Navigation Navigation

محتوا محتوا

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد:

نيمی از ساخت و سازهای يزد با تخلف صورت می گيرد


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از تخلف سازي بین ۵۰ تا ۷۰ درصد ساخت و سازهای استان خبر داد و گفت: در اين زمينه يزد در رتبه نخست كشور قرار دارد.

به گزارش یزد امــــــروز،عليرضا فرشيد ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان، اظهار كرد: در حال حاضر پنج هزار و ۷۰۰ نفر در رشته های هفت گانه عمران، شهرسازی، معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برق، نقشه برداری و ترافیک عضو این سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد نزدیک به سه هزار نفر پروانه اشتغال به کار دارند، گفت: پیش بینی می شود با توجه به خروجی دانشگاه های استان در رشته های مرتبط تعداد اعضا به هشت هزار نفر برسد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد افزود: ۱۶۳ دفتر مهندسی در زمینه طراحی در این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۹۰ دفتر فعالیت حرفه ای دارند.

فرشید ادامه داد: همچنین شش نمایندگی در شهرستان های اردکان، میبد، مهریز، تفت، ابرکوه و بافق و دو باجه رسیدگی به مسائل ساخت و ساز نیز در اشکذر و خاتم مشغول فعالیت هستند.‎

ارائه تخفیف در ۴۰ درصد پرونده های سازمان نظام مهندسی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از تخفیف در ۴۰ درصد پرونده های این سازمان خبر داد و گفت:  این تخفیفات شامل خانواده های شهدا و ایثارگران، بافت فرسوده و  افراد فاقد تمکن مالی و ... خواهد بود. ‎‎
فرشید با اشاره به امکان تقسیط هزینه های نظام مهندسی ساختمان، اظهار داشت: امکان تقسیط در هزینه ها با پرداخت نقدی ۳۰ درصد هزینه ها و ۱۸ تا ۲۴ قسط فراهم شده است.

سازمان نظام مهندسی هیچ اهرم اجرایی ندارد

وی با اشاره به اینکه آمار تخلف در ساخت و سازهای یزد بالاست، گفت: متاسفانه سازمان نظام مهندسی هیچ اهرم اجرایی در برخورد با تخلفات ندارد و این سازمان وظیفه نظارت و گزارش تخلفات به شهرداری و همچنین نظارت به تخلف مهندسین را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه های نظام مهندسی سرسام آور نیست، گفت: هزینه های این سازمان در گروه «الف» یک مربوط به ساختمان های با زیر بنای ۲۰۰ مترمربع، ۱۱ هزار و ۱۲۵ تومان به ازای هر متر مربع که پنج هزار و ۵۰۰ تومان آن را این سازمان یارانه می دهد، می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: گران ترین هزینه نیز مربوط به گروه «د» شامل برج سازی می شود که ۴۵ هزار تومان به ازای هر مترمربع است.






آخرین اخبار آخرین اخبار