت در رأس نظام است


سرهنگ پورشمسی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: مدیریت خوب بحران کرونا در کشور ناشی از وجود ولایت در رأس نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش یزدامروز، سرهنگ رضا پورشمسی در نشست خبری خود به مناسبت آغاز به کار قرارگاه مرکزی مواسات همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان استان یزد گفت: در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا افراد متعددی تلاش کرده که خبرنگاران در این زمینه نقشی کلیدی و اساسی داشته و در ادامه راه نیز باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با ابراز خرسندی از عنایت رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان خود به استان یزد اظهار داشت: خرسندیم که حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالي) در فرمایشات نیمه شعبان خود به حرکت جهادی مادر شهید یزدی اشاره کردند که در خانه خود کارگاه تولید ماسک راه اندازی کرده و بعد از این رهنمود معظم له بود که ما هم وظیفه خود دانستیم تا از مادران، همسران و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگرانی که در پشتیبانی از جبهه سلامت ایفای نقش کردند تجلیل و قدردانی کنیم.

پورشمسی با بیان اینکه اگرچه کرونا خسارت های فروانی را در زمینه های مختلف به کشور وارد کرد اما فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرد اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی توانست از این تهدید فرصت سازی کرده و این موضوع با مقایسه عملکرد دنیا و کشور ما در مقابله با این بحران کاملاً مشهود است.

وی مدیریت خوب بحران کرونا در کشور را ناشی از وجود ولایت در رأس نظام جمهوری اسلامی دانست و ابراز داشت: در نظام اسلامی ما یک رکن رکین و یک اصل بزرگ وجود دارد و آن اصل ولایت فقیه است که تجربه چهل و چند ساله نشان داده هرگاه در اداره کشور بر مبنای ولایت عمل کردیم موفق بودیم.

فرمانده سپاه استان، تقدیر رهبر معظم انقلاب از کادر درمانی کشور در اولین روزهای شیوع کرونا را نقشه راه مسئولان نظام برشمرد و ابراز داشت: این اقدام رهبر انقلاب ترسیم حرکت دستگاه‌ها و نیروهای مسلح در مقابله با این بیماری بود.

پورشمسی به تشریح اهداف رزمایش کمک مومنانه پرداخت و گفت: در نگاه دینی مستضعف کسی است که مورد استضعاف قرار گرفته بنابراین در این رزمایش، قرارگاه کمک‌های مومنانه، برای کمک به کسانی است که بخشی از آحاد مردم بوده و با بحران اخیر دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی شدند بنابراین ما مردم یاری و خدمت رسانی به مردم را وظیفه خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه مرکزی مواسات با دستور مقام معظم رهبری و پیگیری‌های ستاد ائمه جمعه کشور ابلاغ شده اظهار داشت: این قرارگاه در استان یزد با فرماندهی آیت‌الله ناصری نماینده معزز ولی‌فقیه در استان کار خود را آغاز کرده و رزمایش کمک مومنانه سپاه و بسیج هم در ذیل این قرارگاه انجام خواهد شد.

فرمانده ارشد سپاه الغدیر استان یزد در بخش دیگری از سخنانش اجرای رزمایش کمک مومنانه را با محوریت مساجد و امام جماعت مسجد عنوان کرد و گفت: این رزمایش به همت مجمع خیرین جهادگر بسیجی استان در تمامی مساجدی که پایگاه‌های مقاومت دارند در سه مرحله اجرا می شود که مرحله اول آن سه روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، مرحله دوم نیمه ماه و همزمان با ولادت امام مجتبی (ع) و مرحله سوم همزمان با عید سعید فطر اجرا خواهد شد ضمن اینکه این رزمایش تا ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول در خصوص نحوه شناسایی خانوارهای مستضعف اظهار داشت: جامعه هدف در این رزمایش با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی که اعضای مجمع خیرین جهادگر بسیجی استان یزد را تشکیل می دهند شناسایی خواهند شد البته در حال حاضر رده‌های مختلف بسیج برای تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در حال انجام کار کارشناسی هستند.

پورشمسی با بیان این مطلب که رزمایش کمک مومنانه تنها به اهدای بسته‌های معیشتی منحصر نمی‌شود گفت: ما در این رزمایش هر آنچه مورد نیاز جامعه باشد ارائه خواهیم کرد به طور مثال در زمینه آسیب های اجتماعی با محوریت قرارگاه امام جواد (ع) که جهت کمک به حل آسیب های اجتماعی در 17 محله استان یزد راه اندازی شده، مشکلات روانشناسانه مردم مرتفع خواهد شد البته در درمانگاه فاطمه الزهرا نیز به صورت 24 ساعته مشاوره ارائه می شود.

وی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می‌توانند در رزمایش کمک مومنانه مشارکت داشته باشند ابراز داشت: مردم خیرمند دارالعباده می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 34103715545451 یا به شماره کارت 6273817010036725 نزد بانک انصار به نام مجمع خیرین جهادگر بسیجی استان یزد واریز و کمک‌های غیر نقدی خود را به پایگاه‌های مقاومت بسیج در سراسر استان اهدا کنند.

فرمانده سپاه استان با قدردانی از مشارکت و همراهی مردم و مسئولان استان یزد در بحران کرونا گفت: از همه دستگاه‌ها و ارگان ها، استاندار محترم، معاونین، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، کمیته امداد، نیروی انتظامی، اصناف محترم، ائمه جماعات، اصحاب رسانه و آحاد مردم عزیز استان به ویژه بسیجیان عزیز که در این مدت خالصانه در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار