نمایش نمایش

ID : 30856380
مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم خبر داد

بهره‌مندی دو هزار مددجوی کمیته امداد در خاتم از خدمات فرهنگی


مدیر کمیته امداد شهرستان خاتم گفت: دو هزار مددجوی این شهرستان از کلاس‌های آموزش خانواده، برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و خدمات مشاوره‌ای کمیته امداد در سه ماهه نخست امسال استفاده کردند.

به گزارش عصرفرهنگ؛ اکبر مقدم، مدیرکمیته امداد شهرستان خاتم با بیان اینکه آموزش­های فرهنگی و تربیتی خانوارهای تحت حمایت با تأکید برخانواده محوری، مسجد محوری و تربیت محوری انجام می شود، گفت: برنامه های فرهنگی کمیته امداد در قالب کانون­های فرهنگی و تربیتی (دائم، موقت و پیروان ولایت)، آموزش خانواده و اردوهای فرهنگی و آموزشی به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است، افزود: دو هزار مددجوی شهرستان خاتم از کلاس های آموزش خانواده، برنامه های کانون های فرهنگی و خدمات مشاوره ای کمیته امداد در سه ماهه نخست امسال استفاده کردند.

مدیرکمیته امداد شهرستان خاتم بیان کرد: ۴۶۲ دانش‌آموز و ۴۴ دانشجوی تحت حمایت از خدمات فرهنگی کمیته امداد شهرستان خاتم بهره مند هستند.
وی افزود: یک هزار و ۱۲۱ نفر از مددجویان تحت حمایت در فصل بهار ۹۶ در کلاسهای آموزشی کانون های فرهنگی این نهاد شرکت کرده اند که این میزان نفرات در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته حدود دو و نیم برابر افزایش داشته است.

مقدم با بیان اینکه هفت میلیون تومان برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان شهرستان خاتم در سه ماهه نخست سال ۹۶  هزینه شده است، گفت: این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.

وی یادآور شد: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی،  اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت های این نهاد در حمایت از خانوارهای تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است.

طنین خاتم

 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها