نمایش نمایش

ID : 19844257

اعطای اعتبارنامه نماینده جدید مردم یزد و اشکذر+ تصاویر


اعتبارنامه سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده منتخب یزد و اشکذر به وی اعطا شد.

به گزارش عصر فرهنگ، محمود شاکری شمسی روز شنبه در مراسم اعطای اعتبارنامه موسوی بیوکی نماینده منتخب یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان یزد با دو بخش و چهار شهر یزد، حمیدیا، شاهدیه و زارچ از شهرستانهای نادر کشور است که جمعیت شهری آن 95 درصد را تشکیل می دهد و فقط پنج درصد روستایی هستند.

وی ادامه داد: طی سرشماری که در سال 90 انجام شده تعداد جمعیت شهرستان یزد بیش از 640 هزار نفر بوده و به عنوان شاهراه اصلی کشوری نقش بسیار زیادی در حمل و نقل و صنعت دارد.

فرماندار یزد گفت: مردم یزد همواره مردمی متدین، همراه، خیر و مشارکت پذیر هستند که از گذشته های بسیار دور تاکنون وجود حسینیه ها ، آب انبارها ، تکایا و آثار وقفی ماندگار نشان از خیرمندی مردم یزد است و این بزرگترین سرمایه اجتماعی است که به کمک مسئولان آمده است.

شاکری شمسی افزود: در حال حاضر یزد به عنوان قطب درمانی کشور مطرح است که از استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان و حتی از کشورهای حوزه خلیج فارس هم برای درمان به یزد می آیند همچنین وجود مراکز تاریخی متعدد در یزد توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده و در دو سال گذشته مقام دوم وهمچنین سوم را از لحاظ توجه گردشگران خارجی بعد از استان های اصفهان و فارس کسب کردیم که نشان می دهد در این زمینه حرفهای زیادی برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: در معدن و صنعت نیز وجود مراکز متعدد باعث اشتغالزایی زیادی حتی برای هموطنان دیگر نقاط کشور شده و همین امر باعث به وجود آمدن سکونت گاههای غیررسمی با فرهنگ های خاص شده که باعث برخی مشکلات اجتماعی گردیده و باید در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.

رییس ستاد انتخابات شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفـت: در انتخابات 7 اسفندماه بیش از 60 درصد مردم یزد در انتخابات شرکت کردند که در دوره های گذشته درصد مشارکت زیر 50 درصد بود و توفیق بسیار خوبی در کسب رضایت مردم و افزایش مشارکت آنها بدست آمده است.

رییس هیئت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان یزد ،افزود: تعامل بسیار خوبی بین هیات های نظارت، اجرایی و بازرسی در انتخابات شهرستان یزد وجود داشت که زبانزد است و تلاش شبانه روزی صورت گرفت تا با عدم پرداختن به حواشی و توجه به اصل حضور مردم برای افزایش درصد مشارکت و اطمینان مردم تلاش شود.

وی ادامه داد: هر چند به صورت رسمی از 28 آذرماه 94 فعالیت ستاد انتخابات شهرستان در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر، بخش
ندوشن و دهستان سورک  شروع شد اما از ماهها قبل یعنی از اوایل نیمه دوم سال 94 با تشکیل ستاد انتخابات شهرستان و شکل گیری کمیته های پنچ گانه فعالیت ما آغاز شده بود و در این حوزه بدلیل حضور اقلیت زرتشتی دارای دو هیات اجرایی بودیم.

فرماندار یزد اظهار داشت: در زمان قانونی تعداد 77 نفر ثبت نام کردند که بررسی صلاحیت ها در هیات اجرایی و نظارت انجام و با حضور حداکثری مردم انتخابات با کمترین حاشیه و مشکل برگزار و هدف گذاری ما که توجه به مر قانون و قانون مداری و همچنین عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در مورد حق الناس بودن آرای مردم بود ،موفق شد و با بی طرفی کامل انتخابات برگزار شد.

شاکری شمسی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده شاهد حضور حداکثری مردم در این انتخابات بودیم و طبق آمار بدست آمده بعد از دوره اول و دوم شاهد بیشترین حضور مردم در انتخابات های گذشته هستیم.

احمد هژبری، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان یزد نیز در این مراسم گفت: دیروز دوره رقابت بود و امروز زمان رفاقت و خدمت به نظام جمهوری اسلامی است و طبق تاکید مقام معظم رهبری که رای مردم حق الناس است اکنون نیز نظام جمهوری اسلامی که با رای 98 درصدی مردم به وجود آمده حق الناس است و باید مسئولان مدافع نظام باشند.

سید علیرضا نبوی زاده عضو هیات اجرایی ستاد انتخابات شهرستان یزد نیز دراین نشست گفت: بحث آب در استان بویژه شهر یزد بسیار بحرانی شده و در بسیاری از نقاط استان حتی از نظر تامین آب شرب هم دارای بحران هستیم و سالانه 200 تا 300 میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در استان داریم و افت چاه های آب نیز از یک تا 20 متر است و اگر به بحث انتقال آب که همواره مورد توجه بزرگان استان از جمله شهید صدوقی بوده توجه نشود با بحران بیشتری مواجه خواهیم بود.

نماینده منتخب یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: امسال سال فاطمی است و ان شاءالله به برکت حضرت زهرا س شاهد موفقیت های بیشتری برای کشور بویژه استان یزد باشیم.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی افزود: با تلاش شما ، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه 94 بسیار خوب برگزار شد که قابل تقدیر است و یکی از انتخابات هایی است که همه راضی هستند که نشان از برنامه ریزی دقیق و حفظ بی طرفی دست اندرکاران برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: در شب انتخابات و ساعت یک نیمه شب آسایش دیگر کاندیدای انتخابات و ساعت هفت صبح نیز جوکار نماینده فعلی و کاندیدای انتخابات به بنده تبریک گفتند که این نشان می دهد رفاقت ما از همان لحظه شروع شده و برای پیشرفت بیشتر شهرستان و حوزه انتخابیه تلاش خواهیم کرد.

نماینده منتخب یزد و اشکذر گفت: ان شاءالله با تشکیل اتاق فکر در دانشگاه یزد از همه تخصص ها و اقشار مختلف کمک گرفته خواهد شد تا برنامه های مورد نظر را اجرایی کنیم.

موسوی افزود: طی نشستی که امروز با میرمحمدی استاندار یزد داشتم و گزارش یکی از مسئولان ، بیشترین مراجعات اعتراضی مردم به دستگاهها، مربوط به شهرداری و حوزه مسکن و شهرسازی است که نشان می دهد اگر شوراهای شهر و شهرداران وظایف خود را بهتر انجام دهند درصد اعتراض مردمی کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: باید برای انتخابات شورای شهر برنامه ریزی شود تا افرادی که تخصص لازم را دارند به مردم معرفی شوند و حتما با برنامه باشند لذا قطعا در این حوزه حضور موثری خواهیم داشت و به صورت تیمی با ارائه لیست فعالیت خواهیم کرد و طبق تصمیمی که با همفکری جمعی از اقشار مختلف صورت گرفت محمدرضا طاقه باف به عنوان رییس دفتر اینجانب در شهرستان یزد منصوب شده و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نماینده منتخب یزد و اشکذر اظهار داشت: امروز بعد از این جلسه با عزیزان در سپاه شهرستان اشکذر دیدار دارم و ما با حضور و رشادت این افراد اینجا نشستیم و آنها و خانواده شهدا نقش بزرگی بر گردن مسئولان دارند و من خودم نیز مدتی لباس سبز داشتم و لذا علی رغم تمام حرف و حدیث هایی که امکان دارد عده ای داشته باشند اگر هدف را خوب انتخاب کرده و با هم همراه شویم توانایی ما دوبرابر خواهد شد لذا با اقشار و شخصیت های مختلف و با گرایشهای سیاسی مختلف  نشست هایی داشته و خواهم داشت.

موسوی بیوکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قطب درمانی بودن خوب است اما باعث وجود سکونت گاههای غیررسمی و حاشیه نشینی شده و همچنین حضور اتباع خارجی هم در استان یزد بر این مساله افزوده است و باید بررسی شود تا کجا و چند درصد اتباع خارجی می توانند در استان حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: طبق آمارهای رسمی بالای یکصد هزار اتباع بیگانه در استان یک میلیون نفری یزد سکونت دارند و آیا این آمار معقول است و درست است که ما ملقب به قناعت و مهمان دوستی هستیم اما باید بتوانیم فرهنگ خود را حفظ کنیم.

نماینده منتخب یزد و اشکذر تصریح کرد: در خصوص بافت تاریخی هم الان این میراث فرهنگی و بافت قدیم دست چه کسی است و چه کسانی ساکن هستند و الان که اکثر اتباع خارجی در همین بافت ها سکونت دارند آیا درست است و اگر قرار شد آنها را جابجا کنیم کجا باید ساکن شوند و آیا زیرساخت ها فراهم است.

موسوی بیوکی افزود: این ها سوالاتی است که در ذهن من است و دنبال پاسخ برای آن می گردم و قطعا در جلسه ای که با شورای شهر هم خواهم داشت می پرسم که مدیران شهری چه برنامه ای برای این معضلات دارند و نماینده کمک کار مسئولان است و فقط ناظر نیست.

نماینده منتخب یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: سعی دارم در کارها کارشناسی تر وارد شوم و طبق برنامه ریزی و تصمیم اتاق فکر و خردجمعی برنامه ریزی کرده و وظیفه ای را که رای دهندگان بر عهده من گذاشته اند دنبال کنم.
در پایان این مراسم که با حضور جمعی از اعضای هیات اجرایی، نظارت، بازرسی و مدیران فرمانداری یزد برگزار شد اعتبارنامه سیدابوالفضل موسوی بیوکی نماینده منتخب یزد و اشکذر به وی اعطا شد.






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها