Navigation Navigation

محتوا محتوا


چند توصیه برای مقابله با جو روانی ناشی از کرونا درفضاي مجازي


احسان سلطاني گفت: این روزها هر خبری که منتشر می‌شود را بدون تحقیق و تفکر نپذیریم زیرا گروه‌هایی دوست دارند فضای کشور ما را به این وسیله ملتهب کنند.

احسان سلطاني در مصاحبه با یزدامروز عنوان کرد: این روزها که بیماری کرونا باعث شده روح و روان جامعه ما به هم بریزد، باید دقت بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم کمی از آسیب های فضای مجازی که ناشی از فشار روانی است را کاهش دهیم.

این كارشناس امنيت فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي گفت: این روزها نباید هر خبری که منتشر می‌شود و هر پیامی که به ما می رسد را  بدون تحقیق و تفکر بپذیریم. می بایست حتماً از منبع و مرجع اخبار مطمئن شویم زیرا گروه‌هایی که دوست دارند فضای کشور ما تحت تاثیر فضای مجازی ملتهب باشد برای جنگ روانی از این ویروس استفاده ابزاری می‌کنند.

سلطانی اضافه کرد: اگر دوست دارید انتشار دهنده پیام باشید حتما از محتوای پیام مطمئن شوید ولی اگر آن پیام با اعتقاد و اصول شما همخوانی ندارد، از انتشار آن بپرهیزید تا عاملی برای شایعه پراکنی دشمن نباشید.

این کارشناس فضای مجازی گفت: می توانیم در این مدت از گروه ها و کانال هایی که عضو آن بودیم خارج شویم تا این دوره را پشت سر بگذاریم و روح و روان ما کمتر تحت تاثیر شایعات قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: نکته دوم اینکه این تهدیدی که امروز در مورد ویروس کرونا به وجود آمده می تواند به فرصت تبدیل شود. زیرا یکی از آسیب‌های فضای مجازی اتلاف وقتی است که در اثر آن صورت می گیرد و باعث شده ما از خانواده، همسر و فرزندان خود فاصله بگیریم.

سلطانی اضافه کرد: حالا که این ویروس باعث شده بیشتر در منزل باشیم بهتر است از فرصت استفاده کنیم و بیشتر با اعضای خانواده خود وقت بگذارنیم و بیشتر به هم نزدیک شویم. از این حیث این تهدید می تواند به یک فرصت تبدیل شود.

وی گفت: به عنوان یک کارشناس فضای مجازی به شما اطمینان می دهم اگر درست از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم هیچ اتفاق بدی برای ما نمی افتد، ولی اگر هم این روزها وقتمان را بیشتر به گفتگو و کنار هم بودن در خانواده بگذارنید مطمئن باشید آثار خوبی خواهد داشت.

این کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: اطمینان دارم ملت بزرگ ایران این دوره را نیز با همدلی پشت سر می گذارد اما ضروری است از این التهابی که امروز در فضای مجازی وجود دارد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/






آخرین اخبار آخرین اخبار