نمایش نمایش

ID : 25505720
حوادث یزد؛

دستگيري 5 فروشنده موادمخدر در اردکان/ کشف 12 هزار نخ سيگار قاچاق/سارق 32 فقره سرقت لوازم خودرو دستگیر شد


فرمانده انتظامي شهرستان اردکان از دستگيري توزيع کنندگان موادمخدر در شهرستان و کشف مواد مخدر در مخفيگاه متهمان خبر داد.

 عصر فرهنگ،

 

کشف 12 هزار نخ سيگار قاچاق

ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي استان در بازرسي از يک مغازه عرضه کننده کالاي دخاني، موفق به کشف 12 هزار نخ انواع سيگار خارجي قاچاق شدند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "رضارضايي" رئيس پليس امنيت عمومي استان يزد در تشريح اين خبر گفت: ماموران نظارت بر اماکن عمومي اين پليس يک مغازه عرضه کننده کالاي دخاني را در شهر يزد مورد بازرسي قرار دادند.

وي افزود: در بازرسي از اين مغازه 12 هزار نخ انواع سيگارهاي خارجي قاچاق در مارک هاي "کنت، اسي، وينستون" کشف و يک متهم نيز دستگير شد.

سرهنگ رضايي يادآور شد: متهم دستگير شده به اداره دخانيات استان معرفي شد.

 


 

ضرورت اجراي مانور امداد و نجات به منظور کاهش اثرات بلاياي طبيعي

فرمانده انتظامي شهرستان ابرکوه بر ضرورت اجراي مانور امداد و نجات به منظور كاهش اثرات بلاياي طبيعي و افزايش توانايي دستگاه هاي دخليل در مواقع بحران تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "احمدکمالي" در تشريح اين خبر گفت: مانور امداد و نجات باحضور نيروهاي امدادي، انتظامي و تعدادي از مسئولان اجرايي شهرستان ابرکوه به منظور کسب تجربه و آمادگي در مواقع بحران، كاهش اثرات بلاياي طبيعي و افزايش توانايي در حوالي شهرستان ابرکوه برگزار شد.

احمد کمالي بر اجراي مانور امداد و نجات به منظور كاهش اثرات بلاياي طبيعي و افزايش توانايي دستگاه هاي دخليل در مواقع بحران تاکيد کرد.

وي افزود: انجام طرح تمريني و جلسه توجيهي از اقدامات قبل از اجراي طرح و ايجاد امنيت، سوژه سقوط کرده در چاه ، نجات مصدوم و ارائه خدمات امدادي به مجروح ، از برنامه هاي اصلي اين رزمايش بود.

فرمانده انتظامي شهرستان ابرکوه در خاتمه با تشكر از حضور و هماهنگي همه نهادهاي مشاركت كننده در طرح عنوان کرد: انجام اين گونه مانورها باعث افزايش آمادگي نيروهاي امدادي و انتظامي در مقابل حوادث مي شود.


 

سرقت اطلاعات شخصي رايانه اي از مهمترين جرايم سايبري است

فرمانده انتظامي بافق در جمع مسئولان انتظامي شهرستان پيرامون تهديدات و آسيب هاي اينترنتي مطالبي بيان كرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "فرهادبيگلري" در حاشيه جلسه اي كه در جمع مسئولان انتظامي شهرستان برگزار شد، گفت: فضاي مجازي با وجود فوايدي همچون جهاني و فرامرزي بودن، دستيابي آسان به آخرين اطلاعات روز دنيا، جذابيت و تنوع، گسترش تعاملات و تبادل نظرها با سرعت بسيار بالا و ... به هيچ عنوان محل امني براي تبادل اطلاعات شخصي و خانوادگي مثل عکس و متن و ... نمي‌باشد، چرا که در اين محيط هر کس مي‌تواند داراي يک هويت متفاوت و حتي متضاد با شخصيت واقعي خود باشد.

وي تصريح كرد: قبل از ورود به فضاي پرالتهاب اينترنت بايد هدف و مقصد خود را کاملاً مشخص نماييم؛ در غير اين صورت پس از سپري شدن چندين ساعت حضور بيهوده در اين فضا نه تنها وقت زيادي را (که به عنوان بزرگترين سرمايه‌ انساني مطرح است )تلف کرده ايم بلکه پس از برخورد با انواع مطالب شبهه‌ناک و غير اخلاقي ايمانمان نيز در معرض خطر جدي قرار خواهد گرفت.

اين مقام انتظامي از حاضران خواست زمان و مکان  استفاده از فضاي مجازي تلفن همراه، اينترنت، تبلت و ... را به هنگام استفاده از اين وسايل کنترل کنند و سعي کنند براي استفاده برنامه ريزي دقيق داشته باشند تا از بروز مشکلات جلوگيري شود.

فرمانده انتظامي شهرستان بافق در پايان، سرقت اطلاعات شخصي رايانه اي توسط سوء استفاده کنندگان را از مهمترين جرائم سايبري نام برد و  از آنان خواست؛ سيستم هاي رايانه خود و همچنين تلفن متصل به اينترنت آنها  فاقد اطلاعات شخصي باشد و به هيچ عنوان عکس هاي خانوادگي خود را در شبکه هاي موبايلي رد و بدل نکنند؛ زيرا امکان هرگونه هک و سرقت اطلاعات در اين شبکه ها  وجود دارد.


 

دستگيري 5 فروشنده موادمخدر در اردکان

فرمانده انتظامي شهرستان اردکان از دستگيري توزيع کنندگان موادمخدر در شهرستان و کشف مواد مخدر در مخفيگاه متهمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار واحد خبري پليس، سرهنگ "سيدرضاصادقيان" در تشريح اين خبر افزود: در پي اعلام مردمي مبني بر اينکه تعدادي افراد معتاد با تجمع در مجتمع مسکوني واقع در خيابان حائري اقدام مصرف موادمخدر و همچنين توزيع آن بين جوانان شهرستان مي نمايند لذا اين موضوع در دستور کار ماموران يگان امداد شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: پس از بررسي صحت و سقم موضوع، مخفيگاه متهمان توسط عوامل يگان امداد و ماموران موادمخدر شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ صادقيان ضمن اشاره به عمليات ماموران پليس و دستگيري پنج متهم افزود: در بازرسي از مخفيگاه متهمان مقاديري موادمخدر نيز کشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان اردکان گفت: متهمان پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.


 

توقيف 2 دستگاه خودروي حادثه ساز در پارکينگ پليس راهور

ماموران پليس راهور شهرستان يزد، دو دستگاه خودروي سواري پرايد را به علت تخلفات حادثه ساز و خلافي بالا، توقيف و روانه پارکينگ کردند.

سرهنگ "منصورجمشيدي" رئيس پليس راهور استان يزد درباره اين خبر گفت: در راستاي اجراي طرح امنيت آمد و شدي و همچنين برخورد با خودروهاي حادثه ساز، ماموران پليس راهور شهرستان يزد، دو دستگاه خودروي سواري پرايد را به علت تخلفات حادثه ساز توقيف کردند.

وي ضمن اشاره به خلافي 38 و 24 ميليون ريالي اين خودروها افزود: هر دو دستگاه خودرو تا تسويه حساب کامل خلافي روانه پارکينگ شد.

سرهنگ جمشيدي در خاتمه از رانندگان خواست: هنگام رانندگي از انجام تخلفات حادثه ساز که منجربه خطر افتادن جان خود و ديگر رانندگان مي شود خودداري کنند.


 

ارتقاء کارآيي پليس از اهداف قرارگاه جهادي تربيت و آموزش

فرمانده انتظامي استان ارتقاء کارآيي کارکنان پليس در خصوص پيشگيري از آسيب¬هاي اجتماعي را از مهم ترين اهداف قرارگاه جهادي برشمرد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "ايرج کاکاوند" در جلسه  قرارگاه  جهادي که با حضور معاونان و روساي پليس استان برگزار شد، گفت: قرارگاه  جهادي تربيت و آموزش، قرارگاهي است که تعطيل بردار نيست و مي بايست آموزش مستمر به کارکنان در واحدها ادامه يابد تا همکاران به مهارت لازم دست يابند.

وي تصريح کرد: کليه مديران و فرماندهان نيز بايد آموزش هاي عمومي مانند حقوق شهروندي را  به صورت روزانه و به طور مستمر در دستور کار داشته باشند.

وي ضمن تاکيد بر نظارت مستقيم و مستمر فرماندهان بر آموزش کارکنان پليس، خاطرنشان کرد: در بحث قرارگاه جهادي همه قسمت ها با تمام توان تلاش کردند تا به اهداف ناجا که همان ارتقاء کارآيي پليس در خصوص پيشگيري از آسيب¬هاي اجتماعي است نزديک تر شويم.

سردار کاکاوند يکي ديگر از اهداف اين قرارگاه را بالا بردن ميزان دانش انتظامي کارکنان برشمرد و گفت: اين موضوع، موفقيت بيشتر کارکنان پليس در ماموريت¬ها و افزايش رضايت¬مندي شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامي استان يزد برخورد با مجرمان و بزهکاران در سطح جامعه را از مطالبات مردم برشمرد و گفت: آموزش تئوري و عملي نيروهاي پليس، ما را در رسيدن به اهداف اصلي ناجا که رضايت مندي شهروندان است ياري خواهد کرد.

 

متهم به 32 فقره سرقت لوازم خودرو اعتراف کرد

فرمانده انتظامي شهرستان يزد از دستگيري سارق لوازم خودروهاي سنگين و اعتراف متهم به 32 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "منوچهرنصيري" با اعلام اين خبر، گفت: با توجه به دريافت خبري مبني بر سرقت لوازم يدکي و قطعات خودروهاي سنگين در شهر يزد بررسي موضوع در دستور کار ماموران کلانتري 14 ابوذر قرار گرفت.

وي ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتي مستمر، سارق را هنگامي که قصد فروش اموال سرقتي خودروها به يک "اوراق فروشي" را داشت دستگير کردند.

نصيري افزود: متهم حرفه اي 26 ساله که از سارقان سابقه دار بود در بازجويي هاي انجام شده به 32 فقره سرقت لوازم يدکي، باطري و قطعات خودروهاي سنگين اعتراف کرد.

فرمانده انتظامي شهرستان يزد با بيان اينکه متهم با دستور مقام قضائي روانه زندان شد خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طريق تلفن 110 به پليس اعلام کنند.

 


 






فرهنگی فرهنگی

جدیدترین ها جدیدترین ها