Navigation Navigation

محتوا محتوا

امام جمعه شاهدیه:

نیروهای انقلابی مخلصانه و دلسوزانه به تکلیف‌شان عمل می‌کنند


امام جمعه شاهدیه گفت: از ویژگی‌های اصلی نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی این است که مخلصانه و دلسوزانه وارد میدان می‌شوند و در این زمینه توقعی هم از کسی ندارند و فقط به تکلیف‌شان عمل می‌کنند.

یزدامروز؛ یکی از مسائلی که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان در سال‌های اخیر حتی بیش از پیش بر آن اصرار داشته‌اند، توجه به اهمیت نیروی انسانی به ویژه نیروهای انقلابی و تلاش برای شکوفا کردن استعدادهای آن‌ها بوده است. در آخرین نمونه، همین چند روز قبل بود که رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی، بر اهمیت نیروی انسانی و نقش آن در غلبه بر مشکلات و پیشرفت کشور تأکید کردند.

در همین ارتباط حجت‌الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا گفت: کسانی که بیشتر با مسائل مربوط به انقلاب آشنا هستند در جریان هستند که هم حضرت امام(ره) و هم رهبر معظم انقلاب همواره بر حمایت از جوان‌ها و نیروهای انقلابی تأکید داشته‌اند. از سوی دیگر می‌دانیم که هر جا در مسائل کشور و انقلاب سختی وجود داشته، با میدان‌داری نیروهای انقلابی همراه بوده و آن‌ها بوده‌اند که این سختی‌ها را کنار زده‌اند.

وی اظهار داشت: از ویژگی‌های اصلی نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی این است که مخلصانه و دلسوزانه وارد میدان می‌شوند و در این زمینه توقعی هم از کسی ندارند و فقط به تکلیف‌شان عمل می‌کنند.

امام جمعه شاهدیه با تأکید بر اهمیت نیروهای انسانی در پیشبرد امور و به ویژه لزوم توجه به نیروهای انقلابی، گفت: حضرت امام به کرات در وصیت‌نامه‌شان بیان کرده‌اند که اگر می‌خواهیم انقلاب پیش برود و ادامه پیدا کند این مسئله می‌بایست با تکیه بر نیروهای انقلابی و کسانی که واقعا دلسوز و وفادار به انقلاب هستند اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: امام حتی در پیامی که بعد از جنگ خطاب به فرماندهان دفاع مقدس داده بودند بر این تأکید کرده بودند که اگر از جوانان و نیروهای انقلابی حمایت و مراقبت نشود، مسؤولان و مسببان آن در آتش قهر اللهی می‌سوزند.

بشکانی بیان داشت: امروز و با گذشت نزدیک به 30 سال بعد از رحلت حضرت امام، شاهد آنیم که هر جا در کشور مشکلی داریم به خاطر این است که در آنجا نیروهای انقلابی و دلسوز انقلاب حضور ندارند و کار دست افراد واداده است و آن‌ها خواسته‌اند کار را دست بگیرند و معضلات را حل کنند که نتوانسته‌اند.

وی با اشاره به عواملی که موجب می‌شود نیروهای غیرانقلابی نتوانند امور انقلاب را جلو ببرند گفت: برخی از توقعاتی که این دست افراد ممکن است داشته باشند و یا عدم شجاعت و ترسی که بر آن‌ها غلبه می‌کند و یا مسائل دیگر مانند عدم ولایت‌مداری از جمله عواملی هستند که موجب شده نیروهای غیرانقلابی نتوانند امور و کارهای انقلاب را به پیش ببرند.

امام جمعه شاهدیه با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب مبنی بر حمایت و میدان دادن به نیروهای انقلابی گفت: توجه به نیروی انسانی و همچنین به ظرفیت انقلابیون از وظایف همه مسؤولان است و در همه برهه‌ها، نیروهای متعهد به انقلاب، کارآمدی خود را نشان داده‌اند. به عنوان مثال در همین زمانه ما در مسئله سوریه و عراق این جوانان انقلابی و حزب‌اللهی بودند که کار را پیش بردند و در وضعیت منطقه تحول ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در داخل کشور هم هر کجا که مشکلی وجود دارد، همان جایی است که پای نیروهای ارزشی و انقلابی در میان نیست. به عنوان نمونه مدتی است رهبر انقلاب بحث پیشرفت درون‌زا و اقتصاد متکی به درون و همان اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید قرار داده‌اند، آنجا که نیروهای بسیجی و انقلابی وارد عرصه شده‌‌اند و امور را به دست گرفته‌اند، کار پیش رفته است. اما جایی که افرادی که صرفا تئوری‌پردازی می‌کنند و روحیه جهادی و عملیاتی ندارند، امور را دست گرفته‌اند کاری از پیش نرفته است.

بشکانی گفت: برای پیشبرد اهداف کلان انقلاب هم حمایت از نیروهای انقلابی کارساز خواهد بود. حتی آنان که اعتقادی به انقلاب هم ندارند، اگر واقعا به دنبال این هستند که کار مفیدی را انجام دهند این کار به دست نیروهای انقلابی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار