Navigation Navigation

محتوا محتوا

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد:

کمبود نقدینگی و اقساط معوق،مشکل بیش از ۶۵ درصد صنایع استان یزد


مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در راستای رفع موانع تولید در استان یزد گفت: بیش از ۶۵ درصد مشکلات صنایع یزد ناشی از کمبود نقدینگی است.

به گزارش یزد امروز به نقل از تسنیم، محمدرضا علمدار یزدی شامگاه یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد با بیان اینکه تاکنون 285 جلسه کمیته تخصصی و کارشناسی تولید در کارگروه تسهیل استان یزد برگزار شده است، اظهار داشت: 18 کارگروه اصلی رفع موانع تولید در استان یزد تشکیل شد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به ضرورت رعایت قوانین و مقررات در حمایت از صنایع استان یزد گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد از ابتدای فعالیت خود تا کنون، 225 مصوبه در چارچوب قانون مصوب کرد.

علمداریزدی با اشاره به اهمیت حمایت همه جانبه دولت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان یزد افزود: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با هدف تحلیل و بررسی مشکلات صنایع و هم‌افزایی در راستای رفع موانع تولید از جمله مهمترین نشانه‌های حمایت دولت از سرمایه‌گذاران در دوره جدید است.

وی کمبود نقدینگی و اقساط معوق 65 درصد مشکل صنایع، مسائل مالیاتی 10درصد، مسائل مربوط به تأمین اجتماعی بیش از 6 درصد، گاز 5 درصد و مسائل مربوط به برق، بیش از 3 درصد مشکلات برخی از صنایع در استان یزد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد بررسی جز به جز مشکلات صنایع موجود در استان یزد و پیگیری مستمر در راستای رفع مشکلات صنایع را از جمله مهمترین ویژگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه اقتصادی استان یزد مستلزم مشارکت عمومی نهادهای مردمی، صاحبان صنایع و دستگاه‌های دولتی استان یزد است.

علمداریزدی ارتقای بیش از پیش کمیت و کیفیت تولید داخلی را از جمله مهمترین راهکارهای افزایش صادرات استان یزد، در عرصه‌های مختلف تولیدی دانست و بیان کرد: توجه ویژه به نیاز بازارهای بین المللی و ارتقای پایدار کیفیت نقش مهمی در تسخیر بازارهای بین المللی ایفا می کند.






آخرین اخبار آخرین اخبار