Navigation Navigation

محتوا محتوا

سلامت و تندرستی؛

کاهش خطر بیماریهای قلبی عروقی با تغذیه مناسب


سیدمجید نقیب زاده ،کارشناس تغذیه گفت: نتایج یک تحقیق به تازگی نشان داده است که کاهش بروز بیماریهای قلبی عروقی با استفاده از یک رژیم مدیترانه ای امکان پذیر است.

به گزارش یزد امــــــروز:کارشناس تغذیه سیدمجید نقیب زاده تصریح کرد: بیماریهای قلبی عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر در جهان محسوب شده و یافتن راهکاری سالم برای غلبه بر این مشکل می تواند باعث افزایش سطح سلامت افراد جوامع گردد.

 

وی در ادامه افزود: توصیه های یک برنامه غذایی مدیترانه ای بر استفاده کمتر از گوشت قرمز و محصولات آن و همچنین مصرف بیشتر سبزیجات، میوه ها، آجیل، حبوبات، ماهی و روغن زیتون است. مصرف یک رژیم غذایی مدیترانه ای مطلوب، عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی متعدد، مانند دیس لیپیدمی، فشار خون بالا، سندرم متابولیک و دیابت را کاهش داده و با کاهش موارد التهاب و چربی خون عملکرد قلبی را در دراز مدت بهبود می بخشد.

 

نقیب زاده خاطر نشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، امروز کشور دچار اپیدمی اضافه وزن و چاقی شده است و متاسفانه از هفت عامل شناسایی شده در زمینه مرگ و میر پنج عامل مربوط به مصرف غذا است که با کنترل آنها می‌توان درصد زیادی از میزان مرگ‌ها در کشور را کاهش داد.

 

 

 

منبع : خبر مرکز یزد



آخرین اخبار آخرین اخبار